[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Ieder kwartier... Misschien weet ik deze keer mijn aandacht er wel bij te houden. :+

2. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Kind 44, lees die shit!

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    _O_

:+

4. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Oh nee, dat boekenkoopding wordt mijn dood :+

Laatst maar eens begonnen aan De gevangene van de hemel die ik voor mijn verjaardag vorig jaar had gekregen, ik had hem niet gevraagd maar mijn tante dacht dat ik hem leuk zou vinden en nou, dat klopte hoor. Holy shit, lang geleden dat ik een boek zo snel heb uitgelezen. Vandaag ben ik naar het dorp gegaan en voor een tientje (paperback ftw) De schaduw van de wind opgepikt.

Alleen schijtirritant, moet nog een boek lezen voor school en ben nog bezig in een Assassin's Creed boek maar dat is praktisch hetzelfde als de game dus niet echt spannend om te lezen, maar ik vind het zo kut om 3 boeken tegelijk te lezen. Herkent iemand dit? :+

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik herken er al twee van Norwegian Wood. :+

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik herken ze allemaal al bij wind-up bird, alleen weird sex valt toch wel mee? Plus ik zou sowieso whiskey of blik bier erbij zetten.

Grub ik vind het eigenlijk altijd wel heerlijk om meerdere boeken te lezen, meestal gaat er één een stuk langzamer en heb ik daarnaast dan meerdere uit.

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Driekwart van die dingen zijn sowieso herkenbaar in elk van zijn boeken. En weird sex? Wat dacht je bij Opwindvogelkronieken en 1q84? :+

Ik vind meerdere boeken ook altijd wel chill, dan kijk ik een beetje op het moment waarvoor ik in de mood ben, in het ov lees ik liever iets 'simpels' en thuis weer iets anders. Ik probeer het wel altijd te beperken tot 3 boeken.

8. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Daar is toch niks weirds aan :confused:

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, volgens mij begin ik een beetje boeken door elkaar heen te halen, maar Opwindvogelkronieken was toch met die vage seksdromen met Kreta (of haar zus) of was dat in Jacht op het verloren schaap ? En ik weet niet of je 1q84 hebt gelezen, maar die was toch echt wel heel bizar hoor.

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha zeer duidelijk seksdromen maar het paranormale was raar niet de seks in de droom, en alleen deel 1 gelezen en er kwamen toch normale seks gedeeltes in voor vreemdgaande oudere vrouwen, kwartetjes.

Niks raars

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat toch ook om de situatie, en niet bepaald de seks zelf? Maar goed, Murakami gaat dat soort dingen nu ook niet bepaald uit de weg. Misschien binnenkort weer eens een boek van hem pakken, geloof dat ik Hard Boiled nog niet heb gelezen.

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Vind het altijd lekker bij zijn boeken dat alles zo'n iets simpel maar toch aparts heeft, had het helaas bij 1Q84 een stuk minder. Nog niet het gevoel gehad van wat een aparte interessante personen zeker omdat ik echt zin had in een Murukami na een vrouw rond de 40 ontmoet te hebben totaal in het paars gekleed, met een grote paarse bril. Waarmee het uiteindelijk een zeer interessant beetje filosofisch gesprek werd. Door de tegenvaller ook nog niet de energie om aan deel II te beginnen.

Hard Boiled is zeker ook aan te raden, vond het zelf een zeer leuk concept en weer lekker surrealistisch.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 1q84-serie is ook anders dan zijn andere boeken. Het heeft wel dezelfde herkenbare dingetjes, maar het is ook een beetje sf/fantasy achtig en nog meer onrealistisch. Als je inderdaad een typische Murakami verwacht is het wel even vervelend. :p

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik herken het niet zo zeer, maar ik zorg er zelf altijd wel voor dat ik maar 1 boek tegelijk lees. Lijkt me heel verwarrend om er een paar door elkaar te gaan lezen 8)

Als dat AC boek hetzelfde is als de game ken je het dus al, incl afloop? Gewoon aangeven als 'read' bij Goodreads en net doen alsof je het helemaal gelezen hebt. :+ Hoef je jezelf niet door een saai verhaal heen te worstelen. Én lees je geen 3 boeken tegelijk. win-win. :cool:

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dan eerst wel tot het einde lezen voordat je dat zeker weet, opzoeken is zonde als het toch anders blijkt en je dus totale end spoiler heb =(

16. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig gisteren even 1 boek snel uitgelezen voor school, en ja, misschien doe ik dat wel ja :+ Cheaten voor mijn gevoel, haha.

Heb de game toch al uitgespeeld, maar dit AC boek ging over het verleden van de vader van Connor (Haytham) maar dat deel heb ik al gelezen en nu ben ik in het game-gedeelte beland zo ongeveer. En ik heb de game al bijna 2x uitgespeeld dus het wordt wel saai een beetje.

Dus ik denk dat ik Dulle's raad maar ga opvolgen, haha :+

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Mysterious Women en Precocious Teenager zijn van Norwegian Wood. Boek is zo ontzettend gaaf. Soms erg zoet, anders weer heel erg vreemd en als laatste toch nog een onverwacht, in zekere zin verwacht, plot. Wat die in slechts een paar honderd pagina's heeft weten te persen is werkelijk fenomenaal.

Het was ook zijn grote doorbraak in het Westen. En..., nee dan wordt die boos. :+

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ga de rest dan maar eens snel lezen (voornamelijk Opwindvogelkronieken). :+

Mysterious women zitten trouwens in bijna al zijn boeken. Overigens Lizza: Het zal je tijdens Hard Boiled Wonderland nog verbazen hoe sci-fi/fantasy/actie die is vergeleken met de rest van zijn boeken.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Alleen heb ik nooit begrepen waarom een Murakami fan als jij nooit Norwegian Wood hebt gelezen.

Omdat het zo zoet zou zijn? Dat is dus precies de reden waarom je het boek totaal niet kent, want het valt reuze mee. ;)

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Omdat ik nog best wat boeken moet? En hij zoveel toffere boeken geschreven heeft? ;)
    Ik moet bijvoorbeeld ook nog Kafka Op Het Strand, wat gezien wordt als een van zijn twee beste boeken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina