[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Naar mijn mening moet je peugeot uit de weg gaan. Renault kan nog, maar peugeot is gewoon de laatste jaren een ramp. Ze hebben nu eindelijk het design iets onder de knie(mocht ook wel toen Renault zelfs mooie auto's ging bouwen en Citroen met de mooie DS reeks kwam) maar de techniek blijft ruk.

2. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik verkoop toevallig zelf Peugeot auto's en ben geen autoliefhebber of kenner. Echter herken ik ze altijd wel meteen. En weet je, ook die verkoop ik uiteindelijk een Peugeot.

Peugeot komt op dit moment met een aantal hele goede modellen (208, 2008, 3008 Hybrid4 en de 508). Daarnaast wordt ongeveer elk ander model compleet gerestyled of gefacelift en verschuift de aandacht zich steeds meer naar de ontwikkeling van nieuwe motoren en het verbeteren van bestaande.
    Leuk is straks de Hybrid Air waarbij de 2008 gebruik gaat maken van een 3-cilinder benzine motor en luchtdruk.

Die 2008 zal ongeveer in de zelfde prijsklasse gaan vallen als de huidige 207 SW, zo'n beetje vanaf 18-19.000 euro. Er komen een aantal hele interessante 3-cilinder benzine motoren met een turbo, een hoog aantal PK's en een koppel dat bijna op dat van een diesel lijkt.

Voor wat betreft de elektronica, tsja, zo heeft elke auto/ieder merk wel typische punten en is dat al veel minder dan vroeger. De Autoweek en dat soort bladen kunnen mooi lullen, want het wisselt daar per week welke auto nou het beste is voor mijn gevoel.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn ervaring is juist andersom, ik heb lang peugeot gereden zonder noemenswaardige problemen. Dit was in de tijd dat de een na de andere renault uitviel omdat er een constructiefout in de motor zat. Ik geloof dat het te maken had met een interne overbrenging naar de klepstoters oid. Na 100.000 km hielden ze ermee op. Mijn schoonvader heeft een motorenrevisie bedrijf (gehad, hij is met pensioen, maar werkt nog regelmatig voor de nieuwe eigenaar door zijn bak aan ervaring) en toen ik mijn huidige en vorige auto kocht heb ik hem advies gevraagd. Ik wilde graag een franse auto. Zijn advies renault voor 2007 nono....peugeot, citroën goed.

Ik rij zelf nu een jaar of vijf een citroën picasso en heeft nu 284000 km (geen typefout) op de teller, de laatste 100.000 door mij gereden. De enige grote kosten die heb gehad is de airco radiator (275 euro) en de voorophanging laten vervangen (800 euro). Schokdemper was kapot en er zat speling op de draagarmen, maar ook dat is gewoon slijtage. Electronisch geen enkel probleem gehad, gelukkig maar, want echt alles is in die auto electronisch...

In mei gaat de auto er echter uit en komt er een volvo V70, niet dat ik niet tevreden ben over citroën, maar wil wel weer eens iets anders..

Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  4. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39

Dat is zoiets als een vegetariër die als een slager werkt. :+

Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Liever een Peugeot dan een Renault, dat zijn pas rampenbakken. Alhoewel ik die nieuwe megane estate in GT uitvoering wel erg vet vind.

Peugeot 508 is ook erg mooi maar ook die ging tijdens een rijtest van autoweek stuk =(

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    M'n nieuwe zomerset zit er onder. :) Lang genoeg rond gereden met de winterset. :+

17" Bellone

Heb ook nog de spoiler besteld. Dan is hij van de buitenkant áf.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dacht dat je een lease auto had?

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja, dit is m'n lease-auto. Hoezo?

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mag je zomaar een spoiler op een lease auto zetten?

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Maar het vriest nog steeds, waarom zou je een winterset hebben maar hem niet gebruiken? 8)

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    In mijn zoektocht naar de nieuwe leasebak vandaag een proefrit gemaakt in de Seat Leon in FR trim:

Reed super (echt veel beter dan zo'n auris.. maarja appels/peren enz ;)).
    voor mijn gevoel was deze een stuk stugger dan de GolfVII en dat was wel fijn, samen met mn vriendin even op een industrieterrein een paar sportieve bochtjes gepakt en dat was een feest :)
    Ook qua prijs ben ik er zeer over te spreken.

Helaas de DSG alleen beschikbaar op de 180pk versie (te duur) of de 105pk versie (te traag).

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    waarom een automaat ipv handmatig?

13. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Omdat ik (helaas) veel file rijdt maar ik vindt handmatig ook geen probleem.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja hoor. Het is geen WRC spoiler. :+

Even wat voorbeeld foto's van die spoiler (is dus niet mijn auto)

Is dus meer een verder uitsteeksel van het standaard spoilertje dat er op zit, en je hebt dan een heel breed derde remlicht.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo wordt hij dan precies. :)
    Foto gemaakt twee jaar geleden in Cannes. :+

16. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik vind het net 17" wieldoppen....

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vind de velgen ook niet mooi.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat komt door de foto. Daar lijkt het alsof het een grote plaat is. Het is echter een 5-spaaks velg. Maar doordat ze zwart zijn, lijkt het één geheel.

Vind je het nu nog een wieldop? :+

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Omg copycat :+

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een gele kentekenplaat hoor! :mad:

:+