Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ga zelf denk in de komende dagen de Lenovo Y500 aanschaffen de i5 versie, misschien later wanneer neer nodig de extra grafische kaart erbij schaffen en een SSD drive erin stoppen. Speel verder niet mega veel games maar een total war potje of af en toe een rpg'tje mag wel gespeeld worden dus ultra settings nog niet van belang.

Iemand er verder ervaring mee? Prijs zo'n 800 euro in totaal

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Is een jaar oude tweedehandse Asus Zenbook Ux32VD voor 750 euro voor het alledaagse gebruik (internet, facebook, media en entertainment, werk, photoshop, downloaden e.d.) een goede investering?

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    De Lenovo Y500 staat als aanbevolen keuze in de prijsklasse van ± € 900 (mainstreamlaptops) bij de Laptop Best Buy Guide van Tweakers over april.

Hier dus meer over de Y500 te lezen:
    http://tweakers.net/reviews/2999/4/...ainstreamlaptop-specificaties-en-prijzen.html

En als ik de specs zo lees echt geen verkeerde laptop voor die prijs. 8GB ram, prima videokaart etc.

4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Welk model is het precies (welke specs)?

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Processor: Intel I5-3317U (1.7GHz, Turbomax 2.6 GHz)
    Werkgeheugen: 4GB (DDR3, 1600MHZ)
    Harddisk: 500GB HDD + 24GB SSD
    Beeldscherm: 13,3 Inch (HD-Led, Anti-Glare)
    Grafische kaart: Intel HD graphics 4000 + NVIDIA GeForce GT 620M (1GB)
    Bluetooth: Ja versie 4.0
    USB 3.0: Ja 3x
    USB 2.0: Nee
    Besturingssysteem: Windows 8
    Behuizing: Volledig Aluminium
    Toetsenbord: Qwerty met verlichting
    Gewicht: 1,45 KG
    Afmetingen (BxDxH): 32,5x22,3x1,8

edit: wss deze: Asus UX32VD-R3001H

Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als ik de nieuwprijs al zie, zou ik gewoon nee zeggen tegen 750..

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Hij is voor 800 te koop, maar wellicht met een beetje smeken naar 750 te halen.
    :+

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Dit lijkt me nieuw ook voor 750 te krijgen. Wellicht niet dit exacte model, maar de specs moet lukken.

Overigens bokke-irritant dat er tegenwoordig geen DVD-spelers/branders meer in laptops worden gezet. Tuurlijk, uitstervend medium enzo, blabla, maar even een CD-tje/DVD-tje branden, foto's backuppen, oude software installeren of wat andere zut op een DVD-tje zetten vind ik toch wel verrekte handig..

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  10. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Prima deal, is nieuw 1000 euro.
    http://tweakers.net/pricewatch/320197/asus-zenbook-ux32vd-r4002h.html
    Dat er geen DVD speler meer in laptops zit tegenwoordig is wel een beetje jammer, maar aan de andere kant scheelt het wel ruimte zodat er bijvoorbeeld weer een extra HDD/SSD in kan, en je kunt ook een externe DVD speler kopen voor een paar tientjes.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb even een vraagje voor de kenners hier!

Ik heb 2 laptops her thuis, 1 van mij en 1 van mijn vriendin. Nu is dit eigenlijk overbodig aangezien we er maar 1 nodig hebben en nu continu de laptops aan het verplaatsen zijn op het bureau.
    Nu wil ik die van mij (de oudste van de 2) gaan verkopen. Maar ik heb geen idee wat ik er nog voor kan vragen.

Het gaat om een Acer Aspire 5740G-434G64MN.
    Er zitten 2 stroomadapters bij en de batterij is vervangen voor een 9 cells batterij ipv de standaard 6 cells batterij.
    Hij is gekocht in mei 2010, dus nu bijna 3 jaar oud. Ongeveer een jaar geleden is de dvd drive vervangen nadat deze kapot was gegaan.

Wat kan ik hier nog voor krijgen/vragen?

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk dat je met 250 euro in je handjes mag wrijven.

Maar zoals altijd: gewoon op Marktplaats, Tweakers V&A en kijken wat de gek ervoor geeft.

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Lijkt me inderdaad ook. Laptops verliezen erg snel hun waarde.

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Zat zelf ook al aan zoiets te denken maar wilde weten of het realistisch was of niet.
    Blijft toch jammer dat ze zo snel in waarde dalen, maar daar gaan de ontwikkelingen gewoon te snel voor!

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Verkocht voor €300,- dus ik wrijf m'n handjes lekker warm;)

Kak, dubbelpost! Excuses!

Laatst bewerkt: 20 apr 2013
  16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Even een vraagje voor de kenners.

Mijn vader gaat weer een eigen bedrijfje beginnen/ wordt zzp'er in de bouw. Nu wilt hij een laptop kopen om facturen te kopen en, in een later stadium, autocad tekeningetjes te maken. Ik zeg tekeningetjes omdat hij nu al amper een muis kan vasthouden. Geen idee dus of dt dat er van komt. Belangrijk is wel dat de laptop stevig is.

Heeft iemand tips voor mij waar ik het best lan zoeken? Ik heb zelf een Dell en ben ik heel tevreden over, zou dit iets voor mijn pa zijn? En naar wat voor specs zou ik dan ongeveer moeten kijken? Welke hoeveelheid RAM?

Jullie willen me vast helpen :)

17. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Asus of Lenovo.
    Als je autocad gaat gebruiken ben je toch wel een i7 QM (quadcore) nodig om alles lekker te kunnen draaien, zit je op minimaal 800 euro.
    8GB ram is recommed, kun je eventueel toch zo uitbreiden.
    Een beeldscherm met een resolutie van 1600x1900 is ook recommed, maar ik zou gewoon voor 1920x1080 gaan.

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb zelf nu een i7 van 17 inch van Dell, een monsterlijk grote. Zit volgens mij 6gb in. Weet zeker dat mijn pa groot wilt. Zal eens kijken of hij een ruil wilt maken, omdat ik toch kleiner wil.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.941
    Ik heb goddomme nog steeds geen laptop en die moet er naderhand nu wel eens komen gezien ik dat ding gewoon nodig heb, voor studie, werk en multimediagebruik.

Ik wil een 13/14/15 inch faptop, goed draagbaar, licht, dun, dus eig gewoon een ultrabook.
    Ik wil geen macbook dus dat valt af. Echter elke fatsoenlijke ultrabook is gewoon 1000euro en dat is me teveel, bijv de Asus Zenbooks. Supermooie vette dingen, precies wat ik wil, alleen 1000-1100euro. Zit nu de Asus Vivobook S400CA te checken. Iemand ervaringen met dit ding? Het is touchscherm dat vind ik wel een nadeel..ben er geen fan van, snap ook niet waarom je het uberhaubt nodig heb. Maar uiterlijk is zwaar nice, en goed handzaam en perfect schermformaat: 14 inch. Maar is de laptop beetje te doen qua prijs/kwaliteitsverhouding of is er iets beters op de markt? Ik weet ook niet of het scherm verder goed/mooi is (helaas niet mat door die touch), wil ik wel uiteraard. Heb overal gezocht maar voor zover ik weet niet. Die Samsung N5 series wellicht maar die vind ik niet zo mooi en specs verschillen niet zoveel geloof ik.

Graag hoor ik jullie meningen en adviezen.

Laatst bewerkt: 7 mei 2013
  20. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Wat wil je er mee gaan doen?

Deel Deze Pagina