Het is gewoon onmogelijk iets fatsoenlijks te maken in Home. Dezelfde clunky besturing als altijd, dezelfde lelijke personages, dezelfde trage interface.
Heb alle activiteiten even gedaan, en het is op zich, buiten bovenstaande klachten, wel geinig. Quizje gedaan (en gewonnen), wat kaarten geruild (en bestolen), Book Herding gedaan (daar was niks aan, even irritante besturing als die minigame op Pottermore waar je de pixies de kooi in zien te krijgen) en 1 duel gespeeld zonder dat ik de besturing snapte.
Allemaal dus wel leuk om eens te hebben gedaan, maar het heeft zo weinig inhoud. Kon net zo goed een internet flash game zijn.
Het linken met je Pottermore account snap ik niet helemaal. Ik zie het nut niet? Hetzelfde bij Wonderbook; het enige resultaat wat er met het linken komt is dat de game weet in welke house je zit. Maar housee points die je verdient worden niet @ Pottermore bij het totaal opgeteld. Op de site wordt ook niet erkend dat je de games hebt gespeeld. Snap dat account linken dus totaal niet.
Na dat te hebben gespeeld hoop ik op 2 dingen.
1. Een Pottermore app voor de Vita. Home/PS3 is de verkeerde plek voor wat ze nu doen. Trading Cards, quizzen en andersoortige minigames zou ik veel sneller op de Vita doen dan dat ik er een console voor aan moet zetten.
(Vita = Sony, Pottermore = Sony en na deze Home troep en Wonderbook is er denk ik wel hoop voor)
2. Een volwaardige Harry Potter game.
Goed, daar hoop ik (en wij allemaal) al tijden op. Maar na wat omgevingen te hebben gezien en achtergrondverhaaltjes te hebben gehoord in Wonderbook en na in de Hogwarts Express te hebben rondgelopen in Home wordt dat weer opgewekt. Want die trein was ondanks Home toch weer heerlijk sfeervol.
Geef de game aan Rocksteady (hey, ze hebben geweldig werk geleverd met een andere licentie die eigenlijk crap is, denk nu eens in wat ze met een GOEDE licentie zouden doen )
Of een of andere Sony studio. Voor mijn part wordt het PS exclusive, als het maar komt.
Open world. Dat sowieso.
Klik om te vergroten...