[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, wij houden sites als budgetair, cheaptickets en al die dingen in de gaten! Speel ook eens met vertrek- en aankomstluchthavens, kan ook nog wel eens schelen. Soms vind je een mooie aanbieding naar het land ernaast, en dan vlieg je met Air Asia of een soortgelijke maatschappij voor een scheet en 3 knikkers door naar je eindbestemming!

En voor hostels en guesthouses enzo: Flink reviews op het internet lezen. Wij hebben eigenlijk, op 1 hotel na waarbij we geen reviews konden vinden, geen slechte overnachting gehad. En we betalen écht weinig.. Vaak zijn de goedkope dingen heel gezellig en vol met jonge toeristen/backpackers! Voor ons zijn er eigenlijk maar 2 criteria: Schoon en goede ligging (wandelafstand van centrum/markt/...) Voor de rest boeit het ons niets.

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
  3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Maandag de 25'ste ga ik een week naar Egypte toe! Ik vlieg naar Hurghada, naar het Calimera Golden Beach. All inclusive. Heb er echt zin in!

Ik ben nog nooit zo ver geweest, altijd binnen Europa (vroeger veel Frankrijk, Italië, enzovoort) en in mei vorig jaar voor het eerst met het vliegtuig naar Zweden geweest. Nu dus een stuk verder, en hopelijk prachtig weer. Heb echt zin om daar de zee in te gaan en te genieten van de omgeving, het weer, het eten/drinken en de vrije tijd. _O_

4. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hop, tickets naar Bangkok geboekt! Volgende week fijn ruim 2 weken rondtrekken aldaar. Bangkok --> Kanchanaburi (River Kwai) --> Surat Thani --> Phuket --> Chiang Mai --> Bangkok/thuisvlucht.

ZIN IN! Heerlijk.. Hoop getwijfeld aan waar we naartoe wilden. Hoop landen vielen direct af vanwege malaria-risico (no-go als je zwanger probeert te raken), aantal landen vielen af vanwege het hoge prijspeil, en weer een aantal landen vielen af vanwege de exorbitant hoge ticket-prijzen.. Mijn vrouw is er al geweest dus eigenlijk hebben we er nooit eerder naar gekeken, maar uiteraard pakken we nu een (grotendeels) andere route. Nog een paar daagjes en dan zit ik aan een zalig Tiger-biertje op een zonovergoten terrasje in Bangkok :)

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb nog niet echt iets geboekt, maar het ziet ernaar uit dat ik in Seoul ga studeren in het Fall semester. Dacht eraan met een vriend om iets te doen met die Trans-Mongolische trein. Moeten alleen uitzoeken hoe dat werkt, die 15-18 dagen trips zijn onwijs duur en bizar toeristisch (met steden toeren met gids enzo, daar hebben wij allebei weinig behoefte aan). Je kan ook een kale 7-daagse ticket kopen, maar dan kan je dus weinig zien. Iemand ervaring daarmee?

Wellicht daarvoor even naar St. Petersburg en chillen in Moskou en dan dus de trein.

6. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Door persoonlijke problemen wil ik graag zo snel mogelijk even op vakantie en mijn keuze is gevallen op Vietnam. Ik wil graag in 3 weken heel Vietnam bezoeken (ik weet dat het kort is maar meer tijd kan ik niet vrij krijgen op mijn werk) en wil graag de grootste 'attracties' zoals de Mekong Delta, Ci Chu tunnels, HCM City, Hoi An, Hue, Hanoi, Sapa, Ninh Binh en Hajong Bay bezoeken. Ik vroeg me af of iemand hiervoor nog tips heeft, of misschien tips voor betere of andere bestemmingen binnen Vietnam. Geld is op zich niet zo'n probleem dus ik denk dat ik liever wel van te voren hier via een reisbureau of iets dergelijks alles boek zodat ik onderweg niks meer hoef te regelen. Tenzij mensen mij hier aanraden om juist niet alles te regelen. Qua geld en qua vrijheid hoef ik niet perse alles daar pas te regelen maar als er nog andere pluspunten bijhoren hoor ik het graag. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen aangezien ik wel meer het land Vietnam hier voorbij zie komen.

7. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Wat wil je weten? Hebben al die zaken behalve Halong Bay en Sapa in twee en een halve week bezocht. Kan makkelijk! En serieus, vergeet de reisbureaus! Het is zo ongelofelijk makkelijk om dit zelf te doen.. Regel je vlucht, zoek vantevoren uit waar je naartoe wil, boek je hotels vantevoren en zie daar hoe je van a naar b gaat. Stelt werkelijk geen reet voor! Elk hotel heeft tourservices waarbij je makkelijk bussen en treinen kunt boeken, en heeft je hotel dit niet dan zit er een tourservice om de hoek. Easy! Evenals tours naar die tunnels, Mekong Delta en andere bezienswaardigheden: Extreem makkelijk te boeken, en zeer goedkoop. Hotels boek je in een handomdraai via agoda.com, booking.com of soortgelijken. Reviews lezen, prijzen vergelijken en direct boeken. Als je wil regel je alle hotels in een avondje. Ik zweer je dat je op deze manier met gemak 1000 euro bespaart. En in een land waar je voor 4 eurocent een versgetapte halve liter bier drinkt (aan de waterkant in Hoi An) is dat hééél veel geld ;)

