Wat ik wel grappig vind is dat er zo veel mensen zijn die roepen dat Microsoft zijn eigen graf graaft, vervolgens zich nog eens opwinden hoe onrechtvaardig het wel niet is. Microsoft is één van de grootste bedrijven ter wereld die de Xbox 360 zeer succesvol hebben weten te positioneren. Microsoft heeft een gigantisch team die al jaren bezig is met de nieuwe Xbox. Microsoft denkt goed na over hun keuzes en ze snappen ook wel dat bepaalde keuzes grote gevolgen kunnen hebben. Ik denk niet dat iedereen zich dat realiseert. Ik zeg niet dat de volgende Xbox een succes of failure wordt, dat weet niemand. Wat ik wel weet is dat Microsoft meer kennis heeft over hoe een nieuw product te lanceren dan de gemiddelde forum bezoeker. Er is niks mis met discussie, maar laten we nog eventjes wachten met conclusies trekken...
Denk je dat Microsoft het interesseert wat jij er van vindt? Nee, hun doel is winst maken zoals bij elke onderneming. Om even een voorbeeld te geven: als Microsoft meer winst maakt door tweede hands games te blokkeren, dan is dat toch echt belangrijker dan wat de gemiddelde consument er van vindt.
Natuurlijk verzinnen ze er wel een leuk verhaaltje omheen om het goed te praten en zogenaamd te rechtvaardigen.
Laatst bewerkt: 8 apr 2013