[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het lijkt gewoon erg veel op Uncharted (I know, hoe ironisch is dat) maar dat is een pluspunt IMO.

    En ja, het zal waarschijnlijk erg on rails zijn, maar net als bij Uncharted, als de beleving goed is, who cares. Free roaming in games is ook niet altijd leuk.

    Ik heb leiver een on rails geweldige ervaring, dan overal kunnen gaan en staan en niets 'voelen'.

    Square Enix is wel weer lekker irritant met die verschillende versies.:mad:
    Deden ze toen ook met Deus Ex.
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Inderdaad, het is in feite gewoon een shooter, met af en toe klimmen. Dat is voorheen juist het tegenovergestelde. Dat vond ik juist het mooie aan Tomb Raider. Je staat op de grond en je vraagt je af hoe je in godsnaam naar boven moet zien te komen. Nu is het klimmen vergelijkbaar met Uncharted. Als je al moet klimmen, dan is het zo klaar als een klontje hoe en waar. Maar goed, geef ze eens ongelijk. Het is sinds de PSX niet meer voorgekomen dat de release van een Tomb Raider spel zoveel hype heeft weten te creëren. Hadden ze doorgegaan op de oude voet (die mij erg beviel), dan was de serie waarschijnlijk op korte termijn gestopt. Nu zie ik wel weer veel potentie voor de serie. Als dit een succes wordt, levert dat weer grotere budgetten op voor de volgende titel.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Er zouden niet gigantisch veel tombes zijn om te exploren, maar die er zijn, zijn erg cool. Het is een andere richting voor Tomb Raider en ik kan het alleen maar waarderen. Het was gewoon echt klaar met Tomb Raider na Underworld, het was echt tijd voor verandering. Kom maar op!
     
  4. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Legend en Underworld was al een soort van Reboot he..
    Wat ik best goed vond gedaan..
    Vooral de remake van Anniversary vond ik 1 van de leukste Tomb Raiders...


    Dat is ook een beetje mijn minpunt,,
    Ik had juist minder Shooter elementen gewild en meer puzzels en klimmen..
     
  5. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel oordelen zeg voor een spel van 15 uur waarbij er nog maar enkele filmpjes van getoond zijn.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het waren toffe games Legend en Underworld maar qua bewegingen en concept nog steeds behoorlijk zoals de vorige delen. Veel was duidelijk beter, maar het schieten was echt klote gewoon, stelde niets voor. Ze gaan nu echt een volledig andere kant op, animaties zijn veel vloeiender en realistischer en het schieten ziet er eindelijk eens goed uit :D

    En het hele aspect van dat Lara nu echt een persoonlijkheid heeft, dat vind ik echt heel cool.
     
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Wilde vandaag de game in de pre-order gooien.

    Maar er is een normale edition, een Survival edition en een Collector's edition.
    Kan alleen nergens vinden bij welke edition welke (extra) content zit.
    Iemand? :)
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Er is zelfs een dedicated pagina aan toegewijd...

    http://www.budgetgaming.nl/news/2520.html
     
  9. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    http://www.budgetgaming.nl/news/2520.html

    AnubisNefer was me al voor;)
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
  11. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien ik een fan van het eerste uur ben heb ik net mijn pre-order geplaatst...

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  12. martinibaby

    martinibaby aka Misty

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar is die goeie tijd heen dat je nog 30 levels in één game had, met uiteenlopende levels van je eigen mansion tot een wazige droomwereld in china, mega grotten met en zonder lava, venetie, himalaya gebergte, een wrak diep in de zee.. Ja mensen, dit zat vroeger in 1 game. Wat een avonturen waren dat_O_ Die games waren echt moeilijk. Nu draait alles om elke seconde saven, health regen natuurlijk en nog meer om het je zo makkelijk mogelijk te maken. Ja, want zelf nadenken is tegenwoordig een taboe in games. Succes ermee, ik pak deeltje 2 wel op als ik een tomb raider wil spelen, beter dan die meuk die binnenkort uitkomt. Wel leuk als je kinderen hebt van 10-12, die vinden dat zeker tof ;)
     
  13. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Waar jij het nu over hebt, is zeker een point/click avonturen game?

    Duidelijk, je kan het blijkbaar niet waarderen dat Tombraider makers de andere kant op zijn gegaan met de game?
    Je weet dat Tomb Raider 15 uur verhaal heeft en op veel verschillende gebieden komt? Blijkbaar niet..
     
