[XOne] Metal Gear Rising: Revengeance

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 1 jun 2009.

  1. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de twijfelaars en nay-sayers zich vooral druk maken om de korte speelduur.
    Ik kan begrijpen dat mensen liever wachten tot deze game goedkoop is, hetzelfde had ik met Vanquish bijvoorbeeld.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nooit problemen mee gehad, ook niet bij Vanquish. Het komt denk ik allemaal neer op mentaliteit, het hebben van middelen (geld) en voldoende tijd (wat bij een korte game minder van issue is). Wat zoek je in deze vorm van entertainment? Moet het leuk zijn? Moet het lang duren? Waar ligt de grens bij de speelduur, waarbij je concludeert: ik verwacht meer gameplay bij dit bedrag? Of gaat het om meer dan speelduur? Zijn er meer elementen waarop een spel (of een andere vorm van entertainment) gewaardeerd dient te worden?

    De SP campaign van de nieuwe Crysis 3 is zelfs nog korter dan deel 2. Ik ben niet geinteresseerd in de MP. Dus op basis van die redenatie moet ik die game ook niet meer kopen?

    Ik heb beide games zojuist gepre-ordered. Toen ik hoorde dat Crysis 3 meer open gebieden heeft dan deel 2, wist ik dat ik die game alsnog graag wilde ervaren met alle details vol open. Puur voor de Crysis ervaring. Dat de ervaring dan kort duurt neem ik op de koop toe. Ik heb trouwens ook best saaie games (met name RPGs) gespeeld met een speelduur van meer dan 40 uur. Ik kan je zeggen dat dat geen pretje is en dat ik mij later afvroeg waarom ik al die tijd had verdaan.

    Ja, zowel Revengeance als Crysis 3 mogen van mij langer duren. Dat gaat mij bij Revengeance waarschijnlijk wel lukken door de game nog een keer te replayen. Maar het is uiteindelijk de totaal ervaring die telt. Wanneer de credits voorbij rollen, ben ik dan tevreden? Zo ja: missie geslaagd.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2013
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dead on! Duidelijk een fan van het genre, maar toch. \o/

    Toch even interessant om de review van Eurogamer op enkele punten te ontleden.

    "So Revengeance's challenge is all about keeping him there - and it makes the fights incredible. To play Revengeance is to face a merciless onslaught of enemies that press individually and work terrifyingly well in packs. More so than any of Platinum's previous work, Revengeance owes a huge debt to the precision and ruthless aggression of Ninja Gaiden's opponents but - depending on difficulty of course - it eventually exceeds even that level of brutality. Incoming attacks are constant, from up close and range, with any one foe capable of destroying a casual defence. They'll happily attack from off-screen, too, so you have to be quick on audio as well as visual cues. "

    Bovenstaande lees ik graag.

    "The one area where the game falls down is the camera, which is often troublesome and sometimes outright spoils fights. It has serious issues when Raiden's very close to walls and, given that this is where certain enemies are trying to corner you, it's a pronounced problem. All fighting games have this to some degree, but what makes it infuriating in Revengeance is that parrying is dependent on a directional movement as well as the timed button press - so if you're about to parry a move next to a wall, and the camera suddenly shifts to put the enemy at another angle, good luck."

    Dit lees ik minder graag, maar dat was hier ook al opgemerkt. Ninja Gaiden had ook altijd zo'n last van een wonky camera wanneer je bij een muur vocht.

    "There has been some negative talk about Revengeance's length. My first play-through was on hard and clocked in at nine hours, the second on very hard at about the same. What is important beyond numbers is that there's no flab - every single level is long, varied and earns its place. There are incredible settings, like a traditional Japanese garden at the top of a skyscraper, and just as many amazing set-pieces. On the very first level, Raiden moves from rocket-jumping to sprinting down a crumbling church, with a perspective-changing shift like no other, before splitting a gigantic Metal Gear in half - and that's not even the climax. Of the first level."

    Interessant dat dit zo nadrukkelijk wordt behandeld in deze review en dat valt dus weer reuze mee, zolang je de uitdaging durft op te zoeken. Nogmaals een bevestiging dat de echte fans deze game gewoon op hard difficulty moeten gaan spelen. Past ook het beste bij de mentaliteit van dit genre, toch?

    "If Revengeance didn't have camera issues this would be the easiest 10 I've ever given. As things stand it's still brilliant, staking out new territory in the genre and adapting certain Metal Gear characteristics so well that it makes the competition look outrageously bad. This is simply the ultimate one-man show, worth its ticket price many times over, an experience that improves exponentially as it gets faster and as you get better. Metal Gear Rising: Revengeance is a thrilling and almost flawless fighting game - come get some."

    Nou ja, hij is wel *erg* positief. Move over DMC reboot? Ik ga het vanzelf meemaken dit weekend. :D
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2013
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Zo kan je wel zien dat veel reviewers het op een makkelijke difficulty speelt, en dat moet je gewoon niet doen met een hack n slash, vind ik.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb sterk het vermoeden dat "normal" gemaakt is voor de MGS fans, die minder geinteresseerd zijn in het vechten en vooral meer willen zien van het MGS universum. Ook prima, maar nadeel is wel dat je dan al snel tegen de korte speelduur aanloopt. "Hard" is de moeilijkheidsgraad voor fans van het hack'n slash genre en Platinum Games veteranen. Ik heb het gevoel dat veel gameplay kenmerken dan in elkaar zullen clicken in iets groters en geniaals.

    Ik weet niet waarom, maar ik kan gewoon *echt* niet wachten tot vrijdag. Misschien verwacht ik er wel teveel van, maar Revengeance straalt in alles voor mij de vibe af als enige echte opvolger van Bayonetta en Ninja Gaiden (Xbox). En dat maakt het zo ontzettend spannend.

    /crosses fingers
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2013
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Digital Foundry verdict: gedeelde 1e plaats tussen de PS3 en 360 versie. De PS3 versie heeft hogere kwaliteit cinematics, de 360 versie heeft een iets betere framerate....

    Niet continue op 60 fps though, al draait de actie in de meeste gevallen nog steeds boven een heel respectabele 40 fps.

     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2013
  8. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat ik de 360 versie besteld heb :b:
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Alweer jonguh... ik wil alleen die lamp! :p
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik vind speelduur ook niet iets om je aan op te hangen bij zon soort game. Replayability is belangrijker imho en zoals ze in die eurogamer review zeggen. Aan die 9 uur zit geen grammetje vet, het is allemaal even tof

    vanquish zou ook te kort zijn maar ik vind het qua mechanics de beste third person shooter van deze generatie

    en ik heb hem dus ook vaker dan 1 keer uitgespeeld puur omdat de gameplay zo goed was

    Enige andere TPS waar ik dat mee gedaan heb die ik me zo kan heugen is Max Payne 3. Die speel ik ook gewoon puur voor de gunplay
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Die lamp is best tof inderdaad. Alleen heb ik zelf dan toch liever de play arts raiden die bij de EU Limited zit.
    [​IMG]
     
  13. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingame stats wat betreft de speelduur schijnen ook niet echt te kloppen. Bij AngryJoe stond ie op 6 uur speeltijd terwijl hij het zelf, buiten de game, heeft bijgehouden en hij was er al 10 uur mee bezig.
     
  14. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd vrijdag, ik laat het nog wel weten wanneer ik er klaar mee ben :)
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Helaas zal ik er niet zo snel als dat mee aan de slag kunnen, maar vandaag wel bericht gehad van Zavvi dat ie verstuurd is. Met wat mazzel kan ik hem dus eind volgende week ook spelen ;)
     
  16. SandmanNLD

    SandmanNLD Guest

    Gisteren de demo gechecked.... i suck at this game!
     
  17. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef het een tweede poging, deed wonderen bij mij ;)
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    49,99 MM Arena
     
  19. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Die Limited edition is zeker nergens te bestellen in nederland ?
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

Deel Deze Pagina