De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat vind ik altijd zoiets doms, dat 'voetballen is je werk, dus geld is het belangrijkst'. Bullshit. Bij 99.9% van de professionals is voetballen de hobby en hou je er enorm veel van. Het spelen bij een Europese topclub met alle topclub-omstandigheden erbij is natuurlijk een jongensdroom, waar het spelen bij de voetbalclub Monaco dat absoluut niet is.

8 miljoen + voetballen op het hoogste niveau + alle topclub-omstandigheden (grote club, betere accommodatie etc) hoort voor iedere voetballer meer waard te zijn dan 10 miljoen en voetballen voor een promovendus uit een mooie stad.

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    AS Monaco heeft zat prijzen gewonnen in het verleden en een uitstekend sportcomplex hoor ? Hoort gewoon bij de Franse top ondanks de degradatie.

Daarbij worden zij DE uitdager van PSG in Frankrijk aangezien er ook in Monaco 1 of andere stinkrijk figuur achter zit.

4. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ondanks voetballers voetballen echt als hobby zien kan je professioneel voetballen niet meer een hobby noemen. Als je iets elke dag moet doen dan voelt het altijd op den duur als een verplichting en er komt veel meer bij kijken dan alleen voetbal. Het neemt niet weg dat het een mooi beroep is om uit te oefenen.

Maar er is altijd een discussie wat iemand zou moeten doen etc maar feit blijft dat de speler zelf het recht heeft om een beslissing te nemen en er zijn meer beweegredenen dan alleen maar geld of kampioenschappen. Een goed gevoel bij een club of een leuke stad zijn ook belangrijk aangezien je een nieuw leven moet beginnen. En als een speler voor het geld kiest, so be it. Dat is zijn goed recht. Ik snap niet waarom er altijd zoveel gezeurd wordt wat een speler doet.

BTW: Er zijn heel veel spelers die alleen maar voetballer geworden omdat dat hun enige kans was op een baan en salaris. Genoeg spelers die dit na hun carriere ook hebben toegegeven (vooral Zuid-Amerikanen). Zelfs Ronaldinho heeft dit toegegeven en dat terwijl hij werd gezien als iemand die echt van het voetbal genoot.

5. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Monaco heeft inkomensbelasting, dus als hij 10 miljoen verdient houdt hij 10 miljoen over.

In Engeland verdient hij zeer waarschijnlijk 8 miljoen euro bruto en houdt hij 4 miljoen over. Groot verschil.

Ik vind het ook enorm jammer maar het is zijn keuze. Volgend jaar staan ze zeer waarschijnlijk terug in de CL en doe je mee om het kampioenschap.

6. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Enige minpunt aan Monaco is de geringe publieke belangstelling.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is dat zo? Dat is genaaid zeg.. dat geeft Monaco toch een enorm voordeel t.o.v de andere clubs in de Franse competitie?

10M netto voor Falcao zou hun 10 miljoen kosten maar als PSG hem dat wil laten verdienen kost het ze 20?

Dat lijkt mij oneerlijke concurrentie

8. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ik snap je verbazing niet. In elk land zijn de belastingstelsels toch anders ingedeeld? Nou is dit verschil wel erg groot omdat Monaco helemaal geen inkomensbelasting heeft maar in elk land is er een verschil.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar dit is binnen 1 competitie.

Dat het niet over heel europa gelijk is is een ander verhaal. Dan spelen er al meer factoren mee.

Maar als ik als speler moet kiezen tussen de ene franse club die me X netto betaald terwijl bij de ander X bruto is dan is de keuze snel gemaakt :+

10. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Jij snapt Delphiki zijn verbazing niet? Is toch meer dan logisch. Ik vind het vreemd dat jij deze situatie normaal vindt.

Als je het dan toch eerlijk gaat spelen dan moet je Monaco uit de FRANSE competitie trappen en dan mogen ze in Monaco zelf maar een competitie beginnen wat ze logischerwijs niet kunnen.

