[Muziek] Hardstyle & Hardcore

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 15 dec 2005.

1. dennisjansen

dennisjansen Member

Leuk Bevonden:
    0
    hardcore gaat veel sneller en het gaat meer om de bas hardstyle draait ook vooral om melodie \o/

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, da's natuurlijk wel een beetje onzin. Er zijn ook hele langzame hardcore tracks, en er zijn ook enorm veel hardcore tracks waarin het om de melodie draait. Hardstyle zit veel meer vast aan bepaalde stramienen (150BPM, zelfde kick, zelfde soort melodieën) waarbij in de hardcore alles kan en mag. 120 BPM is goed, 220 BPM is ook goed. Rauw melodieloos beuken is prima, terwijl sferische melodieën ook prima kunnen. Check bijvoorbeeld eens een Ophidian - To Destroy What is Broken tegenover een 3 Steps Ahead - Drop it. Allebei hardcore, allebei totáál verschillend.

Ik zie hardstyle eigenlijk meer als een afgebakend subgenre van de hardcore. Net als je frenchcore hebt, early rave, terror of industrial, is er ook hardstyle. Melodieuzer, toegankelijker maar wel met een dikke rauwe kick. Een subgenre met hele duidelijke definities.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Voor mij is het meer de opbouw van de nummers en de sound, bij hardstyle is het te vaak 20 sec de kick en dan weer een half minuut uitrusten. Op hardcore feesten gaat het maar door en blijf je knallen. De kick eindigt ook wat doffer bij hardstyle.

Melodie past prima in hc overigens, Neophyte - I will have that power blijft geniaal en een goed voorbeeld daarvoor :+

Ik luister de laatste tijd veelal naar early, en wil dus ook eens een keer kijken bij pussy lounge. Vergeet alleen de kaartverkoop in de gaten te houden...

4. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor alle Noisecontrollers haters hier, goed nieuws. Ik ben ervan overtuigd dat ze Showtek achterna gaan.

[yt]hCiHhjJfrzo[/yt]
    Heeft echt niets met hardstyle te maken, maar oke. Kan nog altijd een experimentje zijn. Maar nu komen ze met een remix van Hardwell's Apollo (opzich niets mis mee, Headhunterz maakte ook een prima hardstyle remix van een Hardwell nummer):

[yt]WgcLBOPQpww[/yt]

Dafuq. Die gaan dus duidelijk overstappen op electro/dubstep house. Beetje aparte move als je ziet dat ze ongeveer op élk groot feest/festival staan, maar zou er zelf geen traan om laten. Ben wel klaar met die softe saaie setjes van ze.

Het zegt al genoeg dat Hardwell gisteren de noisecontrollers remix draaide van Apollo en afsloot met Loose (Showtek & Noisecontrollers) op Ultra Music Festival.

6. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Bij showtek zag je al heel snel aankomen dat ze gingen switchen naar het sidderde gedoe. Noisecontrollers maakte een aantal jaar geleden echt wel lekkere nummers maar werd ook steeds minder. Ze zullen er wel meer geld aan verdienen. Vind het ook niet jammer als ze straks niet meer op hardstyle festivals staan :)

7. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: valt bij nader inzien wel mee.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  8. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Bleghh DefQon line-up bekend. Wilde dit jaar het gehele weekend gaan, maar valt wel erg tegen.

En dat anthem kan ook meteen bij het grof vuil :emo:

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  9. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind de line up van de zondag best fijn, van de zaterdag valt t eigenlijk tegen, zoveel stages en zo weinig voor mij leuks.. Ik ga sowieso weer het hele weekend!

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Qapital CD is erg goed!

[yt]0wcU8Hw-ks8[/yt]

Wat een ziek nummer 8) Dat is nauwelijks meer hardstyle te noemen. Volgens mij knalt de Ziggo Dome uit elkaar :D

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is toch gewoon Hardcore met een betrekkelijk lage BPM?

Voor degene die Farcry leuk vind. Of wie hardstyle leuk vindt:
    [yt]pGzpYkzsb6o&list[/yt]
    Hoewel de kick best goedkoop klinkt kan ik het nummer wel waarderen.

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Qapital cd ook maar ff binnen gehaald. Las op hardtraxx ook al dat ie goed is. En soundwaves hoor ik nu voor het eerst, bruuuttt!

13. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag kaartverkoop defqon. Iemand die een bepaalde shop kan aanraden voor rushen op die kaartjes?

14. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Weekendticket is binnen. :D

15. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die van mij was al binnen door een code, heb er weer veel zin in!

16. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    [yt]qFNbHXizk7I[/yt]

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jaa die is zo lekker!

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  19. SilverLie

SilverLie Lurkt

Leuk Bevonden:
    1
    Leuk avondje? :+

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja Qapital was echt briljant. Iedereen draaide top (zelfs Noisecontrollers) , super sfeer en top locatie (ben sowieso fan van de Ziggo Dome, het is gewoon een upgrade van de HMH).

Frequencerz live was , zoals verwacht, geweldig. Man wat hebben die een goede platen. E-Force was ook geweldig beuken. Tegenvaller was voor mij Thera, laatste drie kwartier had ik puur beuken verwacht, maar de eerste 20 minuten waren nogal soft (zeker als B-Front daarvoor met 'Magic' eindigt). Dat haalde het tempo er flink uit, maar alsnog goed genoten. Baalde echt toen het al 7 uur was..

Ik durf zelfs te stellen dat dit mijn vetste indoor feestje ooit was.

Deel Deze Pagina