wat een pruts race... Tijdens het oefenen was ik ook al wat wisselvallig. Ik kon richting de 1:01.5, zelfs de 1:01.4 en dan het volgende rondje 0.4-0.7s laten liggen in bocht 2 door vreemd onderstuur. Misschien dat ik dan net wat te hard instuur, net wat minder op mijn gas kan en daardoor net wat minder goed de bocht door kom. Want ik had wel het idee dat ik bocht 2 beter nam als de achterkant licht slipte met klein beetje gas. Komt gewoon neer op 2 crap races. Op zich ging de BMW dus wel, ook wat harder dan btender had verwacht, maar kon het totaal niet constant halen.
Complimenten aan Tender en Menno natuurlijk, bizar goed tempo hadden ze. Ook erg knap van nori om zo zijn eerste race te rijden.
incident race 1 ronde 4:
Ik zit weer ondersturend in bocht 2, waardoor divimus, asjemenou, naast elkaar komen met freaky daar vlak achter. Door mijn zoeken naar grip komt eerst asjemenou tegen me aan en daarna divimus. Asjemenou wordt daardoor geraakt door freaky. divimus gaat dan bij het uitkomen wat ver naar links waar hij freaky raakt, vervolgens is divimus stuurloos naar rechts direkt op mijn bumber.
Resultaat, ik spin, divimus slingert en we mogen van achteren weer aan de race beginnen.
Het lijkt mij gewoon een ongelukkig race ongeluk. Met name omdat er zoveel tegelijk gebeurd. Die eerste lichte tikjes waren zo erg nog niet, maar als divimus probeert links naast me te komen en freaky raakt, gaat het echt mis. Maar met zoveel wagens door een bocht kan ik me voorstellen dat divimus freaky nooit gezien heeft. Bovendien moest divimus wel wat naar links omdat ie meer snelheid had als mij (gok ik). Gewoon een race incident, als je het mij vraagt.
Race 2, Einde warming up lap.
Chaos. Divimus blijft op start/finish nog ff sloom rijden. Dus de 3/4 achter hem ook op de rem, want die houden daar geen rekening mee. Denvan moest flink remmen om mijn kofferbak niet in te korten. Het komt er op neer dat we met 5/6 man de bocht in gaan en dat Menno en Btender met 2x zoveel snelheid langs het veld schieten (wat enorm fout had kunnen gaan, had iemand naar rechts moeten uitwijken). Maar goed met zoveel man tegelijk de bocht in, kan nooit goed gaan, wat kleine botsingen en ik lig er naast. Voor mij niet fijn, maar dat is wat mij betreft vooral pech voor mij en niet het probleem.
Wat ik vooral even wil aangeven is dat we in de laatste bocht nog op een mooie lange lijn zaten. Dat was de perfecte rollende start geweest. Bovendien was divimus zelf dan goed op weg om als eerste bocht 1 in te gaan (EDIT: en had er niemand aan zijn binnenkant gezeten).
Door het wachten komen we juist weer 4 dik te rijden en op die manier bocht 1 in, is vragen om problemen.
Kortom ik denk dat gas geven in de laatste bocht een stuk veiliger is, maar dit was echt te chaotisch.
EDIT: zie dat er wat posts zijn geweest terwijl ik aan het typen was. Als ik de enige ben die het geen voorbeeld vind van een goede rollende start, ok.
Laatst bewerkt: 17 feb 2013