De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat zou gunstig zijn. Mertens heeft het altijd op de heupen tegen Roda:p

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mertens speelt verschrikkelijk de afgelopen weken en dit is dus gewoon een terechte 'wissel ' voor hem. Zulke domme acties als die van Mertens, Lens en Pieters brengen ons keer op keer in de problemen, dat maakt het niet makkelijker. Om je gruwelijk aan te ergeren.

Ik las iets op PSV Netwerk waar ik het wel mee eens was:

PSV is gewoon zo wisselvallig als de pest en dat zit allemaal tussen de oren. Zelfs Marcelo en Derijck spelen soms foutloze, geweldige wedstrijden.. maar de drie, vier wedstrijden erna is het weer niets. Hutchinson is dit seizoen ook verschrikkelijk, veel slechter dan voorgaande jaren. Het klopt gewoon allemaal niet.

Ik hoop op een grote schoonmaak in de zomer. Dat Brands maar laat zien waarom hij zijn functie mag hebben bij een topclub. Stuur lopers en slapjanussen maar weg en selecteer voetballers op motivatie, strijdlust en IQ.

Natuurlijk word ik hier niet blij van. Niet van de actie van Mertens, maar ook niet van dat gezeik in de media. Ik moet ook toegeven dat ik vind dat Van Bommel zeker sneller z'n gele kaarten krijgt dan welke andere speler in de Eredivisie dan ook. Maar buiten dat, zie ik weinig (voor PSV) onterechte dingen gebeuren. Lens die opwacht, Marcelo die slaat, Mertens met een elleboog en Toivonen met natrappen en andere vieze dingen, tja, daar kan je niet omheen. Waar ik me wel aan erger is de inconsequente KNVB. Er zijn vaak genoeg gelijkwaardige dingen gebeurd (als Marcelo, Mertens en Van Bommel) die niet bestraft of achteraf aangeklaagd worden. Ook wel logisch natuurlijk, want naar een topclub wordt meer gekeken. Om een Willem II-speler die een gelijkwaardige elleboog uitdeelt maakt niemand zich zo druk eigenlijk en komt er ook 9 van de 10 keren geen onderzoek. Of klopt het totaal niet wat ik dan zeg? ;)

Laatst bewerkt: 19 mrt 2013
  3. Seh

Seh Guest

Hehe, leuk man die stress in Eindje.

4. JeeEm

JeeEm Guest

Volgens de aanklager heeft Mertens zich schuldig gemaakt aan een "gewelddadige handeling tegen een opponent, door met de arm op buitensporige wijze richting het hoofd van de tegenspeler te gaan en deze daarbij te raken”. - Aldus de Telegraaf.

Laten we is naar het volgende filmpje kijken. Je kan doorspoelen tot aan 6:00 minuten.

Ik zal het fragment even ontleden:

- gewelddadige handeling tegen een opponent;
    - de arm op gaat op een buitensporige wijze richting het hoofd van de tegenspeler;
    - waarna de arm het hoofd raakt.

Gebeurt daar op het filmpje niet precies, wat de aanklager nu Mertens verwijt?

Juist, ja. En daar klopt iets niet!

Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2013
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Scheidsrechter had het beoordeeld.

Case closed.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Is één van de zovele momenten, ja.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dit soort momenten moeten PSV supporters nu even niet kiezen, het komt alleen maar meer Calimero over.

10. Seh

Seh Guest

Huilie huilie.

11. JeeEm

JeeEm Guest

Haha. Geweldig.

Laten we er nog even een ander moment bijpakken. Afgelopen zondag: AZ - AJAX. Ik citeer even een AJAX-supporter van het AJAX-netwerk.

Vervolgens hoor je daar niemand over. Geen Telegraaf. Geen Studio Voetbal. Geen Voetbal Internation. Niemand. En dat terwijl het weekend ervoor de wereld te klein was, toen Ola Toivonen exact dezelfde 'natrappende beweging' maakte.

Hè, wat gek. Maar laten we het over Calimero gedrag hebben!

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Complot! De KNVB is nu niet meer pro-Ajax, niet meer anti-Feyenoord, niet meer pro-Enschede, maar alleen nog tégen PSV!

13. JeeEm

JeeEm Guest

Haha, precies! Jij snapt het. :+

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Nee hoor, gewoon inconsequent. De rode kaarten voor PSV'ers zijn allemaal terecht, maar andere momenten horen dan ook gewoon bestraft te worden.

De KNVB is dus meer pro-Willem II, VVV, RKC, AZ, Zwolle, Groningen, NAC, Heracles, Heerenveen, NEC, ADO, Utrecht, Twente, Vitesse, Feyenoord en Ajax en tegen Roda JC. :+

Laatst bewerkt: 19 mrt 2013
  15. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, wat rode kaarten betreft is Roda de enige club die écht mag klagen. :+ Absurd gewoon hoe zij genaaid worden steeds.

16. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Wat doe jij op een Ajax-site als PSV-er? Dát snap ik dus echt niet. Daarnaast, waar is het bewijs voor het natrappen van Poulsen? Ik weet niet waar je het over hebt namelijk, dus dan kan ik het ook niet beoordelen.

17. JeeEm

JeeEm Guest

Hmm. Tja. :):

Laat ik eerst vooropstellen dat ik nergens kenbaar heb gemaakt dat ik een PSV-er ben. Ik kaart alleen het inconsequente beleid van de KNVB aan. Dat jij dan denkt dat ik meteen een PSV-supporter ben...

Overigens wil ik wel even reageren op je vraag. Ik weet niet of het expres is gedaan, maar de beelden van de natrappende Poulsen zijn niet terug te vinden in de korte samenvatting van Eredivisie Live. Misschien snap je daarom dat ik even op google heb gezocht naar 'ajax', 'az', 'poulsen' en 'natrappen'. En waar kom je dan op uit? Juist. Het AJAX-netwerk.

En daar vind je dan de comment van 'de internationale topspeler' skimovic. En die heeft, net als alle andere supporters die in het stadion keken of op Eredivisie Live, geconstateerd dat Poulsen een AZ-speler - die al voorbij was - probeerde te schoppen.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    maar er zijn dus nergens beelden van?

vind je het dan raar dat niemand het er over heeft?

(ik heb het zelf tijdens de wedstrijd ook niet gezien, maar zat ook niet echt 100% op te letten)

Hoeft niet meteen te betekenen dat er een media-complot tegen dat arme arme PSV is, niet alles word nou eenmaal gezien ondanks alle camera's

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Om even over te gaan op een ander topic:

Iemand die die Nouri kent?

Het staat op het moment 1-0 voor Ajax qua gestolen (top)talenten, dat ze daar bij PSV maar 1-1 van maken. :+

20. JeeEm

JeeEm Guest

Het was live op Eredivisie Live duidelijk zichtbaar. Het werd zelfs nog een aantal keer herhaald. Dat ze het dan vervolgens niet in de samenvatting plaatsen...

EDIT
    Daarom plaats ik ook even de reactie van deze AJAX-supporter. Die heeft het ook gewoon waargenomen.

Laten we er maar over ophouden, het lost toch niets op. :+

Deel Deze Pagina