[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Sowieso alles buiten Europa. Ik zou echt niet zonder creditcard kunnen.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Creditcard kan ik vrij goedkoop aankomen, voor 12 euro per jaar heb je een studenten creditcard geloof ik. Dat lijkt me het probleem niet.

En iedereen is 21, dus dat is ook het probleem niet.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke. Je zal wel iets meer betalen als je jonger bent dan 25. Reken op 15 dollar per dag ofzo. Heet iets te maken met young driver risk of zoiets. :)

En ik zal gewoon een auto huren. Maar dat is persoonlijk vond het zelf een stuk fijner. Je gaat echt wel veel rijden daar en een auto rijdt gewoon 10x fijner en je kan makkelijker in steden komen. Wel heb je dan de kosten idd dat je ergens moet slapen ipv van de camper. Dus dat is een van de overwegingen. Al moet ik zeggen dat die motels onderweg ook niet zo duur zijn. Wij gingen gewoon dag vantevoren kijken waar we naartoe gingen en reserveerde dan op internet. :)

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En in elk motel liggen kortingsboekjes waar je bonnen uit kunt knippen. Dan kun je met een lekkere korting overnachten.
    Ik zou in ieder geval een auto nemen met veel bagageruimte. Wij waren met zn 2-en en hadden net genoeg aan de kofferruimte van onze auto, en die was al niet heel klein (GLK 350)

Als je nationale parken gaat bezoeken betaal je vaak per auto en niet per inzittende. Als je dan met 4 man bent kan dat ook schelen :) Zorg in ieder geval dat je genoeg geld bij je hebt, budget gaat vaak sneller dan je denkt door enorm veel outlets, winkels en attracties die je kunt zien.
    De laatste keer dat we zijn geweest waren we per persoon voor 2 weken ongeveer 3000 euro kwijt. Dat was inclusief reis, auto, benzine, overnachtingen, attracties bezoeken en uitgaven voor onszelf.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat is alweer 2 keer zoveel als Tim. :+

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je geeft natuurlijk ook makkelijker meer uit als je wat meer budget hebt :+

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Creditcard. YOLO.
    Voor een maand dan.

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat klopt, maar dat komt deels door de auto, die was ex brandstof tegen de 1000 euro voor die periode. Meestal elke dag 2 keer tanken was ook 80 dollar dus dan ben je al snel meer kwijt.

Je kunt ook een Prius huren voor die periode, die zijn een stuk goedkoper. Ik weet alleen niet of dat comfortable is voor die weken met bagage en zoveel km-ers.

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Moeite met rekenen? Tim gaf 2600 uit, Mr. Bubbles 3000.

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    En Tim ging 4 weken ipv 2 ;)

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Echt he, ik verbaas me ook dat iedereen hier wereldreizen maakt :x Ik blijf gewoon thuis denk ik...

Laatst bewerkt: 2 mei 2013
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    :):

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Creditcard is sowieso een must en het staat mij bij dat je in Amerika pas een auto kunt huren als je 25 bent maar een camper wel gewoon vanaf 21. Weet het niet zeker dus zou je even moeten checken. Overnachten in een camper kost ook niet zo veel, waren denk ik gemiddeld $30 per nacht voor de camper kwijt. In en rond de grote steden is het natuurlijk wat duurder. Zou sowieso als je met de camper gaat gewoon s'nachts op campings gaan staan (weet ook niet of je überhaupt gewoon langs de weg mag overnachten) want douchen en naar de wc gaan wil je gewoon niet in een camper :+

Als je daar eenmaal bent is het sowieso een stuk goedkoper dan hier. Ook al zuipt een camper behoorlijk maar met de benzineprijzen daar valt het nog steeds mee en algemene boodschapen+drank is daar ook goedkoper dan hier. Sowieso van de grotere supermarkten van die kortingspasjes aanvragen want dat kan je makkelijk $30+ per boodschappenbeurt schelen want op bijna alles krijg je daar wel korting

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Jongens en meisjes.. ik zit hier met een vraag. Vandaag heb ik samen met een maat een reis naar Italië geboekt. Daarnaast had ik een annuleringsverzekering erbij gepakt voor het geval dat er iets mis zou kunnen gaan. Echter heeft mijn vader voor een andere reis, waarmee ik ook van de partij ben, een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten van 1 maart tot eind augustus. Het punt is dat ik nu dubbel verzekerd ben...

Zou ik die annuleringsverzekering die ik vandaag heb afgesloten kunnen opzeggen? Het betreft een annuleringsverzekering via Oad bij Allianz.

15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Mensen die kunnen helpen met een vakantie?

• 2 Personen
    • Vliegtuig (Beide geen rijbewijs)
    • Minimaal 7 dagen
    • Maximaal €800 (Excl. wat je daar uitgeeft)
    • Het hoeft geen feestvakantie te zijn zoals je in Lloret de Mar bijvoorbeeld heb. Ergens een biertje doen is ook goed.
    • Het liefst een land waar je een mooi strand hebt

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik kan je aanraden om te zoeken op elizawashere.nl

Makkelijke filters, super overzichtelijk en al jaren boek ik daar vakanties en perfect geregeld.

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Mimizan. Die camping (Mimizan la Plage) daar is enorm chill (jongeren 18-25).

Enige nadeel is dat je dan moet vliegen op Bordeaux en je dus in Mimizan moet zien te komen. Kosten daarintegen voor een staanplaats is niks en denk dat je voor 300 euro p.p. er wel zit (incl. vliegticket).

En in het centrum zit een mooi barretje met iedere avond een live bandje. Daarnaast kun je ook nog op stap in een club daar als je dat wilt. En natuurlijk iedere dag BBQ en zeer chille sfeer, lekker surfen en hele dag niks doen :D.

Ben er 2 jaar geleden met 8 vrienden gestrand tijdens een roadtrip. Weekje gebleven, echt heerlijk.

18. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Mimizan :D Was er 2 jaar geleden, ongelofelijk vette/relaxte/chille vakantie gehad. Iedereen was er gezellig, chille sfeer. Overdag lekker op het grote strand + surfen.
    Was er 2 weken en heb me 2 weken uitstekend vermaakt!

We waren toen met zn 7e. Vorig jaar zijn 3 van de 7 nog een keer gegaan

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Over 2 weken naar Thailand. Wat eilanden in de Golf van Thailand bezoeken en genieten van Bangkok.

In oktober naar Japan.

20. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik vertrek vrijdag ook voor een maand naar Thailand!
    Iemand hier ervaring mee?

Nog locaties/activiteiten/ervaringen/restaurants die ik echt niet mag missen?

Ben ook van plan zo nu en dan een scooter te huren om de omgeving te verkennen. Wie weet waar ik bij de verhuur op moet letten? Hoor een hoop over oplichting.

Deel Deze Pagina