De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    witte heeft als extra Triumph bar-endspiegels, seatcover en matzwart Triumph-stuur en is niet geimporteerd. zou die nemen.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik sluit me aan bij Sjorrit: wit

3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Sjorrit heb jij je KTM adventure nog?
    Tijd niet meer in dit topic geweest.

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik zit nu inderdaad sterk aan de witte te denken :) als het 1 van die 2 wordt dan de witte.
    Toch aardig wat geld dus ik denk er nog even over na of ik niet een iets ouder model neem en een paar duizend in de zak houd..

Heerlijke positie zit ik nu :+

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nooit een KTM adventure gehad, wel een 990SM. Toen rbw kwijtgeraakt en motor verkocht. Tijdje jaarna een Z750-R gekocht voor mijn vriendin en zelf bezig met 2 projecten :p

Gisteren eerste ritje gemaakt samen met mijn vriendin, ik op de KTM 640SM van mijn broertje en zei op de Z :cool:

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Echt super als je een motor chick hebt. Laatst kreeg ik ook rode wangetjes toen ik met me Diversion tussen de auto's vooraan ging staan en toen naast een meid stond op een gsxr600... Gelukkig heb ik een zwart vizier...:+

Trouwens, een autobedrijf die me vader kent heeft een Yamaha R1 te koop staan uit het jaar 1998 volgens mij of 1999. Het is in ieder geval dit model:
    [​IMG].

Hebben jullie ervaringen met deze motor of niet? Hij gaat namelijk als het goed is de veiling op en me vader had het erover om hem eventueel van de veiling af te halen. Beetje rare logica, maar hij (de verkoper) wilt eerst kijken wat die op de veiling ervoor kan krijgen. Op dit moment vraagt i er als het goed is 2750 of iets in die richting voor, maar hij heeft een beste km-stand.

Laatst bewerkt: 8 apr 2013
  7. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou hem altijd eerst willen zien voordat ik hem zou kopen.
    Neem altijd iemand mee die er verstand van heeft.

Verder is dat de oer R1.. en die is vrij bruut }:]

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    :thumbs: lekker is dat he

990sm :+ die bedoelde ik ja.
    Rbw kwijt te hard gereden?

Probeer het vrouwtje al drie jaar over te halen voor der A rijbewijs te gaan,maar tot op heden niet geslaagd :d

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Waar ik regelmatig aan denk is om de v strom die ik maar een jaar zou berijden lekker te houden ( ding is simpelweg vreselijk goed) en het geld wat ik zou gebruiken om een nieuw stuk stuurspul te kopen in een nieuwe Triumph street triple r te steken.

Een nieuwe v strom voor de lompe ritjes,boodschapje en relaxed ploffen,de street triple r voor het fijne bochtenwerk en een verdwaald circuitdagje.
    Mooie combo lijkt mij wel :)

Laatst bewerkt: 13 apr 2013
  10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Whoehoe, trotse eigenaar van een kanon! Toch heb ik wel met me vader voorgesteld om hem gewoon in de handel te houden en er af en toe dus op te rijden. Dat mocht ie verkocht worden met een klein winstje, dat we weer gaan kijken naar een andere. Al met al super blij.

11. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    @Beuk: Die nieuwe Street Triple R is echt mooi geworden!! :) ben benieuwd of je em gaat aanschaffen!

@R-Y: Gratz met je kruisraket :+ en hou em heel!

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    @Alle ouwe rotten hier in de thread: ik zat laatst even het eerste en 2de deel van deze topics terug te lezen... Hilarisch :) te bedenken dat we hier al 8-9 jaar zitten.
    Ik zat zelf toen midden in mijn motorrijlessen.. de dingen die ik uitkraamde :+

13. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes R-Y! Al een stukje kunnen rijden?

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    @viper: ja zeker, maar er moet wel een en ander aan gedaan worden. Grote beurt zit er aan te komen en kleine dingetjes. Echter ga ik zo veel mogelijk zelf doen, want ik zou gek zijn als ik dat niet doe terwijl me vader een autobedrijf heeft en het gereedschap bezit, voor de meeste dingen dan.

Nadat ik nu eindelijk wat meer motor onder me kont heb zitten, kriebelt het al gelijk om mee te gaan met die tour op het motor-forum. Echter valt die een week voor me tentamens jammer genoeg.

Nu lekker eten, eet smakelijk voor de rest !

Edit/added

Kan nu echt merken dat ik gewoon verliefd erop ben haha! Zit nu dat hele onderhoudsboekje door te nemen en moet toegeven dat je daar echt serieus wat aan hebt. Staan veel handige dingetjes in, ook vooral bij aankoop van een motor komen veel dingen van pas. Kan niet wachten om morgen er al het een en ander aan te doen!

Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje: gaan een van jullie mee met die motorforum voorjaarsrit?

@HanAl een motor uitgezocht/keuze kunnen maken?

Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    @R-Y: Zo herkenbaar helemaal die boekjes doorlezen enz :) Je wilt dan echt alles over de motor lezen.
    Ik vind het ook leuk om de wiki pagina er bij te pakken en ook wat over de historie te lezen van het bedrijf :+

Het wordt waarschijnlijk wel een Speed Triple.. echter wil ik ook wat geld achter de hand houden vanwege mijn verse vaderschap ;)
    Dus ik zit nu met een kennis te onderhandelen over een 2008 versie met bijna alle mogelijke opties met als enige nadeel een hoge KM-stand.

17. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Wat is hoog?? Wel vette bike hoor

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Sommige mensen denken dat een motor met kilometerstand 16000 al voor 50% is afgeschreven :') Vriend van me kocht 4 jaar geleden een cbr600f met 25.00km en tellerstand staat nu dik over de 75.000km, kleppen zijn nog nooit gesteld alleen elk jaar verse olie en ding loopt prima. Onlangs op de testbank geweest en er kwam een gezonde 110pk uit.

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een topdag vandaag! Heerlijk kunnen rijden en veel ook; keer moeten tanken onderweg en in totaal iets van 300 km gereden. Komt ook deels omdat dit me 'eigen' supersport is en de gelegenheid heb om langer te rijden. Jammer genoeg ben ik waarschijnlijk wel geflitst met een snelheid van 20+/- te hard, maar misschien ook niet. We zullen het zien.

Verder is het jammer dat de vorige eigenaar hem niet op een bok heeft gehad met stallen in de winter en is de band een beetje 'vierkant'. In de bochten merk je dat toch wel. Al met al ben ik nog meer verliefd geworden op het motorrijden!

PS: spierpijn komt al...8)

Laatst bewerkt: 14 apr 2013
  20. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Motor heeft 40K gelopen, echter altijd goed onderhouden en ook nog eens een kennis van me (eerste eigenaar).
    Gisteren nog wezen kijken en ik ben verliefd geworden (gevaarlijk).
    Mag hem een dag meenemen om te kijken wat ik er van vind maar het moet wel heel gek gaan als ik de deal afsla.

Bijna alle denkbare accesoires zitten er ook op:
    - Arrows
    - Flyscreen
    - Bellypan
    - Seatcowl
    - Achterspatbord (Carbon volgens mij)
    - Triumph Bar end mirrors
    - Triumph Metalen Rempotje
    - Afdekdop op het achterwiel
    - Pazzo rem/koppeling
    - Kentekenplaathouder met Rizoma knippers

En alle originele onderdelen ook aanwezig :)
    Die Triumph accesoires lijken trouwens sterk op Rizoma.. zou dat gewoon rebranded zijn?
    Volgende week donderdag volgen de foto's.

Deel Deze Pagina