[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hm. Klinkt half interessant. De andere helft ligt eraan hoe erg de nadruk op romantiek komt te liggen.

Heb je die andere echt al gelezen? Dat hoor ik eigenlijk te weten aangezien ik dagelijks op GR kom. :+ Wat vond je van die Trudi Canavan boeken?

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de romantiek er iets teveel bovenop ligt voor jou om het een interessant boek te maken. Ik vond hem erg leuk, de manier van schrijven is heel apart en het verhaal is mysterieus doordat er in het eerste gedeelte vrij weinig wordt uitgelegd over hoe en wat. Ik heb overigens ergere boeken gelezen wat romantiek betreft, ik vond het niet vervelend (maar ik ben dan ook een meisje :p)

Over die boeken van Canavan, ik zag op GR dat ik het respectievelijk 4, 3 en 5 sterren heb gegeven. Het is 'simpele' fantasy, heel leuk om te lezen maar zo hoogstaand en doordacht als bijvoorbeeld De Dwergen of LotR is het niet. Meer in de richting van Eragon en Nicolas Flamel, qua schrijfstijl. Uiteindelijk vond ik het een leuke serie om te lezen, deel 2 iets minder, maar dat maakte deeltje 3 ruimschoots goed. Het verhaal was ook iets wat ik nog niet had gelezen. Een meisje van de sloppen die ineens magie blijkt te hebben, wordt daarna geschoold maar blijft natuurlijk altijd een buitenbeentje, en ondertussen dreigt vanuit alle hoeken gevaar. Ik denk dat jij het ook wel wat vind, die boeken zijn op dit moment maar 10 euro per stuk, dus als je het uiteindelijk niks vind is het ook niet veel geld weggegooid ofzo. :)

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dacht laat even een foto zien waar ik zo in het weekend wel eens een boekje lees, maar moet met Url en geen zin om moeilijk te doen dus maar even van internet eraf gehaald. Gister was het te zonnig en dan zit ik gewoon lekker onder een boom in het park of met me voeten in de rivier, en doordeweeks geen tijd na het werk dus dan zit ik ergens achter de grote gebouwen gewoon in een barretje.

Vanaf de heuvel

Gedeelte van het park

Hopelijk maakt dat jullie een beetje jaloers :)

Laatst bewerkt: 13 mei 2013
  4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja gelukt. :+ Waar woon je dan? Ziet er prachtig uit.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nu zit ik dus depressief uit mijn raam te kijken. :mad:

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha uit mijn raam is het nu ook niet boeiend, al een paar minuten verder lopen en ik zou de Rocky's kunnen zien. Woon op het moment in Calgary dus maar een klein stukje verderop.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Van Coben weet ik niets, maar over Matterhorn kan ik je dit zeggen: Lees de recensies en dan...:eek:

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de eerste boeken al gekocht van mijn cadeaubonnen, De Opkomst van Negen (Pittacus Lore) en Opstand (Veronica Roth). :D

Wanneer ga je Matterhorn lezen Yellow? Ik zie hem ook steeds staan maar ik weet niet of ik het wat vind. Recensies zeggen me nooit zoveel namelijk.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Heel lastig te zeggen. Ik heb nog steeds erge last van die leesdip en ook last van mijn gameverslaving atm. Ik heb gewoon nog maar 1 boek uitgelezen sinds ik op mezelf woon, we spreken over 24 juli jl. 8) Normaal lees ik een boek, ongeacht de dikte, binnen 3 weken uit. 8)

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de fantasylezers hier, halen jullie weleens Eclips (is van Luitingh fantasy) bij de winkel? Gratis boekje met wat interviews en nieuwe boeken en reclames over fantasy. Weet eigenlijk niet of ze het in veel winkels hebben.
    Stond overigens in dat de Zwarte Magiers serie, De Donkere Tijd serie (vanaf 10 juli) en de Verboden & Verbannen serie nu tijdelijk 10 euro per boek zijn. Mooie prijs voor de mensen die deze series graag willen hebben.

Weet iemand nog een goede fantasyserie aan te raden? Begin er geloof ik een beetje doorheen te raken.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zal maar mijn mond houden zeker? :+

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    - Mistborn Trilogy
    - The Stormlight Archive
    - The Sword of Truth
    - The Riftwar Saga (en de rest van Raymond E. Feist is ook erg goed te lezen)
    - His Dark Materials
    - The Gentleman Bastard Sequence
    - The Kingkiller Chronicle
    - The First Law Trilogy
    - The Night Angel Trilogy
    - The Farseer Trilogy (1)
    - Liveship Traders Trilogy (2)
    - The Tawny Man Trilogy (:cool:

En dan vergeet ik er vast nog een hoop :p

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Blergh, fantasy in het Engels. :+
    Haha, geen idee waarom maar fantasy lees ik altijd in het Hollandsch. Sci fi daarentegen komt imo weer beter tot zijn recht in het Engels.

14. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Lees het liefst boeken in hun oorspronkelijke taal en 9 van de 10 keer is dat Engels :) Vind de vertalingen altijd een stuk minder... Ik bedoel kijk naar Harry Potter in het Nederlands :x

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Huh? HP in het NL is minstens zo goed als Engels hoor.
    Ik heb nog nooit een vertaald boek gelezen waar ik van dacht dat de vertaling minder was. Als het boek kut was lag het aan... het boek zelf, en niet de vertaling.

16. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
  17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja? Ik heb NL en Engels gelezen. Ik ken de vertalingen.

Noem me het verschil eens tussen bv deze?
    precies hetzelfde.

padfoot - sluipvoet. etc etc.

Je vindt NL als taal op zich niks, maar de vertaling is prima.

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah thanks, zal er binnenkort even naar kijken. :) Wat voor toffe series weet jij nog dan, Dulle? Volgens mij had ik ze allemaal wel zo'n beetje gehad.

En ik vind de HP boeken in het Nederlands zelfs beter dan in het Engels, en ik heb ze allebei meerdere keren gelezen (alleen sommige namen zijn jammer, maar dat heb je inderdaad bij wel meer series). Ik lees eigenlijk ook liever in het Nederlands, maar als een leuke serie alleen in het Engels beschikbaar is maakt het me ook niet zoveel uit.

In principe merk je natuurlijk niks van die namen, alleen omdat er bijvoorbeeld bij HP een filmserie is ontstaan wordt het duidelijk. (Tom riddle - marten villijn vond ik nogal slecht :x)

Laatst bewerkt: 21 mei 2013
  19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nou, de meeste heb je inderdaad wel gehad. :p
    Als ik nu ook kijk naar series waar ik tot nu toe alleen 1 boek heb gelezen heb ik ook genoten van
    • De Getekende (The Painted Man)
    • Vloek van de Schaduw (weetikveel)
    • De Elfen

Is niet zo veel, maar ik wilde ze toch even genoemd hebben. Voor de rest heb je tot nu toe goed naar me geluisterd, haha. :+

20. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Dat zou zo maar kunnen ja :+ Erger me dan ook altijd groen en geel aan Nederlandse series/films... Blijf er wel bij dat je auteurs het best kan lezen in de originele taal. Er gaat mijns inziens toch echt wel een hoop verloren bij een vertaling tov de originele tekst.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina