[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    De Obi Wan delen in 2 vond ik best tof, de rest was kut inderdaad. :+

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    In mijn opinie als je nog nooit star wars hebt gechecked en je er geen ene donders van af weet kijk je gewoon 1,2,3,4,5,6. T makkelijkst in het kader van het verhaal. Dat deel 1 en 2 pure stront zijn even buiten beschouwing gelaten. En ik zal als ik jou was 3 toch wel checken kevf, ga me niet vertellen dat je die battle tussen anakin en obi wan nog nooit hebt gezien. 3 is nog echt te doen.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Films kijken in een andere volgorde dan waarin ze zijn uitgekomen slaat nergens op, ook al zou het qua chronologie kloppen.

De makers houden bij het maken toch rekening met wat de kijker al kan weten op basis van de voorgaande films...

En even specifiek over Star Wars, hoe fucking oninteressant is een origin story van die flapdrol van een Anakin wel niet als je niet in je achterhoofd weet dat hij later een enorme bad-ass word :+

4,5,6 kijken en als je dan helemaal fanboy bent 1,2,3 kijken en het anders gewoon daarbij laten

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    en als 1,2 en 3 wel fucking gruwelijk waren raad iedereen 1,2,3,4,5,6 volgorde aan. Wedden? :+

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nope, want dan nog zijn 1,2,3 gemaakt voor kijkers met voorkennis uit 4,5,6

dan slaat het alsnog nergens op

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Wie zegt dat 1,2,3 zijn gemaakt met voorkennis 4,5,6. Slaat nergens op. Lucas wilde 1,2,3 fixen omdat ie geen halfbakken project eens wilde leveren en hij raadt iedereen aan om m in volgorde 1,2,3,4,5,6 te checken want dat is gewoon zijn pure story.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zeg dat

of hebben de mensen die aan 1,2,3 gewerkt hebben 4,5,6 niet gezien?

je houdt toch rekening in je expositie met de kennis van je publiek... Denk dat voor iemand die nog nooit iets van star wars gezien heeft en met 1 begint het 1 grote verwarrende janboel is omdat veel van de expositie in de originele trilogy zit.

Komt nog bij dat als je zogenaamd chronologisch kijkt sommige plottwists ook lekker op hun muil gaan

'Luke ,. i am your father' .. Bijvoorbeeld. No shit sherlock, dat wisten de mensen die chronologisch keken 3 films geleden al

Of wat dacht je van al die bullshit over die midichlorians die dan plotseling in de laatste 3 delen niet meer genoemd worden?

Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb eerst 4, 5, 6, 1 gezien. Deel 2 en 3 moet ik nog kijken.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Over je spoiler: oh ja? Nergens wordt gemeld dat
    luke zn zoon is
    , ner-gens in deel 1,2,3. Het blijft een verassing dus voor mensen die nog nooit die shit hebben gezien. Nogmaals raadt lucas zelf 1,2,3,4,5,6 aan, omdat in zijn visie star wars gaat over the rise and fall of anakin skywalker. En als je met 4 begint ipv 1 is het tevens een enorme verwarrende 'janboel', wellicht nog meer zelfs.
    Edit: over spoiler, zat fout, dat wordt wel verteld. Maar dan nog, wie zegt dat het een plottwist had moeten zijn? :+

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Lol,

dus toen jij zat te kijken en aan het eind van deel 3 die kinderen bij oom en tante gebracht werden en het verhaal daar in deel 4 weer begon dacht je dat ze die kinderen van Anakin ingeruild hadden en er zelf wat nieuws hadden bij-geneukt?

Dat is dus mijn punt. Als je 1,2,3,4,5,6 kijkt is het dan niet. Dan is het alleen nog een verrassing voor Luke zelf maar niet voor de kijker.

Maar in die volgorde zijn de films nou eenmaal niet gemaakt. Dus in 5 is het wel degelijk een dikke plot-ontwikkeling/twist

En dat soort dingen is allemaal al bekend bij het publiek wat 1,2,3 ging bekijken toen ze net uitkwamen

en daar schrijf je je film op, dat kun je niet negeren. Je ziet toch ook dat er in 1,2,3 dingen uitgewerkt worden op basis van hoe populair iets was in 4,5,6 (Boba Fett bijvoorbeeld)

Was het beter geweest als Lucas gewoon met 1 was begonnen ? Ja misschien wel, al vind ik het wel mooi dat doordat je halverwege een verhaal begint in 4 er al een hele uitgewerkte voorgeschiedenis is met allerlei mysteries en noem maar op . Denk dat dat best bijdraagt aan eerdere films, maakt de wereld op 1 of andere manier interessanter.

Maar dat is nu eenmaal niet zo gegaan , dus dan zou ik altijd de volgorde van release aanhouden.

Een verhaal boeiend houden is meer dan alleen maar een 'en toen , en toen, en toen' opsomming in de juiste chronologische volgorde zetten (waarom zou je anders ooit een flashback nodig hebben in een film , plak die scene maar gewoon aan het begin dan :+)

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Nee, zie edit

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Pff Darth zegt niet: 'Luke, I am your Father' maar: 'No, I'm your father', nepfans :+

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik ben heel geen fan :+

(maar Han shot 1st)

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Han Shot first :D

Ben zelf ook geen fan hoor, heb deel 4,5,6 gezien en deel 3, moet nog steeds een keer deel 1 en 2 zien :+

15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is nergens voor nodig hoor, kan je beter 5 nog twee keer kijken 8)

Over de volgorde; lekker boeiend hoe je het kijkt. Ik kijk persoonlijk het liefst 4-5-6 en dan 1-2-3, omdat de originele trilogie zwaar outdated voelt als je net de nieuwe delen hebt gekeken. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor de chronologie ook leuk is andersom. Dat - SPOILER - Darth Luke's vader is is voor niemand een plot-twist meer, of je nou Star Wars hebt gezien of niet.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje Matrix achtig het verhaal.

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb van het weekend eindelijk dan Upside Down gekeken, ik vond het wel een erg toffe film. Alleen het einde was wat minder, maar het verhaal opzich vond ik wel goed uitgewerkt. 8/10

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien en toch kan ik jullie verklappen dat het allemaal kutfilms zijn.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
  20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Vraag me dan af, waarom deze reactie?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina