Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als ik nieuwe foto's ga importeren zit ik meestal in de verkeerde catalogus. Ik doe gewoon per jaar 1 catalogus en zet daar alle foto's in. Werkt voor mij ook prima!

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hey, ik zei ook niet dat het slecht was :+

Dit werkt voor mij vooral lekker omdat ik de hele folder met naam en datum in 1 keer kan backuppen :)

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
  4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
  5. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
  6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja prachtige foto's, respect! :)

7. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik wil de hele tijd al een DSLR camera hebben, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Ik ben er nog niet uit of ik een Nikon of een Canon wil. Maar qua lens weet ik het niet echt, bijna elk pakket wordt aangeboden met een 18-55mm. Zat daar dan ook vooral naar te kijken, maar sprak pas met iemand en die zei dat ik dan beter een 18-105 kon nemen. Wat is het leukst om mee te beginnen? Kan ik makkelijk plaatjes schieten met de 18-55 of ga je snel merken en is het beter om even door te sparen voor een 18-105?

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Het boeit niet veel of je Canon of Nikon kiest. Test er een paar in de winkel en kijk welke jij het fijnst vindt. Ik zou gewoon beginnen met de kitlens. Dan kan je kijken wat je wil. Ik kwam er in die tijd achter dat ik graag wijder wilde schieten dus daarom volgde er een 11-16. Ik zou echt gewoon bij het begin beginnen, voeg er desnoods een goedkoop lichtsterk lensje tegenaan zoals een 50 f/1.8 om zo ook eens wat nuttigs met je diafragma te doen.

Ik zou persoonlijk nooit een andere lens kopen i.p.v. je kitlens als je nog totaal niet weet wat de voor of nadelen van een lens zijn.

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Zat gisteren een boek te lezen over fotografie. Daar werd gesproken over het zonesysteem dat loopt van o (zwart) tot 11 (wit). In het boek werd aangeraden dat je voor je belichting gebruik kunt maken van dit zone systeem. Dit systeem is ook waar je histogram op gebaseerd is. Ik vond dit best interessant. Je kijkt bijvoorbeeld naar de compositie die je wilt schieten. Daarin vind je de helderste kleuren. Deze schat je in op welke zone dit past of je schiet het plaatje en kijkt op je histogram in welke zone je uitkomt en past de helderheid aan zodat de helderste kleur in zone 7 terecht komt (details zijn nog zichtbaar) of als de schaduwen belangrijker zijn dat de donkerste kleuren die je niet zwart zwart wilt hebben naar zone 3. Iedere zone is 1 stop. Die ene stop creëer je door sluitertijd 1 stop aan te passen of de belichtingscorrectie. Ik vond dit best een openbaring. Mijn vraag aan jullie is nu, gebruiken jullie dit ook? Zo ja, nuttig/ aanrader? Zo nee, waarom niet?

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nee, dit alles in zo makkelijk later aan te passen. Paar schuifjes in lightroom en je ziet meteen het resultaat.

11. Erwin van..

Erwin van.. PSN: F1anatic

Leuk Bevonden:
    6
    Een vraagje aan de kenners...
    Graag zou ik willen overstappen naar een spiegelreflex camera digitaal, het zal mijn eerste spiegelreflex camera worden en gaat voornamelijk gebruik worden tijdens Formule 1 grand prix en uitjes.
    Dus niet wekelijks gebruik, weet iemand een leuk instap modelletje?

"CANON EOS 1100D + EF 18-55 IS II Zwart" is dit wat???

ps; als iemand een leuke camera te koop heeft HEB IK WEL INTERESSE.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jow, leuk topic als elke week iemand een beginnersset zoekt :+

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Kom eens met je Tokyo foto's dan!

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Haha, 1-0. Ik plaats overigens de meeste foto's op Flickr en de facebookgroep :)

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet mijn smaak Bas, vind de andere pics op je FB wat beter! :)

Even wat bijgewerkt:

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Was voor mij ook de eerste keer om echt een party te fotograferen. En kan altijd nog dingen leren. Wat vind je er minder aan dan? De wat langere sluitertijd?

Bijvoorbeeld zo:
    IMG_6387 by Bas Wouters, on Flickr

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Le vakantie in Portugal:

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja, de lange sluitertijd vind ik in de 1e pic wel ok, maar bij de dj shots is het niet mijn smaak, dan zou ik graag de expressie van de dj, als hij druk is met synchen of wacht op het moment, willen zien. Dat gaat vaak beter met een wat kortere sluitertijd :)
    Just my 2 cents

@Tom: Happy Face :D

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vind ik ook. Niet dat een lange sluitertijd niet mooi is hoor.

Nee. Kan net zo goed met een lange sluitertijd, aangezien je met de flits het onderwerp 'bevriest'.

En thanks :D

Deel Deze Pagina