Mijn ervaring is juist andersom, ik heb lang peugeot gereden zonder noemenswaardige problemen. Dit was in de tijd dat de een na de andere renault uitviel omdat er een constructiefout in de motor zat. Ik geloof dat het te maken had met een interne overbrenging naar de klepstoters oid. Na 100.000 km hielden ze ermee op. Mijn schoonvader heeft een motorenrevisie bedrijf (gehad, hij is met pensioen, maar werkt nog regelmatig voor de nieuwe eigenaar door zijn bak aan ervaring) en toen ik mijn huidige en vorige auto kocht heb ik hem advies gevraagd. Ik wilde graag een franse auto. Zijn advies renault voor 2007 nono....peugeot, citroën goed.
Ik rij zelf nu een jaar of vijf een citroën picasso en heeft nu 284000 km (geen typefout) op de teller, de laatste 100.000 door mij gereden. De enige grote kosten die heb gehad is de airco radiator (275 euro) en de voorophanging laten vervangen (800 euro). Schokdemper was kapot en er zat speling op de draagarmen, maar ook dat is gewoon slijtage. Electronisch geen enkel probleem gehad, gelukkig maar, want echt alles is in die auto electronisch...
In mei gaat de auto er echter uit en komt er een volvo V70, niet dat ik niet tevreden ben over citroën, maar wil wel weer eens iets anders..
Laatst bewerkt: 23 feb 2013