  14. martinibaby

    martinibaby aka Misty

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan ik wel waarderen, helaas dat de 'Tombraider makers' helemaal niets met dit spel te maken hebben. Die goede Tomb Raiders werden gemaakt door Eidos. Dit is gewoon: Hee laten we die franchise overnemen, okee en nu uitmelken met een babe als character.
    15 uur verhaal, lol. Misschien haalt ie net de 7 uur. Sorry ik geloof niet in die fabeltjes.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat vind ik wel meevallen. Waaruit blijkt dat dan? Ze maakten eerst een big deal van "Lara's first kill" maar de rest van de game maakt ze meer mensen dood dan in alle voorgaande delen bij elkaar. Ze jammert veel, maar daardoor heeft ze nog geen persoonlijkheid. Ik zie liever een 'stoere' Lara. Tomb Raider is ook Lara tegen de elementen, met als vijanden dieren die ze in de wildernis aantreft. Mensen afknallen vind ik eigenlijk niet passen bij de serie. Zat ook wel in de vorige delen, maar nooit in die mate zoals nu.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Haha, inderdaad. In de laatste trailers pleegt Lara nog meer genocide dan Nathan Drake in de Uncharted-games. Niet veel meer bezig mee geweest met de game de laatste tijd, maar koop hem wel op de release. Niet echt bijzonder hyped meer, zie wel hoe de game is.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Het lijkt erop dat ze haar eerst als bange jongevrouw willen tonen en die dan langzamerhand steeds meer gewend begint te raken aan het geweld en dus mensen omlegt. Het is kill or be killed en ik hoop dat ze dat goed en enigszins geloofwaardig brengen. Ik weet zeker dat het in 't echt ook zo zou gaan, wanneer je gewoon weet dat je je leven niet zeker bent, krijg je echt wel een soort survival instinct en bescherm je jezelf en dan ga je uiteindelijk echt wel moorden.

    Meer persoonlijkheid is gelijk al in de cutscenes uit de trailer te zien en ik zag het ook tijdens mijn speelsessie in Keulen. De makers willen dat gamers haar willen 'beschermen' tegen al het gevaar en ga zo maar door, dat je dus gewoon min of meer om haar gaat geven. Dat is iets waar ik de Uncharted games echt in geslaagd vind, stel dat er een personage zou sterven dat je echt baalt. Yeah...i dig it :D
     
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb al wat impressies gelezen van mensen die de game illegaal hebben gedownload. En heb erg veel positieve dingen gelezen. Had ik zelf niet verwacht eerlijk gezegd.

    Het spel schijnt wel erg makkelijk te zijn op normal.

    Ik ben benieuwd of grote sites morgen al met hun review komen (Embargo is morgen verlopen).

    Eerlijk gezegd begin ik best wel hyped te worden voor deze game.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heh...das grappig. Met de Tomb Raiders van Core Design werd juist gezegd dat het alleen maar om de digi-titties ging en nu maakt CD juist iets serieus van Lara en dan is ze een babe? Jij ziet het duidelijk echt verkeerd. Ook ben jij echt te negatief, als je rushed zal je ongetwijfeld 7 uur erover doen misschien maar als je gewoon dingen verkend en op een normaal tempo speelt, zie ik het wel 10 tot 15 uur duren. 20 zelfs als je echt alles gaat verkennen volgens de GamesMaster review, make of it what you will.

    Ja Core bracht ons in coole gebieden, maar door de klote controls en crap shooting kon ik niet heel erg genieten van de game. Dit alles werd een stuk beter toen Crystal Dynamics het overnam met Legend en Overworld. Ze hadden op die tour verder kunnen gaan en gewoon de boel echt uit melken door niets aan de controls, animaties, physics, schiet-systeem te veranderen, maar dat hebben ze juist wel gedaan. Ze komen met een grote verandering qua feeling en sfeer en ik kan het echt waarderen. We gaan nu net doen alsof alle TR games van Core geweldig waren, nou sorry dat is absoluut niet zo als je het mij vraagt. Ik zou zeggen...geef de game een kans. Aan je reactie te zien echter lijk je dat totaal niet van plan te zijn, shame.

    Ik denk niet dat ze dit gaan uitmelken, niet zoals Core Design deed met TR, TR3 en die andere meuk die er allemaal na kwam, allemaal games waar weinig in was veranderd en waar de boel gewoon zwaar verouderd begon aan te voelen. Crystal Dynamics heeft al laten weten dat ze niet van plan zijn hierna er meteen mee te stoppen, want er valt nog veel meer te doen. Dus een sequel zal sowieso gebeuren, maar op next-gen. Ik denk dat ik erg veel plezier ga beleven aan deze game iig.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
  20. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat is mooi gezegd. \o/


    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina