1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Game Dev Tycoon

Discussie in 'Games' gestart door Willem, 7 mei 2013.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.064
    Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik ook, ik ben nog erger dan Infinity Ward. Poep alleen maar sequels uit.

    Kutgame, ik ga wel weer rollercoaster tycoon spelen.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.327
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Geinig spelletje lijkt het. Toch even de link van de startpost opgeslagen. :thumbs:
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    Mijn best lopende serie. :cool:

    En binnenkort 'steal ur moms car IV' uitbrengen op mn nieuwe engine _O_

    Wat moet ik doen voor een researchlab en mmo's? zit nu over de 200 mil en dat is echt te hoog. Kan nergens meer mijn geld kwijt. En kom steeds research te kort. :mad:
     
  4. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    1 design specialist zou voldoende moeten zijn voor R&D lab.
     
  5. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je net als in Game Dev Story hier ook je eigen consoles ontwikkelen?
     
  6. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt het cijfer van je game alleen bepaald door die sliders die je zet tijdens development?
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Heeft te maken met design en tech points. Maar door met de sliders te spelen kan je bepalen of je een goede tech game hebt of design game,

    Games als Action, Strategy en Simulation moeten goed scoren op Tech

    RPG, Adventure etc. op Design.

    Run nu een studio met hoge Tech mensen en probeer altijd mijn Tech 2x zo hoog te hebben als mn Design is scores.

    Goede cijfers scoren is afhankelijk van de verwachtingen. Maak je slechte games en word je steeds beter, ga je betere scores krijgen. Maak je alleen maar goede games, wordt het lastiger om een goede score te halen. Daarom train ik mijn personeel zo vaak mogelijk.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.327
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Lekker argument ook. :emo::F:

    Ik ga ook steeds failliet. Mijn grootste vraag is ook of die maandelijkse kosten ook nog stijgen en hoe snel? En wat misschien de beste aanpak is om een goede game te maken en vooral niet te snel in hetzelfde genre???
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Maandelijkse kosten stijgen bijvoorbeeld als je meer personeel aanneemt of als het personeel meer gaat verdienen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.064
    Leuk Bevonden:
    9.634
    Aangezien ik de willekeur van verkopen, cijfers en tech vs design nog steeds niet snap wel redelijk mijn interesse verloren.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jaa godverdomme.. Ik had 3 games achter elkaar gemaakt, met respectievelijk gemiddelde cijfers van ongeveer, 2 ,3 en 1.5 ofzo
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Dan doe je toch echt iets verkeerd.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    you think?!
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.327
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Eventjes kijken wat die laatste post van Lastpak kan betekenen. Anders even een guide op zoeken van Google...
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.498
    Leuk Bevonden:
    5.116
    Gewoon zelf proberen, is wel het leukste, vooral met dit soort games.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja leuk natuurlijk om alles zelf te proberen. Maar je krijgt zo godverdomme weinig feedback als je iets verkeerds doet. Je kan gewoon niet zelf uitvogelen waarom soms je games heel goed scoren en soms weer heel slecht zonder guide. Het spel zou zoveel beter zijn als je meer ingame begeleiding had.

    Sliders:
    [​IMG]

    Hier kan je zien welke gebieden enorm goed zijn om tech punten te halen of design. Daarnaast moet je bij een RPG goed op dialogen richten, simulatie op engine en strategy op AI. Daar scoor je beter mee. Action en Casual zullen vast gameplay en level design zijn.

    Meer tips en info vind je hier:
    http://gamedevtycoon.wikia.com/wiki/Game_Development
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.327
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Daarom hoop ik ook dat ze de game blijven updaten met nieuwtjes, extra's en options. Je kan nu alleen maar geluid instellen, maar hoop ook op meer options in de game. En inderdaad feedback is zeker een must!
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.064
    Leuk Bevonden:
    9.634
    Dit dus. Je doet dingen vanuit je onderbuikgevoel maar als je een vette RPG wil maken met steengoede AI kan dat niet want dan doe je schijnbaar iets anders weer verkeerd.

    Blijkbaar moet je dus allemaal games gaan maken die vooraf al bedacht wat werkt en dat gewoon 100x herhalen totdat je het spel hebt uitgespeeld. Super saai eigenlijk.
     
  20. Seh

    Seh Guest

    Dit is toch redelijk logisch?
     

Deel Deze Pagina