[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij is het verlies op een console van MS en PS ergens rond de 100 a 150 dollar toch? Dat lijkt nu dan in de verste verte niet haalbaar.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Laten we hopen dat MS geleert heeft van de krassende makende 360 en de vele RRoDs dat ze in ieder geval een solide console naar de markt brengen....daar komen ze niet nog een keer mee weg.
     
  4. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het boeit ze wel, maar het is niet de drijvende factor. Het gros van de gamers wilt gewoon lekker met hun vrienden kunnen knallen en praten. Voor de rest leuke games spelen. Mocht de nieuwe Xbox €300 gaan kosten en de Playstation 4 €500, dan denk ik dat er veel mensen de Xbox zullen kiezen.

    Betere graphics is natuurlijk wel een pluspunt, maar niet het belangrijkste. Neem als voorbeeld de Wii, veruit de zwakste op het technische aspect maar wel de marktleider. De generatie daarvoor was Playstation 2 de marktleider en ik geloof dat de Gamecube én de Xbox beide krachtiger waren (oké, ze kwamen wel later uit).

    Mochten ze daadwerkelijk verlies maken per verkochte console, dan is het denk ik vrij weinig zijn (€50-100). Dan valt dus nog te overzien. Bovendien zullen het dan misschien wel willen compenseren met PS+ (Sony zit/zat te denken aan meerdere (4) abonnements vormen).

    Ik geloof dat Sony $200~ verlies maakte per verkochte Playstation 3 in het begin, dat voor een console van $600(!). Dan zal nu alleen niet gebeuren, de Playstation 3 had namelijk nogal dure hardware (cell processor, Blu-ray). Nu zitten er niet van zulke exotische onderdelen in. Er wordt geschat dat de Playstation 4 ongeveer $450-500 kost om te maken. Natuurlijk kan het zeer afwijzen maar het zullen zeker geen Playstation 3 prijzen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Door wat ik heb gehoord. Heb ik nog steeds vertrouwen in XBG
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Xbox Gold? :cool:
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die $1000 prijs wordt echt niet veroorzaakt door die 6GB GDDR5 geheugen. Het is gewoon de GPU die op die kaart zit die ziekelijke goede performance (en specs) heeft... en de kaart komt er maar in beperkte oplage. Die kaart is gewoon een laatste zet van Nvidia om de kroon van de snelste GPU te bemachtigen. Beetje een PR-stunt als je wil.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah dat wist ik niet, ik heb nauwelijks verstand van PC onderdelen.

    @ Fardo: gewoon even zeggen wat je weet :b:

    edit: deze ontwikkeling is iig om te huilen

    http://tweakers.net/nieuws/87569/ea-gaat-elk-spel-van-microtransacties-voorzien.html

     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Alle games? Wtf...
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    boeiend, ik vond het in Dead space niet storend. In Fifa zit het al jaren, voor BF3 heb je ook de wereld aan DLC etc etc

    noem eens 1 spel van EA van de afgelopen paar jaar waar dit stiekem al niet het geval was
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Wat voor microtransacties zitten er dan in Battlefield? Je hebt normale DLC en Premium, meer zie ik niet?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan lees je het artikel verkeerd ;)

    Het gaat van toevoeging, naar min of meer een verplichting. Van DLC naar free 2 play.
     
  14. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Vieze geldwolven bij EA. Ik betaal voor een game, en klaar. Ik ben niet van plan om elke seconden weer apart dingen te gaan kopen. Zo zijn tweedehandsgames dan dus ook niks meer waard (letterlijk niks). Wat een gore klootzakken daaro,vind dit egt nergens op slaan.
    Dit is toch nog niet definitief hoop ik?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    geloof ik geen kut van dat dat voor alle games zo word

    dat zou betekenen dat ik gratis mijn BF4 voor de nextbox kan ophalen in een willekeurige winkel straks? :+


    ik bedoelde die onzinnige unlock-dlc. Strikt genomen geen 'micro' transactie want best duur
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat EA alles F2P ging maken was toch al heel lang bekend? :p

    Je kan ze gratis downloaden, voor mensen die geen internet hebben gaan ze niet F2P aanbieden want die gaan toch niks kopen :+


    Het ligt er ook aan hoe ze het in de markt brengen. Neem een game als Battlefield:
    Die single player speel je toch niet, en het enigste wat je speelt is de conquest game mode op die 4 goede vehicle maps als assault met de famas, dan ga je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit zijn dan nu.
    Maar als je alles wil ervaren zal je het wel heel wat duurder uitpakken, zeker met een bedrijf zonder schaamte als EA games...

    Vaak word er bij F2P ook een in-game currency toegevoegd naast de keiharde euros waarmee je dan ook weer content mee kan unlocken door gewoon veel te spelen, wat voor de diehard no-life gamert nog best aantrekkelijk kan zijn.
    Voordeel is dan ook dat ze spelllen veel langer "vers" kunnen houden door je zo content te druppelen en je altijd doelen hebt om voor te gaan.

    Daarintegen kunnen ze ook grapjes gaan uithalen dat je bijvoorbeeld niet in een tank kan stappen omdat je die "content" niet unlocked hebt :D EA kennende kan het nog spannend worden dus.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat laatste kan echt niet, dan is BF meteen kapot
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zou ik echt niks vinden. Vind het nu al kut als je een game koopt waarvan je weet dat er binnen no-time DLC aankomt, en je soort van halve game koopt. Als je op een gegeven moment meer moet betalen voor unlocks etc, kan het online erg vervelend worden. Dan gaat het niet meer om goed of slecht maar om wel of geen geld uitgeven.
     
  19. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vermoed dat het een beetje wordt zoals apps nu zijn. Meestal gratis, maar op een gegeven moment moet je eigenlijk wel nieuwe wapens (ofsoiets) kopen om verder te kunnen komen. Het zo me ook niet verbazen dat je bijvoorbeeld zolang moet wachten tussen de potjes door, tenzij je natuurlijk een bepaalde upgrade koopt.
     
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Welkom in de echte wereld _0/
    Alle commerciële bedrijven hebben als hoofddoel winst, als microtransactions het meeste geld opleveren, dan is het toch logisch.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina