[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Thanks voor de suggesties so far! Pipa kende ik niet, ga ik eens bekijken.
    Ibiza ken ik natuurlijk wel maar... Tja. Denk niet dat ik daar naartoe ga

2. Tara-

Tara- Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tunesië!

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Zat vorige zomer in een ziekelijk mooie villa een uurtje van Valencia en de kus vandaan. Kostte met 15+ personen uiteindelijk ook geen drol. Geloof 250+ euro de man voor twee weken :) Was echt een topvakantie. Zwembad, rust, mooie omgeving etc en binnen twee uur in de stad of op het strand.

4. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Zo, rondreis Thailand zit erop! En wat een magistraal land is dat zeg.. Inmiddels Maleisië, Borneo, Vietnam en Thailand aangedaan, maar Thailand staat nu echt op 1. Geweldig.. Prachtige natuur, supervriendelijke mensen, geweldige bouwwerken, geweldig eten en gewoon een supersfeer. Kleine impressie:
    - Bangkok. Groot, overweldigend. Zaten vlakbij het backpacker-epicentrum, Khao San Road, maar dat kun je rustig skippen tenzij je van dit soort extreem toeristische plekken houdt. Wij zaten in de straat ernaast (Rambuttri Road) en dit was eigenlijk stukken relaxter. Genoeg barretjes, kroegjes en restaurants maar niet dat extreem hectische dat je op Khao San wel vindt. Supergezellig! Patpong, de hoerenbuurt, is wel een ervaring maar vonden we verder ook niet echt heel erg boeiend. Verder een heerlijke stad om rond te struinen en te verkennen. Al word je op een gegeven moment wel knettergek van elke keer die vragen of je een tuktuk, massage of een maatpak wil.
    Hoogtepunten: Temple of the Emerald Buddha, Wat Po, Wat Arun, Rambuttri Road.
    - Kanchanaburi. Leuke plaats waar de Bridge on the River Kwai te vinden is. Geen grote stad, maar gewoon gezellig. Genoeg leuke barretjes, guesthouses en restaurantjes te vinden. Verder een heleboel te zien vwb de tweede wereldoorlog, en uiteraard over de spoorlijn des doods. De brug an sich stelt niet zo heel veel voor, maar het verhaal erachter is wel erg heftig. Hebben ook een dagtour gedaan naar onder anderen de Hellfire Pass waar je kunt zien dat oorlogsgevangenen een enorme pas uit een berg hebben gehakt alwaar later de spoorlijn kwam te liggen. Staat nu een monument, indrukwekkend. Wel heel ernstig om te zien dat de Thai nu een toeristenattractie van de Bridge hebben gemaakt, waar je met een treintje over de brug heen kunt rijden. Opzich tot daar aan toe, maar ze hebben er daar voor gekozen om, op een heftige plek als deze, dit treintje in vrolijke regenboogkleuren te schilderen. Alsof je een rondleiding in Auschwitz krijgt door Clowntje Floepie.
    Hoogtepunten: Hellfire Pass, Erawan Falls.
    - Surat Thani. Niets te doen, echter zit hier vlakbij een Monkey Training School alwaar ze apen opleiden om kokosnoten te plukken. Op een uiterst diervriendelijke manier (voor ons erg belangrijk), erg tof om te zien. Bijkomend voordeel is dat dit gerund wordt door een Thaise vrouw en een Nederlandse man! Ik spreek erg goed engels, maar het is toch wel fijn dat je even in het nederlands kunt praten. Vooral met vragen over het land, de religies en andere, iets diepgaandere onderwerpen communiceert dit toch makkelijker.
    - Khao Sok National Park. Prachtig mooi natuurgebied waar je geweldige dagtochten kunt maken. Geweldige boottocht gehad langs enorme limestone-gebergten, waarna we een trekking door de jungle hebben gedaan. Aan het eindpunt een grot zonder enige menselijke inbreng, erg tof! Niks geen wandelpaden, geen verlichting, niks! Zaklampje mee en gaan. Tot aan je nek in het water op sommige plaatsen, geweldig! Overnachtten daar op een heel klein parkje met 8 vakantiehuisjes, gerund door een familie. Ontzettend leuke mensen, bij het weggaan kregen we van oma nog een dikke knuffel.. Echt heel erg leuk.
    - Phuket, Patong Beach. Beetje dubbel gevoel over. Was tof, en een geweldige plek om een dagtocht naar Koh Phi Phi te doen om te snorkelen en dit prachtige gebied te bekijken. Ook Bangla Road was een toffe ervaring. Overal ladyboys die je (op een leuke manier overigens, niet vervelend) proberen hun club in te krijgen, leuke tentjes met livemuziek, best gezellig. Strand van Patong was ook goed te doen, al zat ons guesthouse 10 minuten lopen van het strand af waardoor je eigenlijk niet met zijn tweeën het water in kan omdat er 1 van de 2 toch bij je spullen zal moeten blijven.. Verder was Phuket in zijn geheel wel echt EXTREEM toeristisch, en dan voornamelijk russen. Die overigens de chinezen zijn voorbijgestoken in onze irritatie-top-10. Schreeuwerig, asociaal, egocentrisch, geen leuk volkje in het algemeen. Althans, daar niet. Phuket was een toffe ervaring, had het niet willen missen, maar zou de volgende keer kiezen voor Krabi / Ao Nang.
    - Chiang Mai. Gave plek! Stad met zo'n 300 tempels, allemaal even mooi. Kun je prima een paar dagen doorheen slenteren. Elke avond een enorme Night Bazaar waar ze eigenlijk dezelfde zut verkopen als op elke andere markt, maar wel leuk om weer eens een rondje overheen te lopen en weer eens flink af te dingen. Verder is de sfeer hier heel relaxed, weinig opdringerige tuktuk-chauffeurs of massage-salons. Geweldige dagtour gedaan waarbij we onder anderen een mahout-training hebben gekregen (mahout = olifanten-temmer/bestuurder). Gaaf om te doen. Hebben overigens knap lang gezocht naar een olifanten-tour waarbij we zeker wisten dat de dieren goed behandeld werden.. Op een hoop plaatsen word je in een bakje geplaatst op de rug van de olifant, hetgeen dus echt niet goed is voor het beest. Hier ging je dus zonder zadel of niets op de nek van de olifant, en dan moest je eigenlijk zelf maar zien hoe je het beest bestuurde. Onze ollie wilde alleen maar eten en sjouwde dus maar een enorme bos bamboe met zich mee, haha.. Daarna het water in, fijn verfrissend :) Erg tof. Hierna ook nog een stop gemaakt bij de Longneck-vrouwen, met de ringen om de nek. Echt bizar.