Hanoi vonden we echt niks. Stinkt, niet gezellig, weinig te beleven. Volgens bijna iedereen is het waanzinnig maar dat zullen wij dan wel gemist hebben.. Ik zou het de volgende keer absoluut skippen. En nog een kleine tip, als je van bijzondere kleding houdt: In Hoi An maken ze álles na. Zie je een tof pak in een willekeurig magazine? Neem een plaatje daarvan mee, en voor 100$ maken ze dat pak binnen een dag voor je na. Topkwaliteit, en erg gaaf om te doen. Evenals schoenen. Zoek een model schoen uit de winkel, kies welk vlakje welke kleur moet hebben en ga naar huis met custom-made schoenen. Voor 25$. Koop tevens geen Lonely Planet, die verkopen ze daar voor nog geen 3$. Wel van voor naar achter gefotokopiëerd, maargoed, kwaliteit is prima :)

Voordeel aan Vietnam is dat praktisch iedereen dezelfde dingen doet en dezelfde route neemt (Saigon --> Dalat --> Danang --> Nha Trang --> Hoi An --> Hue --> Hanoi/Sapa/Halong Bay/Ninh Binh, of dezelfde route net andersom.) Je komt dus reizigers zat tegen waar je mee kunt optrekken of tips aan kunt vragen.

Neem ook een tablet/laptopje mee, overal is WiFi.. Ideaal om even contact te leggen met het thuisfront, eventueel een wijziging in een boeking aan te brengen of om dooie uurtjes op je hotelkamer mee door te brengen.

Als je verder nog vragen hebt of tips wil weten, PM me dan even! Kan je zo onze route doorgeven, met bijbehorende hoogtepunten :thumbs:

8. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Bedankt voor je snelle reply! Hier heb ik veel aan. Ik heb je ook even een PM gestuurd. Ik wil op zich ook wel alles zelf regelen alleen wil ik graag volgende week of uiterlijk de week erna al vertrekken. Dit weekend ben ik al op mini wintersport dus ik heb ook niet heel veel tijd om alles uit te zoeken.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767

Even patsen met een vrij oud vakantiefilmpje. Dit was op de terugvlucht.

Had hem veel eerder moeten uploaden. :cool:

Testfilmpje trouwens.

10. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Wij (vriendin en ik) denken er over deze vakantie naar Kroatië te gaan. Maar daar weten we niks over, iemand daar wel eens geweest? dingen die je moet zien? etc.

Of iemand nog een ander leuk vakantieland? We willen strand, dingen om te zien, (grote)stad dicht bij om daar 1/2 dagen heen te gaan. Maar ook waar we een avondje drankjes kunnen doen.
    Geen zuipplek en geen bejaarde vakantie dus.

11. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nice. Ik zou wel het eiland rondgaan, met een auto, als je niet bang bent voor de hoge kliffen. Ik ben er zelf ook geweest en de omgeving is, vooral aan de kust, werkelijk adembenemend. Als dit je eerste keer is naar Kreta staat je nog heel wat te wachten. Griekenland is een schitterend land en ten onrechte genegeerd door veel toeristen. :thumbs:

13. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik ben er vooral voor het liggen en chillen op het strand/zwembad haha, maar misschien dat we nog iets van een fiets huren om wat te rijden.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Vannacht terug gekomen uit Hurghada, Egypte. Heb echt genoten. Het resort Calimera zag er prima uit, goede service, prima eten en lekker weer. Veel Russen en Duiters gezien, en hier en daar wat Nederlanders. Ben langs vier eilanden geweest met de boot en gesnorkeld langs het koraal en de mooie vissen. Echt prachtig. Flink wat mensen ontmoet en met de locals nog wat partijtjes beach soccer gespeeld. Al met al echt een top vakantie. :)

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    In juni naar Thailand. De eilanden in de Golf van Thailand met een bezoek vereren.

In oktober 99% zeker naar Japan.

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Crosspost van GoT.

Waar ga je op vakantie?
    Tsjechië, in het Reuzengebergte.

Reisgenootschap?

Ouders en broertje.

Soort reis?
    Beetje lezen, muziek luisteren, aantal films/series kijken in de zon en een beetje de toerist uithangen.

Periode?
    3 tot 17 Augustus.

Verblijfplaats?
    Vakantiehuis Na Hora in Male Svatonovic.

Wat gaan jullie zoal doen?
    In de zon liggen, beetje de toerist uithangen in Praag en Trutnov.
    Ook genoeg te doen in de buurt, zoals een dierentuin, stuwdam, kastelen en een recreatiegebied.

Prijs?
    850 euro voor 2 week, dat is dan alleen de huur van het huisje.

Ervaringen met het land?
    Nee, ouders zijn er wel eens geweest.

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Haha, typisch dit. Zo gestructureerd. Praag is tof. Verder weinig gezien van Tsjechie.

18. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Vraagje:

Ik wil met enkele vrienden op vakantie gaan (allen 25+, vrijgezel (geworden)) en hebben geen zin om door Thailand te gaan wandelen, het noorden van Noorwegen in te trekken of een rondreis door Amerika te maken. Willen gewoon lekker 2 weken 'simpel' zon-zee-strand met wat coctails en bier.

Waar kunnen we nu het beste naartoe gaan? We kunnen en willen uiteraard niet meer naar de Salou/Kreta bestemmingen van deze wereld, gezien de leeftijd. Iemand suggesties?

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Pipa, Brazilie.

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32

Deel Deze Pagina