1. Littlefinger, zijn sigil (the mockingbird) staat op de zeilen. Hij vertrekt naar de Vale toe. Sansa huilt omdat ze met hem mee had kunnen gaan, maar nu moet ze in Kings Landing achter blijven om met Tyrion te trouwen.
2. Omdat hij gestoord is.
Ik vond deze aflevering wat tegenvallen. Geen enkel moment was echt slecht, maar het voelde gewoon wat minder aan dan de afgelopen paar afleveringen. Nog wat gedachten:
S03E06 'The Climb' spoilers:
+ Melisandre en Thoros samen vond ik leuk om te zien. In het boek hebben we nooit gezien dat die twee elkaar ontmoeten, dus dit vond ik wel interessant. Was dit ook de eerste keer dat we 'Valar Morghulis, Valar Dohaeris' hoorde?
+ Ik had nog wat twijfels over de casting van de jongen die Theon aan het martelen is, maar die zijn nu weg. Hij is heerlijk sadistisch.
+ Olenna Tyrell en Tywin Lannister in één kamer!
Edit: Nog vergeten: + 'If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention. ' Game of Thrones in a nutshell.
+/- Was dat nou Ros die door Joffrey gedood was? Ik had niet verwacht dat ze haar nu zouden doden. Ik dacht juist dat ze wel een bepaalde rol voor hadden gevonden. Blijkbaar niet.
- Waarom zagen we niet hoe Tyrion het nieuws aan Sansa vertelde? Al was Sansa die huilend naar Littlefingers boot kijkt ook wel effectief.
- Dinerscène tussen Jaime, Brienne en Roose was minder spannend dan ik had gehoopt. Het voelde een beetje alsof ze er heel wat meer van hadden geschoten, maar dat ze veel er uitgeknipt hebben voor de uiteindelijke aflevering.
- The Climb zelf vond ik iets te cliché action-movie uitgewerkt, last-minute saves, slechte CGI, zoenscène, etc.
Preview voor volgende week:
'The Bear and the Maiden Fair' heet hij, toffe naam!