Al met al, zoals gezegd, een verschrikkelijk gaaf land. De cultuur, de mensen, de natuur.. Echt heel tof. Ook schoner als landen die we hiervoor hebben bezocht. Slechts 1 kakkerlak zien lopen (en dat was op straat), toiletten waren over het algemeen schoon, bijna alles was gewoon keurig in orde. Ben overigens nu aan het kijken om ook zo'n hand-bidet aan te schaffen voor hier in huis, haha, geniale dingen!

Paar fotootjes:

Khao San Road, Bangkok

Temple of the Emerald Buddha, Bangkok

Erawan Falls, Kanchanaburi.

Laatste stukje van de "Death Train", Kanchanaburi.

Hellfire Pass, Kanchanaburi.

Khao Sok National Park.

Bangla Road, Phuket.

Koh Phi Phi.

Ollie, Chiang Mai.

Longneck Village, Chiang Mai.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
  5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Donderdag naar Praag met 6 vrienden. Via Tripadvisor wel een prima appartement gevonden maar nog niks geboekt. Iemand anders nog tips om daar te doen of verblijfplaats?

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Tof Ethereal!

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    www.hotwire.com staat vol met super cheape last-minute deals :)

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Stedentripje geboekt naar Lissabon, 5 daagjes.
    Ga er vanuit dat het daar wél lekker weer is.

9. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Is Albufeira wat? :{
    Of is het daar te jong? We willen toch wat meer kroegen/stappen dan dat ik hierboven beschreven heb

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Heb je nog een link daarvan ofzo? Stuur maar via PM oid :)

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    En aan mij svp :+

12. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Ik vond die '2 uur in de stad' nogal veel :x. Jullie niet?
    Maar uiteraard erg bedankt voor je input Killa

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Twee jaar terug de beste reis van mijn leven gehad door met drie vrienden te backpacken door Midden Amerika. Hier een lijstje wat we toen in drie weken gedaan hadden:

Nicaragua:
    - Manaqua
    - Granada
    - Masaya (Markt en vulkaan (bijna dood ervaring door bliksem))
    - Lago di Nicaraqua (boottochtje)
    - Leon (vulkaanboarden)

Guatamala:
    - Guatamala City
    - Chichicastenango (Markt)
    - Panajachel (boottochtje een van de grootste meeren op aarde)
    - Antiqua
    - Lanquin
    - Semuc Champey (onderwater grot en watervallen (indirect door onweer getroffen, geweldige trip ))
    - Flores
    - Tikal (Ruïnes)

Mexico:
    - Chetumal
    - Tulum (Cenotes en hagelwitte stranden)
    - Playa del Carmen (Awesome uitgaan)
    - Isla del Mujeres (Hagelwitte stranden en met walvishaaien gezwommen en gesnorkeld)
    - Cancun
    - Valladolid
    - Chichen Itza (Ruïnes, cenotes)

Dit jaar gaan we weer maar dan compleet anders. Teveel zin in. Dit soort waanzinnige trips maakt je leven echt leuk.

Dikke rondreis op eigen houtje door China. Net geboekt! Exited.

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Poeh, wil ik ook wel. Lijkt me echt ontzettend vet om met een paar maten dat gewoon te doen.

Ik heb denk ik wat te laffe maten hiervoor, en ze zitten denk ik met het werk :+

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dit jaar voor het eerst naar Egypte (sharm el sheikh)
    Ga in juni starten met mijn duikbrevet, en in egypte de rode zee verkennen.
    Ben erg benieuwd.

:)

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je al welke plekken je naar toe wilt in China?

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ongeveer, maar we stippelen verder niet alles exact uit.

-Beijing
    -Xi'an
    -Shanghai
    -Guilin
    -Guangzhou
    -Hongkong

En alles wat daar tussen en nabij zit. Ben je er ooit geweest?

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb in totaal 18 maanden in China gewoond, ook veel rondgereisd.

Ik heb in Xiamen gewoond, mooie stad. Veel westerse invloeden en het ligt aan het strand.

Verder ben ik in Beijing, Shanghai(2x), Wuyishan(Berg gebied, erg mooi, met een houten vlot over de rivier) en in Yunnan provinicie meerdere steden (mooie natuur daar, en een oud stadje. met paarden door de bergen gelopen daar) Ook veel leuke barretjes daar.

De rest van de tijd zat ik in Xiamen.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn en of jullie al vaste relaties hebben. Maar ik zou je aanraden om naar een Chinese club te gaan. Je weet niet wat je mee maakt.

In Shanghai raad ik Rouge Bar aan. Is een terras/bar op een dak van een gebouw, met uitzicht op de skyline van Shanghai. Echt super mooi.

En als je naar Xiamen gaat zou ik ook naar een club gaan. Gratis onbeperkt drank (hele flessen) voor buitenlanders.

Verder heb ik in Shanghai en Beijing enzo vooral de toeristische plekken bezocht. Ik weet niet wat voor dingen jullie van plan zijn te gaan doen. Maar misschien kan ik je wel wat tips geven.

19. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    In de meivakantie een paar dagen naar Londen met een vriendin. Zin in! :D

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

wait wut?

Deel Deze Pagina