Was laatst nog een artikel over op voetbalzone.

De Franse bond (en clubs denk ik) wilden dat Monaco zich zou vestigen op Frans grondgebied zodat ze gelijk belast worden. Stadion etc. zou mogen blijven staan, is enkel de club in Frankrijk zetten.

11. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=187212

12. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Dat komt natuurlijk omdat Monaco een onafhankelijke staat is en niet onderdeel van Frankrijk dus zijn eigen premier etc heeft. Ze zijn bijvoorbeeld ook niet lid van de EU.

13. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik denk dat iedereen wel de situatie in Monaco kent en snapt. :)

Het gezeur komt er nu enkel en alleen omdat er eindelijk een rijke eigenaar is die alles en iedereen er naartoe kan halen zoals PSG doet.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168

Dat snappen we sjaak.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Weet ik, snap ik etc. Maar ik dacht zomaar altijd dat omdat die spelers allemaal onder de Franse bond vallen ze onder dezelfde regelingen vallen als de andere spelers van die bond.

En zoals uit dat artikel in de post boven je staat is de Franse bond ook wakker geschrokken nu er een dikke geldschieter in Monaco is neer gestreken :+

En dat is imho terecht

16. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ik zeg ook niet dat ik de situatie goedkeur. Ik snap zijn verbazing niet omdat het toch algemeen bekend was. Je zegt zelf dat iedereen weet wat de situatie in Monaco is dus dan snap ik niet dat je verbaast kan zijn over bovenstaande. Want dat kan je zelf dan ook wel bedenken.

Aangezien hij zich erover verbaasde dacht ik dat hij dat misschien niet wist hoe het precies zit. Het spijt me dat ik iets zei wat obvious was.

Sorry dat ik je inschatte als niet zo snugger:x:):

17. Seh

Seh Guest

Waarom? Er doen ook verschillende landen mee aan een competitie als de Champions League, daar hoor je iemand over. Monaco is een onafhankelijke staat die mee doet in de Franse competitie en zo is het altijd al geweest. De Franse voetbalbond heeft niets te zeggen over de belastingen.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is niet helemaal waar, volgens mij hoor je genoeg geklaag en gezeik over de Russische olieroebels.

De Franse voetbalbond heeft idd niks te zeggen over belastingen. Maar wel over oneerlijke concurrentie binnen de eigen bond

Op Europees niveau zijn we daarvoor afhankelijk van de UEFA... en tsja.. ermm laten we het er maar op houden dan financial fair play niet altijd de aandacht heeft gekregen die het verdient.

Maar binnen 1 nationale bond zijn er mogelijkheden genoeg om te zorgen dat het er eerlijk aan toe gaat. Zoals bijv dat voorstel in dat artikel wat hier eerder gepost werd. Club wettelijk vestigen in Frankrijk en probleem is opgelost.

En zeg nou zelf, is het zo'n rare eis om mee te mogen doen aan de Franse league dat je club officieel in Frankrijk gevestigd is?

Dat het al jaren zo scheef zit is wat anders, maar die oplossing is toch best eerlijk en eenvoudig?

19. Seh

Seh Guest

Ik vind niet dat bonden als de UEFA (of de Franse voetbalbond) zich mogen bemoeien met belastingstelsels, dat hoort niet imo.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zeg ik ook niet. En in de oplossing die is aangedragen is dat ook niet het geval.

Het enige waar de franse bond zich dan mee 'bemoeit' is dat ze willen dat clubs die in de Franse league spelen in Frankrijk gevestigd zijn

En uiteraard val je dan ook onder het Franse belastingstelsel.

Dat je stadion dan in Monaco staat maakt dan niet meer uit, maar zo gelden weer voor iedereen binnen de bond dezelfde regels.

In het belastingstelsel van Monaco hoeft dus 0,0 aangepast te worden

Deel Deze Pagina