1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Als iemand het beroordeelt wil hebben moet er ge pmd worden
     
  2. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Even iets anders: Ik whatsappte net naar Divimus dat er niks verkeerds gebeurde in de eerste bocht. Menno schoot iets door waardoor er veel ruimte lag aan de binnenkant. Die ruimte pakte ik meteen (dat moet Tender gezien hebben want die zat mij meteen op de hielen na de eerste bocht). Ik zat strak aan de binnenkant. Naar mijn mening stuurde Divimus scherp naar binnen, zodat hij mij licht raakte.
    Hij is van mening dat ik te veel risico neemt in de eerste bocht. Ik zou graag hier de mening van willen hebben van de anderen.
    Ik vind dat ik weinig risico neem, er was genoeg ruimte aan de binnenkant om de rest voor bij te gaan. Divimus stuurde iets te ver in, raakte mij, ging weer naar rechts en raakte weer iemand.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik zeg niet dat het fout is ik zei alleen dat het risico met zich mee brengt als je er met die snelheid bij komt en al helemaal bij je teammaat. Denk ook wanneer je niet was aangetikt je vrij ver was uitgeschoten en wellicht met menno in de problemen komt
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik had de bocht keurig gehaald, ook zonder jou tik, ik reed juist iets langzamer om de bocht zo kort mogelijk te nemen.
    Dit staat er op whatsapp: En zoveel risico in bocht 1.
    Toen zei je dat je geen zin had om een discussie uit te voeren
     
  5. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Nori! _O_
     
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    wat een pruts race... Tijdens het oefenen was ik ook al wat wisselvallig. Ik kon richting de 1:01.5, zelfs de 1:01.4 en dan het volgende rondje 0.4-0.7s laten liggen in bocht 2 door vreemd onderstuur. Misschien dat ik dan net wat te hard instuur, net wat minder op mijn gas kan en daardoor net wat minder goed de bocht door kom. Want ik had wel het idee dat ik bocht 2 beter nam als de achterkant licht slipte met klein beetje gas. Komt gewoon neer op 2 crap races. Op zich ging de BMW dus wel, ook wat harder dan btender had verwacht, maar kon het totaal niet constant halen.
    Complimenten aan Tender en Menno natuurlijk, bizar goed tempo hadden ze. Ook erg knap van nori om zo zijn eerste race te rijden.
    incident race 1 ronde 4:
    Ik zit weer ondersturend in bocht 2, waardoor divimus, asjemenou, naast elkaar komen met freaky daar vlak achter. Door mijn zoeken naar grip komt eerst asjemenou tegen me aan en daarna divimus. Asjemenou wordt daardoor geraakt door freaky. divimus gaat dan bij het uitkomen wat ver naar links waar hij freaky raakt, vervolgens is divimus stuurloos naar rechts direkt op mijn bumber.
    Resultaat, ik spin, divimus slingert en we mogen van achteren weer aan de race beginnen.
    Het lijkt mij gewoon een ongelukkig race ongeluk. Met name omdat er zoveel tegelijk gebeurd. Die eerste lichte tikjes waren zo erg nog niet, maar als divimus probeert links naast me te komen en freaky raakt, gaat het echt mis. Maar met zoveel wagens door een bocht kan ik me voorstellen dat divimus freaky nooit gezien heeft. Bovendien moest divimus wel wat naar links omdat ie meer snelheid had als mij (gok ik). Gewoon een race incident, als je het mij vraagt.

    Race 2, Einde warming up lap.
    Chaos. Divimus blijft op start/finish nog ff sloom rijden. Dus de 3/4 achter hem ook op de rem, want die houden daar geen rekening mee. Denvan moest flink remmen om mijn kofferbak niet in te korten. Het komt er op neer dat we met 5/6 man de bocht in gaan en dat Menno en Btender met 2x zoveel snelheid langs het veld schieten (wat enorm fout had kunnen gaan, had iemand naar rechts moeten uitwijken). Maar goed met zoveel man tegelijk de bocht in, kan nooit goed gaan, wat kleine botsingen en ik lig er naast. Voor mij niet fijn, maar dat is wat mij betreft vooral pech voor mij en niet het probleem.
    Wat ik vooral even wil aangeven is dat we in de laatste bocht nog op een mooie lange lijn zaten. Dat was de perfecte rollende start geweest. Bovendien was divimus zelf dan goed op weg om als eerste bocht 1 in te gaan (EDIT: en had er niemand aan zijn binnenkant gezeten).
    Door het wachten komen we juist weer 4 dik te rijden en op die manier bocht 1 in, is vragen om problemen.
    Kortom ik denk dat gas geven in de laatste bocht een stuk veiliger is, maar dit was echt te chaotisch.

