Lol,
dus toen jij zat te kijken en aan het eind van deel 3 die kinderen bij oom en tante gebracht werden en het verhaal daar in deel 4 weer begon dacht je dat ze die kinderen van Anakin ingeruild hadden en er zelf wat nieuws hadden bij-geneukt?
Dat is dus mijn punt. Als je 1,2,3,4,5,6 kijkt is het dan niet. Dan is het alleen nog een verrassing voor Luke zelf maar niet voor de kijker.
Maar in die volgorde zijn de films nou eenmaal niet gemaakt. Dus in 5 is het wel degelijk een dikke plot-ontwikkeling/twist
En dat soort dingen is allemaal al bekend bij het publiek wat 1,2,3 ging bekijken toen ze net uitkwamen
en daar schrijf je je film op, dat kun je niet negeren. Je ziet toch ook dat er in 1,2,3 dingen uitgewerkt worden op basis van hoe populair iets was in 4,5,6 (Boba Fett bijvoorbeeld)
Was het beter geweest als Lucas gewoon met 1 was begonnen ? Ja misschien wel, al vind ik het wel mooi dat doordat je halverwege een verhaal begint in 4 er al een hele uitgewerkte voorgeschiedenis is met allerlei mysteries en noem maar op . Denk dat dat best bijdraagt aan eerdere films, maakt de wereld op 1 of andere manier interessanter.
Maar dat is nu eenmaal niet zo gegaan , dus dan zou ik altijd de volgorde van release aanhouden.
Een verhaal boeiend houden is meer dan alleen maar een 'en toen , en toen, en toen' opsomming in de juiste chronologische volgorde zetten (waarom zou je anders ooit een flashback nodig hebben in een film , plak die scene maar gewoon aan het begin dan )
Laatst bewerkt: 13 feb 2013