Ik ook, ik ben nog erger dan Infinity Ward. Poep alleen maar sequels uit. Kutgame, ik ga wel weer rollercoaster tycoon spelen.
Mijn best lopende serie. En binnenkort 'steal ur moms car IV' uitbrengen op mn nieuwe engine Wat moet ik doen voor een researchlab en mmo's? zit nu over de 200 mil en dat is echt te hoog. Kan nergens meer mijn geld kwijt. En kom steeds research te kort.
Heeft te maken met design en tech points. Maar door met de sliders te spelen kan je bepalen of je een goede tech game hebt of design game, Games als Action, Strategy en Simulation moeten goed scoren op Tech RPG, Adventure etc. op Design. Run nu een studio met hoge Tech mensen en probeer altijd mijn Tech 2x zo hoog te hebben als mn Design is scores. Goede cijfers scoren is afhankelijk van de verwachtingen. Maak je slechte games en word je steeds beter, ga je betere scores krijgen. Maak je alleen maar goede games, wordt het lastiger om een goede score te halen. Daarom train ik mijn personeel zo vaak mogelijk.
Lekker argument ook. Ik ga ook steeds failliet. Mijn grootste vraag is ook of die maandelijkse kosten ook nog stijgen en hoe snel? En wat misschien de beste aanpak is om een goede game te maken en vooral niet te snel in hetzelfde genre???
Maandelijkse kosten stijgen bijvoorbeeld als je meer personeel aanneemt of als het personeel meer gaat verdienen.
Aangezien ik de willekeur van verkopen, cijfers en tech vs design nog steeds niet snap wel redelijk mijn interesse verloren.
Jaa godverdomme.. Ik had 3 games achter elkaar gemaakt, met respectievelijk gemiddelde cijfers van ongeveer, 2 ,3 en 1.5 ofzo
Eventjes kijken wat die laatste post van Lastpak kan betekenen. Anders even een guide op zoeken van Google...
Ja leuk natuurlijk om alles zelf te proberen. Maar je krijgt zo godverdomme weinig feedback als je iets verkeerds doet. Je kan gewoon niet zelf uitvogelen waarom soms je games heel goed scoren en soms weer heel slecht zonder guide. Het spel zou zoveel beter zijn als je meer ingame begeleiding had. Sliders: Hier kan je zien welke gebieden enorm goed zijn om tech punten te halen of design. Daarnaast moet je bij een RPG goed op dialogen richten, simulatie op engine en strategy op AI. Daar scoor je beter mee. Action en Casual zullen vast gameplay en level design zijn. Meer tips en info vind je hier: http://gamedevtycoon.wikia.com/wiki/Game_Development
Daarom hoop ik ook dat ze de game blijven updaten met nieuwtjes, extra's en options. Je kan nu alleen maar geluid instellen, maar hoop ook op meer options in de game. En inderdaad feedback is zeker een must!
Dit dus. Je doet dingen vanuit je onderbuikgevoel maar als je een vette RPG wil maken met steengoede AI kan dat niet want dan doe je schijnbaar iets anders weer verkeerd. Blijkbaar moet je dus allemaal games gaan maken die vooraf al bedacht wat werkt en dat gewoon 100x herhalen totdat je het spel hebt uitgespeeld. Super saai eigenlijk.