100% same here!!!
Veel mensen lijken het niet te begrijpen, maar het is een soort spoiler als ze gameplay videos gaan lopen tonen. En tuurlijk kun je het negeren, maar wanneer iedereen erover praat...dan is het lastig om te negeren. Een nieuwe GTA moet je gewoon pas echt zien op je eigen tv scherm .
Als je daarmee de controls bedoeld, die toch best een beetje stroperig aanvoelen, dan hoef je je daar niet meer druk om te maken. Kijk naar RDR en MP3, waar je al duidelijk verbetering ziet. Het zal alleen maar beter en soepeler worden. Vooral zowel het rondlopen/rennen als het richten en schieten. Het autorijden vond ik persoonlijk juist fantastisch, je hebt echt het idee dat je in iets rijd, waarbij je in games als Saints Row of Sleeping Dogs dat idee totaal niet hebt en het gewoon 'goedkoop' aanvoelt.
Auto's konden wel wat lastig te besturen zijn soms in IV, maar in The Ballad of gay Tony hebben ze het naar mijn mening perfect getweaked. En in de Game Informer cover story over GTA V stond dat ze het autorijden meer op 'high-level' racing games gaan laten lijken en niet meer alsof je met een boot op de weg aan het rijden was. Ik vind alles best, zolang het rijden maar tof aanvoelt nog. Wat aan de ene kant tof in IV was trouwens dat je echt moest leren om goed auto te rijden, als je gewoon goed oplet, op tijd afremt etc, dan kun je bochten prima nemen. Daarbij waren de physics geweldig en dat blijft allemaal hopelijk wel. Vraag me af wat 'high-level' racing games zijn.
Laatst bewerkt: 24 apr 2013