Ik heb een LG 32SL8000 en heb deze nu al een paar jaar. Het afgelopen jaar en misschien ook wel daarvoor stoor ik mij soms aan een zoemend geluid dat vooral optreed als het beeld zwart/donker is/wordt en/of het geluid stil is (al kan dit laatste er ook mee te maken hebben dat anders het geluid het gezoem overstemd)
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, firmware geupdate, instellingen veranderd en hoewel het veranderen van beeldinstellingen in bepaalde mate wel helpt, is het niet volledig op te lossen. Als ik bijv. energie-besparing uit zet en de backlight op 100 (max) dan is de tv over het algemeen stil, maar tijdens een film zijn er momenten dat er weer gezoem te horen is omdat het beeld veranderd, het wordt bijv. lichter qua kleuren of donkerder aangezien het geen stilstaand beeld is. Als ik de beeldmodus van 'Game' naar een custom 'expert' modus switch is het gezoem volgens mij grotendeels verdwenen, alleen heb ik dan last van rare bewegingen, deze lijken versneld. Andere beeldmodussen geven ook gezoem en sommige ook die rare versnelde bewegingen. Die versnelde bewegingen is nooit echt een probleem geweest voor mij aangezien het op 'Game' gewoon normaal was en op de een of andere manier dit ook het mooiste (imo) beeld gaf, zowel voor games als films/blu-ray. Maar met dat gezoem is het gewoon niet meer leuk om films te kijken, bij gamen ervaar ik er minder last van. Heb ook al geprobeerd het geluid te muten, maar ook dat helpt niet.
Heeft iemand enig idee of er iets is dat ik kan proberen of heeft mijn tv zijn beste tijd gehad en is het tijd voor een vervanging?
Laatst bewerkt: 13 mrt 2013