    EDIT: zie dat er wat posts zijn geweest terwijl ik aan het typen was. Als ik de enige ben die het geen voorbeeld vind van een goede rollende start, ok.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
  7. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik geef je gelijk. Het incident in de sprintrace was een race-incident, met z'n vieren dicht op elkaar. Je kan moeilijk uitwijken

    Ik stuur geen pm omdat ik vind dat het een race incident is.
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Wat een verhaal! Leuke competitie dit, lijkt me leuk om vaker mee te doen. Het ging niet slecht al zeg ik het zelf.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Trollolollollolll
     
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Freaky zet alles voortaan is in 1 bericht :+
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja was daar even chaos in die bocht, ik tikte je aan omdat je volgens mij "bij" remde midden in de bocht, iets wat ik niet verwachte, neemt niet weg dat ik erachter rij en dus daarop had moeten anticiperen ...., freaky raakte mij daar volgens mij niet. Maar wat er daarna gebeurde heb ik tijdens de race niet meegekregen. In de herhaling zag het er niet mooi uit tussen jou, Freaky en Divimus, maar naar wat ik zo snel ff heb gezien kan ik niet zeggen wie daar "schuldig" aan is.

    2e heat; Aparte start :confused:....., vervolgens een rommelige bocht 1. En dus vanaf plek 8 ? verder. Best knap 5 plekken verliezen in 100 meter. Vervolgens maar redelijk snel de pit in gegaan, Zodoende kon ik mijn eigen tempo rijden en kon ik daardoor weer Divimus voorbij die later ging pitten. Voor me ging Flavour nog in de 22ste ronde in de laatste bocht via de muur en vervolgens gelijk door voor zijn 2e ? pitstop. Was weer een plekkie voor me. Ik had wel enorm veel problemen in bocht 2 met grip naarmate de race duurde. De voorwielen blokkeerden wel heel erg snel en het was grabbelen naar grip.

    +1, zoals het hoort!!



    Leuk dat Nori er weer is \o/\o/\o/.

    grt A
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Mijn 1e heat was wel prima. Na een dramatische kwalificatie in de Volvo deed de Chev het een stuk beter.

    2e heat in de Ford ging ook wel redelijk. Zat aan de foute kant met opwarm ronde dus kon niet profiteren en kreeg ook een heel klein tikje in de crash aan de binnen kant van bocht 1. Na zo'n 20 rondes werdt mijn concentratie zo slecht dat ik in de laatste bocht van rondje 21 van z'n 5 naar z'n 1 ging. Gelijk de pit in voor mijn 2e keer. Toen in rondje 22 was het zo slecht dat ik in dezelfde bocht gewoon maar de muur aan de buitenkant in reed en met een halve draai over de baan achteruit nog in de pit muur belande.

    Voor mij duurt de race wel iets te lang.
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Beete lastig op de tablet

    Tja, er was ook niet veel aan de hand, lichte touche, Menno eindigde 2e en ik 5e, dezelfde uitslag als in de sprintrace :)
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG]
    [​IMG]
    Let niet op die onnozele getallen onderaan :+ foutje
    [​IMG]

    Betreft uitslag Maple Valley:

    Het heeft nog even tijd nodig maar het gaat lukken. Hij heeft nu 3 dagen in de rijst gelegen en ik kan hem inmiddels weer opstarten en de foto's bekijken. Het is wat moeilijk te lezen door de waterschade achter het scherm en flikkeringen. Ik kan ook niet zien wat de kwali, sprint en hoofdrace is maar als ik alle namen heb dan post ik die en moeten jullie daar ook even over nadenken.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    de race waar freaky ver achterin zit is de sprint geloof ik. Daar ging hij over de kop toch?
     
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Oke ik weet de sprintrace nu dan. Dat is als het goed is :

    AZT B Tender
    BIGGA84
    Denvan
    MentalJ Noob
    Flavourlicious
    asjemenou75
    Divimus
    Menno88
    f1freaky

    Dan nog tussen de kwali en hoofdrace :

    Race 1:

    MentalJ Noob
    AZT B Tender
    Denvan
    BIGGA84
    Menno88
    Flavourlicious
    asjemenou75
    f1freaky
    Divimus

    Race 2:

    AZT B Tender
    Menno88
    Denvan
    BIGGA84
    f1freaky
    asjemenou75
    Flavourlicious
    Divimus


    PS. In de toekomst zal dit niet meer gebeuren. Al de foto's die ik neem nu met mijn mobiel worden direct geupload als backup naar Dropbox :)
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    @f1freaky: Wil je in vervolg meer gebruik maken van de [​IMG] knop als je de laatste bent de gepost heeft. Dit om dubbel posts te voorkomen. :)
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    In de sprintrace viel mijn internet uit en was ik laatste geworden, in de hoofrace was ik 8e
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ben eruit dan bedankt, Klopt ook wel want Mental kwam er geloof ik later in en heeft de kwalificatie niet mee gedaan :)
     
  20. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies. Was blijkbaar al meteen na de sprintrace vergeten dat freaky uit de zerver was, want dacht dat ik 5de was gefinished :)
     

Deel Deze Pagina