1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect 3 [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 28 feb 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Tsja, het wordt behoorlijk lastig om het nog epischer te laten aanvoelen :+
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Einde:
    Eigenlijk is het Destroy einde zo flauw, ik wil weten wat er gebeurt met Shepard, die overleeft dat einde dus wel, maar wat verder. Ze meoten er maar een extra boek over schrijven vind ik L+
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inderdaad, maar hou liever het moment van een beetje in leven. ;)
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar nog steeds in leven.
     
  5. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, vond dit juist een erg mooie postmodernistische statement.
    Wat mij betreft heeft Mass Effect 3 nog altijd met gemak een van de meest briljante eindes ooit in een entertainment-product, niet als je het letterlijk neemt maar als je het op je eigen manier interpreteert en je eigen conclusies trekt, bijv. de IT-theorie.:thumbs:
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Alleen als het geschreven wordt door Drew Karpyshyn.
    4de ME boek (gelukkig) niet gekocht door de vele fouten die erin zitten (en nee, no way dat die eruit worden gehaald en dan opnieuw gedrukt gaat worden...never gonna happen).

    Die eerste 3 novels zijn _O_ .

    IT =_O__O_

    Daarom is ME ook mijn favo gameserie, 'ondanks' het einde dat we gekregen hebben.
    De extended cut is daarom ook totaal overbodig geweest voor mij:
    ik ben een IT-believer.:thumbs:
     
  7. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Jammer alleen dat van de IT niks meer overblijft na Leviathan. Ik vond het in het begin ook een mooie theorie, maar nadat ik een aantal weken geleden mijn trilogie run had voltooid besefte ik wel dat het einde gewoon zo is zoals je ziet. Voor velen is het einde misschien niet goed genoeg, maar gelukkig heb ik er zelf nooit problemen mee gehad (behalve Synthesis - daar ben ik een grote tegenstander van). :)
    Ik hoop dat ME4 ook absoluut geen prequel over The First Contact War wordt; geen aliens in je team, je vecht alleen maar tegen Turians, de hele war was saai en je weet al hoe het afloopt. Nee, een sequel lijkt mij veel beter, en als ze dan je eindkeuze mee kunnen nemen zou het nog beter zijn.

    Ik ben nu trouwens al anderhalve week flink aan het MP'en, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind. _O_
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het mooie aan het einde vind ik juist dat het zo open is voor interpretatie en genoeg stof tot nadenken geeft. Iets wat naar mijn mening bij elke goede science-fiction hoort. De geweldige visuals tijdens het einde en vooral ook de prachtige soundtrack van Sam Hulick helpen bij het memorabel maken van het einde.

    Persoonlijk geloof ik dat het einde in grote lijnen wel gebeurt zoals het gebeurt. Alleen is het duidelijk dat Shepard mentaal niet 100% is, niet alleen door mogelijke indoctrinatie maar ook vermoeidheid dat gedurende de hele game eigenlijk wel te merken is maar een hoogtepunt bereikt tijdens het einde. De 'starchild' en de drie keuzes zijn grotendeels hallucinaties, maar uiteindelijk slaagt Shepard er in om de Reapers te verslaan [en kiest daarbij in gedachten het destroy-einde] Wat er daarna gebeurt is onduidelijk, Shepard ziet het voor zich in zijn gedachten maar is inmiddels bewusteloos. Een tijdje later ontwaakt hij met een vlugge ademhaling... Zo ervoer ik het tijdens het spelen en hier blijf ik bij. :)

    Ik vond het einde echt geweldig, had het niet beter kunnen voorstellen. Was zelf echt bang dat het zo'n standaard cliché 'happy ending' zou worden als je gewoon alles goed deed. Als BioWare dit inderdaad gedaan had, was er waarschijnlijk een hoop minder geklaag geweest. Dus hulde naar Casey Hudson/BioWare voor vasthouden aan artistieke integriteit, ook met de Extended Cut. Dit einde is precies wat je er zelf van maakt, hoe je het zelf interpreteert, van het relatief 'blije' Synthesis einde tot het meest destructieve einde wat je maar kunt bedenken, volgens de eigen lore zal het merendeel van de (bewoonde) planeten vernietigd worden als de Mass Relays vernietigd worden, inclusief de organismen die erop leven. :9 (zie Mass Effect 2 'Arrival DLC')

    Heb Leviathan overigens nog niet gespeeld, ga ik doen tijdens een volledige playthrough van Mass Effect 3, maar ben nu eerst druk bezig mijn backlog weg te werken.:9
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Hoezo dat dan? Heb die ook gespeelt maar had niet het idee dat het de IT tegensprak.


    Enige echt domme van het einde vind ik gewoon dat de Reapers dus gemaakt zijn om ervoor te zorgen dat synthetic life, organic life niet uitroeit.....okay dan!!

    Hallo! Heb net vrede gemaakt tussen de Geth en de Quarians....dat bewijst dat het onzin is en dat het dus wel kan....maar dat wordt kompleet vergeten/genegeert....en dat vind ik echt kut.


    En dat laatste gaat dus niet....daarvoor zouden ze 3 echt totaal verschillende games moeten maken in 1. Daarvoor zijn de verschillen tussen de eindes gewoon simpelweg te groot.

    Dus als ze verder willen (en niet terug, wat imo ook geen leuke/interessante keus zou zijn)....zullen ze 1 van de eindes als canon moeten nemen. Daar kun je niet omheen.

    Same here; met al die extra maps en characters is een leuke MP leuk gebleven.....

    Merk wel dat mijn 'oude' character niet meekan met de nieuwe characters die veel krachtiger zijn heb ik het idee.
     
  10. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Aangezien Leviathan specifiek heeft gezegd dat ze een AI hebben gemaakt (starchild) om te zoeken naar een oplossing voor de problemen tussen de organics/synthetics. Oftewel, na Leviathan weet Shepard al wat hij/zij tegen kan komen op de Citadel - namelijk een AI ("I've met your creator"). De IT zegt dat we na de beamrun in een gevecht met onszelf zijn. Maar het enige moment waar we effecten van indoctrination zien - is wanneer we met TIM aan het praten zijn (die zwarte strepen en de verschillende stemmen).

    Naja, ik snap de beredenering van hem wel. Ondanks dat het misschien niet optimaal is. We moeten realiseren dat de starchild is gemaakt een oplossing te vinden. Hij is een AI, dus morele standpunten doen hem niks. Volgens zijn gegevens creëren organics synthetics, die op hun beurt de organics uitroeien. Zijn oplossing was om reapers te creëren, zodat leven gewaarborgd wordt (want synthetics zullen uiteindelijk zo ver geëvolueerd zijn dat ze alle organic life zullen uitroeien).
    En we moeten wel realiseren dat de vrede tussen de Geth en de Quarians niet gegarandeerd is. Ja, natuurlijk is er op dit moment vrede - maar hoelang duurt het voordat de Geth (met reaper-code!) realiseren hoeveel fouten er in organic life zit en dat proberen 'op te lossen'.

    Naja, ondanks dat er fouten in zijn beredenering zit, moeten we wel beseffen dat hij een AI is, en geen God.


    Het zou inderdaad een hele opgave zijn - maar ik hoop dat Bioware dit soort dingen aandurft en gewoon all in gaan.
     
  11. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Ligt eraan wat je (geloofs-)overtuiging is.

    Citadel DLC was wel aardig, vette party jonguhhhh ! \o/
    En een mooie afscheids foto op het eind, even uitprinten.
    Sommige dingen waren wat geforceerd grappig.
    Battle sim, best lastig in mirror mode. 8)
    Steeds zo'n vanguard op je in te hammeren.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  12. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Citadel eerst maar spelen, dan weet je het 100% zeker. Van mij had die wel het einde mogen zijn, zou het perfect afgesloten hebben. _O_
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Citadel het einde? Ook wel apart, midden in de oorlog met de Reapers, houdt de game op na een feestje zonder enige conclusie.. hmm :+
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    [yt]bshQpHjen9Q[/yt]

    Moest echt even een filmpje van Mass Effect maken met deze track, yeuh.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2013
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Iig geval tot de grote missie met
    Cerberus
    . Ik vond dat misschien nog wel erger dan het originele einde. Deze missie had misschien met wat knip en plakwerk prima vervangen kunnen worden door de Citadel DLC. Juist omdat het bijna het einde is en de ontspanning van je crew juist veel beter overkomt dan halverwege de game.
     
  18. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Paar dagen geleden Mass Effect 3 uitgespeeld. Damn man wat een games zijn het toch._O__O__O_

    Had het eerlijk gezegd wel een beetje te snel gespeeld, omdat ik ook nog andere games had. Vond het wel meteen super jammer dat het echt over was. Ik wilde gewoon door blijven spelen.

    Ik ga het zeker nog een keer helemaal vanaf deel 1 spelen, en dan ga ik echt echt echt elke side quest, dlc en wat ik ook maar kan doen voltooien.
    Ik ga dan denk ik gewoon met Garrus (kan hem toch wel waarderen) en dit keer Tali als mijn LI. Beetje spijt wat ik met Tali heb gedaan in deel 3:+
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    600 vind ik nog te duur, 400 eerder. Heb de DLC al gespeeld en komt niet eens in de buurt van Leviathan of Citadel.
     

Deel Deze Pagina