[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Niet iedere Limburger is het zelfde. :+
    Op de zachte (en superieure) G na. :cool:

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    De G van Gatverpielekes? :+

3. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    (Pizza met kaas en ui)

Ik heb met pijn in m'n hart toch maar dat ene nare boek ergens achter in de kast gepleurd :{

En nu begonnen in "Night Circus" die ik heb gekocht omdat het boekenweek was, net als de paperback versie van "Het spel van de engel" voor 10 euro. Aww yeah.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nu bezig in deze:

Resulteert in:

:+

Maar nu ik die quote op de cover zo lees vraag ik me af of die eigenlijk iets spoiled...
    Met dat idee wordt het gelijk een stuk minder eng. Verdorie. :lol:

5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Wow, OK, "The Night Circus" van Erin Morgenstern is echt fenomenaal _O_ Ben vandaag er even voor gaan zitten en wat een heerlijk boek zeg.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Sexy cover trouwens

Beschrijving maakt me niet veel wijzer over wat voor soort boek het is, maar het klinkt wel... aantrekkelijk.

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Heb die ook een aantal keer in me handen gehad, was toen ook zeer populair op de goodreads award voor fantasy jaar 2011. Dacht toen net verloren van game of thrones, qua reviews volgens mij heel positief of negatief dus laat maar weten wat je er op het eind van vond ben benieuwd.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Tuurlijk Luijtingh, even een site updaten doen jullie niet aan. Kan ik morgen naar de boekenhandel voor de nieuwe James Rollins. Dit is zeer schadelijk voor mijn nachtrust deze week, vermoed ik. :+

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Gisternacht het boek 'De Oversteek' ( The Passage, #1) uitgelezen. Denk dat het wel een van me dikste boeken is ooit gelezen. Jammer genoeg kon ik mij goed vinden in de reviews die minder te spreken waren erover. Het begin leest zeer vlot weg, maar rond 2/5e van het boek gaat het allemaal erg langzaam en konden er dingen net zo goed weggelaten worden. Het einde las wel weer wat vlotter, maar vond ik het allemaal wel pats-boem-klaar-naar-deel 2.

Heb nu Moneyball in bestelling gezet bij de Bruna, blijkt een mooi boek te zijn!

10. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Zojuist The Fault in our Stars gelezen. Ben er zelfs een beetje stil van!
    Tragisch mooi en tjokvol geweldige zinnen en observaties. Dikke dikke dikke aanrader, maar hou je zakdoekjes bij de hand. Bijna net zo mooi als The Book Thief!

11. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ja he? Het is heel slecht maar ik kan er niks aan doen, ik word altijd aangetrokken tot een boek door de cover. Ik neem aan dat meer mensen dat hebben.
    Het is ook niet echt te beschrijven wat voor soort boek het is, maar als je iets wil weten over de periode/wat erin voorkomt qua fantasy, even in een spoiler (er zijn dus geen spoilers maar mocht je het helemaal niet willen weten...).

Het speelt zich af tussen 1890 en 191X (ik heb hem nog niet uit :+) en je volgt een aantal verhaallijnen, eerst lijken het er twee, dan komt er nog een bij en voor even blijven het er drie, maar dan zijn er eigenlijk een heleboel maar het wordt niet onlogisch ofzo. Ook zijn er wel wat flashbacks maar die ervaar ik niet als storend. Er is ook magie maar niet echt "bwash, nieuwe Harry Potter" maar heel subtiel. Ga het lezen, je vindt het leuk. Ik weet het zeker :+

Ik heb hem ook al eerder in m'n handen gehad, maar ik kreeg een deel betaald door mijn ouders omdat het boekenweek was, en ik dacht, fuck it, ik neem hem gewoon. En ik zal je zeker laten weten wat ik ervan vind als ik hem uit heb ;)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Yeah, nieuwe James Rollins binnen. Boek heet Bloedlijn en gaat voor een deel weer eens over Jezus. :+

En het is weer een SIGMA thriller, dus heb nu al zin in de leden die de vorige boeken min of meer hebben overleefd.

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Stoner

Deze roman ben ik nu aan het lezen en moet toegeven dat ik toch wel in het verhaal opgenomen wordt. Recensie volgt!

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Las vorige week na een tip op reddit een short story van Isaac Asimov: The Last Question.
    Een van de beste short story`s die ik heb gelezen!
    Hier te vinden, dikke aanrader. Ook leuk om in het achterhoofd te houden dat het verhaal in 1956 is geschreven.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Wat info over de nieuwe Murakami:

Komt in april uit in Japan, dus hopelijk kunnen wij er ergens rond de zomer al van genieten. :)

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou wel erg snel zijn dan. Maar volgens mij lag het 3e deel van 1q84 toen ook echt heel snel in de winkel. Ik ben benieuwd. :)
    Kangoeroecorrespondentie was niet echt heel top.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
  18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad interessant. Japans lijkt me ook echt moeilijk met al die verschillende vormen, en dan uit zo'n kort verhaal ook nog de juiste toon te kunnen pakken. Zo zie je ook maar dat verschillende vertalingen ook echt anders kunnen zijn. Dan ben ik wel blij dat Westerhoven alle Nederlandse vertalingen heeft gedaan (baas) :cool:

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eindelijk 1984 uit. Kan altijd maar lezen als ik toevallig 10 minuten reis tussen Den Haag en Leiden, of eens in de zoveel tijd iets langer als ik naar huis ga.

Geloof dat we aan het begin vh jaar hier doelen hadden gesteld en ik had de mijne op 12 gezet. Zit nu op 3, dus dat gaat lekker.

- Talking to Terrorists
    - On the Road
    - 1984

Even kijken wat de volgende gaat worden. Wellicht opnieuw beginnen in Congo.

20. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    En, wat vond je van 1984?

Ik heb overigens The Night Circus uit, het was episch. Ik weet niet wat ik er verder over kan zeggen zonder iets te verklappen. Maar ga het lezen. :+
    Nu denk ik beginnen in Johannes Cabal #2, Spel van de Engel of Da Vinci Code. Hmm. Lastig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina