Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zit nu al een aantal maanden zonder school, verveel me nog niet dagelijks dus zo heel erg is het, maar aangezien het al Januari is ben ik opzoek naar een nieuwe studie. Ik ben in September 2012 begonnen met Communicatie en Multimedia design @ Avans in Den Bosch, uiteindelijk gestopt omdat het allemaal veel te wazig was en weird ass opdrachten die je kreeg bevielen me niet echt, ook al hoorde ik dat het 1e jaar het ergst is, ik had geen zin meer om door te gaan en besloot dus om te stoppen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuwe studie in de richting van Entertainment / Media / Communicatie. Wiskunde/Economische kant is niks voor mij en hou er totaal niet van. Heb zelf wel al wat gezocht maar nog niks specifieks.

Zijn er enige mensen hier die een studie hebben met die richting?

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Media & Entertainment Management? Media, Informatie en Communicatie? Communicatie?

Staan wel beetje te boek als pretstudies, maar je moet het zelf uitdagend maken denk ik dan.

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb in het verleden een MBO opleiding Bank- en Verzekeringswezen en een HBO opleiding Makelaardij gevolgd en afgerond. Ik overweeg nu een cursus te gaan volgen tot beleggingsadviseur, ik zie dat o.a. de LOI en NTI deze cursus aanbieden, wat zijn hier de ervaringen met dit soort thuis studies?

4. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer Media, Informatie en Communicatie aan de HvA met als afstudeerrichting Reclame, Marketing, Communicatie.

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Iemand hier een reactie op?

6. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Vorige week mijn medischekeuring gehad en die was helemaal prima. Vandaag is er iemand geweest voor het veiligheidsonderzoek. Ging ook allemaal goed alleen duurde wel erg lang en het waren veel vragen. En ook nog eens erg persoonlijk. Nu even een week tot twee weken afwachten en dan is alles hopelijk rond :).

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat voor vragen kreeg je dan?

Maandag begint dan mijn afstudeertraject. 15 weken meewerken en 5 weken om scriptie te schrijven. Ben benieuwd of ik dan eind juni dat papiertje heb :p

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor opleiding doe je? Ik begin over twee weken. 17 weken in totaal waarvan 3 weken voor scriptie.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Accountancy, jij ook toevallig?

10. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Zo vandaag bericht gekregen dat mijn veiligheidsonderzoek goed is afgerond. Volgende week krijg ik de bijbehorende documenten doorgestuurd voor mijn "voornemen tot aanstelling". Ik heb in ieder geval zojuist van het corps te horen gekregen dat mijn start 22 april is toegezegd.

Nu de zware taak om mijn huidige werkgever te informeren. Slik.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom verwacht je bij een andere media en communicatie studie iets anders te vinden dan wat je al studeerde?

Echt ieeeeeeeedereen studeert al communicatie tegenwoordig. De markt is verzadigd. Ik zou ermee oppassen weer iets in die richting te studeren als je bij Avans je draai niet vond.

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    @ Syn3rgy: Studeer zelf Media en Cultuur aan de UvA en ben er erg over te spreken. Wel erg theoretisch en absoluut geen pretstudie :+

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben ook weg van CMD in Den Bosch, en studeer nu Communicatie (Creatief) aan de Fontys in Eindhoven. Ik vind het een aanrader als je CMD wat te zweverig vond. Helaas was afgelopen zondag de open dag. Maar als je wilt mag je best een dagje meelopen, als ik dat kan regelen..

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    Tell me more.
    Wil mss minor daarvan doen.

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn hier mensen die al eens een professionele beroepskeuze/ interesse-test hebben gedaan? Ik heb er onlangs een aantal op internet ingevuld, maar deze zijn vrij oppervlakkig.

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ga nu of naar de HAVO, of naar de MBO (ICT Beheer Niveau 4), ligt een beetje aan m'n cijfers.
    Weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen, sowieso minimaal HBO.
    Iets met engels lijkt me wel wat, aan wat voor beroepen moet ik dan denken, tolken, leraar of bij een vertaalbureau werken zeker?
    Iets met psychologie lijkt me ook wel tof.
    Wil ook misschien wel door naar de universiteit en dan gaan programmeren ofzo, eigen bedrijfje beginnen.
    Marketing lijkt me ook nog steeds erg leuk.

17. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als je nog niet weet wat je wilt lijkt de eerst de HAVO doen het beste. Helemaal als je toch al zeker weet dat je minimaal HBO wilt doen.
    Programmeren wordt niet alleen gegeven op de universiteit, maar ook op HBO (informatica) en ook een beetje bij MBO Applicatie Ontwikkelaar. Maar als ik naar een aantal klasgenoten hoor die eerst Applicatie Ontwikkelaar hebben gedaan, en nu Informatica op HBO doen, is dat AO niet zoveel voorstelt.

18. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op het HBO kan je wel iets specifiekers met programmeren doen dan Informatica, mediatechnologie denk ik dan aan. Of Multimediadesign als je de grafische vormgevende kant op wilt.

19. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Programmeren is niet alleen websites en games maken. Als ik het zo zie richt Mediatechnologie zich daar vooral op. Design patterns, data structures en vooral veel wiskunde is nodig om goede en efficiente code te schrijven.
    Multimediadesign is vooral Photoshoppen, videobewerken en html+css.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat valt ook wel weer mee, hoor. Design patterns en datastructures zijn inderdaad heel belangrijk. Daarnaast uiteraard de algoritmiek, de kunst van zo efficient mogelijke oplossingen creëren. Daar is wiskunde ook niet enorm van belang. Uiteraard zijn er wel takken waarin veel wiskunde nodig is, bijvoorbeeld juist computer graphics en games. :p

Maar het klopt wel wat je zegt. Het gaat voornamelijk om die dingen en minder om de mediabullshit die veel opleidingen eromheen gieten.

Deel Deze Pagina