[PS4] [Vita] Persona 4: Golden

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 jan 2012.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ga weg jij! Je houdt niemand voor de gek, 3DS heeft geen Persona en is dus het inferieure apparaat! :+

Of

Maar Vita eerst!

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb beide. En de 3DS is nog steeds leuk en heeft meer verschillende games om te spelen. Maar Persona4...verpletterd bij mij alles qua speelduur. Blijf het spelen. Soms alleen ff een half of heel uurtje wat grinden. Persona's fusen... Die Margareth heeft trouwens 'verzoek' persona's (in de Velvet Room: Check on Dwellers) . Als je die hebt gaat je social link met haar omhoog. Tussen die persona's zitten trouwens wel hele vette exemplaren tussen. Alleen jammer dat je soms een goede hebt maar die 'uitgeleerd' is.

Door dit spel ben ik nu ook wel geinteresseerd in P4A. Maar ja, ik ben niet echt goed in fighters. Had altijd een zwak voor DOA. Maar die laatste heb ik ook nauwelijks gespeeld. Maar als ik 'm haal, zal dat dan toch voor de 360 worden. Eerst nog even wat reviews checken... edit: en besteld. Ziet er wel leuk uit. Ook een story mode die verder gaat met het verhaal. Maar ja, eerst P4 maar 'even' uitspelen...

Laatst bewerkt: 18 mei 2013
  3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Yep, P4G is verslavend leuk.:thumbs:
    Mark wel dat het eens tijd wordt voor wat grinden.
    Heb ik nog helemaal niet gedaan en ik begin dat nu toch wel te merken (ben nog maar level 14 en zit nu in de sauna dungeon)....:+

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Komt Persona 4 niet voor de 3DS?

Ik heb al vaker de fout gemaakt door een Sony handheld te halen :+.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, alleen SMTIV volgens mij. Persona games zijn nog nooit op een Nintendo platofrm gekomen.
    Persona 5, wie weet... Maar de oudere games iig nog nooit.

Ik had een PSP gehaald. Nooit echt veel gespeeld. Maar de Vita is een heel ander verhaal. Geniaal apparaat. (ik heb dus ook een 3DS, al zou ik dat soms vergeten door de dikke laag stof die er op ligt)

En dan post ik het maar hier, mijn andere figuurtjes zijn binnen/ Een heel andere stijl dan eerst (maar ook veel goedkoper en nog best leuk)

Rise

Nanako

Yukiko

Chie
    Ik had liever haar andere variant, maar dit was de enige die er nog was. En er was nog maar 1 van deze. Ach, deze is ook zeker niet slecht.

En is er misschien iemand met ervaring met dat soort poppetjes die me kan vertellen waar deze voor dienen?

Bij ieder poppetje zat 1 zo een staafje en 1 zo een moersleutel-achtig ding. :+

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Op mijn 3DS ligt ook wel een laagje stof, hoor. Maar dat komt omdat ik geen geld heb voor al die nieuwe games die de laatste maanden zijn uitgekomen. :+

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet dat er altijd de grap is dat er geen games zijn voor de Vita, maar door indie games is er inmiddels toch voor iedereen wel wat. Natuurlijk nog niet de hoeveelheid als de 3DS, maar zeer zeker genoeg om je prima mee te vermaken totdat de volgende lading games komt. En met hier en daar ook nog wat gratis gamepjes...

En stiekem bevalt deze traagheid van releases me wel. :p Heb ik meer tijd per game om het uit te spelen ipv dat je opeens overspoelt wordt met games. Dat is geen excuus voor dat er zo weinig games zijn, maar persoonlijk komt het me niet slecht uit.

Persona 4 houdt me nog wel heel lang bezig. Jacob en zijn bigfoot is een leuke game waar nog een paar episodes van komen (€2 per stuk! Ik doe er langer over dan een Walking Dead episode!). En ondertussen wacht ik geduldig op Tearaway.

En dat scherm. Hmmm... :9 OLED > 3D.

8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja bij mij ook.. luigi, fire emblem staat op hold en monster hunter zelfs nog in seal.. deze week wel donkey downloaden iig. Geen tijd. Need hyperbolic time chamber

9. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Heh, 1 van de redenen dat ik zo twijfelde om een Vita te halen; PSP heb ik ook gehad en veel spijt van.

Maar de Vita is (zoals Dulle al zegt) echt een ander verhaal. Zodra je dat ding in je handen hebt, wil je er gewoon op spelen. Punt.:)

Ja die grap wordt vaak gemaakt.
    Ja, de 3DS heeft meer games....maar als ik kijk naar wat voor soort games, dan staat de Vita toch echt wel boven de 3DS.

Ja, ik heb ook een 3DS. En ook bij mij ligt ie stof te happen.

Precies. Ik denk dat de meeste een handheld er ook voor erbij hebben, en daarom bevalt de Vita mij ook erg...en natuurlijk door Plus._O_

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het zal wel geen nut hebben om een apart P4A topic aan te maken, dus dan maar weer hier: Net even de tutorial en wat versus potjes gedaan. Tutorial heb ik wel alles kunnen uitvoeren, maar er komt in 1 keer zoveel op je af dat het eigenlijk niet echt helpt. :+ Dus, zoals altijd; de aparte moves kan ik doen, maar ze achter elkaar in de juiste situatie uitvoeren is onmogelijk.
    Paar characters geprobeerd (Yukiko, Teddie, Yosuke, Mitsuru) en alleen op het laatst met Yukiko weten te winnen. 8) Teddie speelde ook wel lekker. Die andere 2 zal ik nooit meer gebruiken, haha.

Wel vreemd dat de game niet beeldvullend is.

Ben nog aan het twijfelen of ik aan de story mode zal beginnen of dat ik eerst wat verder zal gaan in P4G en ondertussen gewoon zo nu en dan wat versus matches speel.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ^Ok, toch maar gedaan. http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=4888551#post4888551

Dan hier dus weer verder over de echte P4. Dus wil ik even melden dat de chests heel irritant zijn. :+ Constant Shadows die zich erin verschuilen. Ik zou het wel eens fijn vinden om gewoon even een item te krijgen zonder eerst weer een battle! :p

12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Really? Krijg er bijna nooit een shadow uit.

Wel 1 keer zo'n megasterke shadow (is ook een trophy voor als ik me niet vergis) maar werd na zijn attack in 1 klap van de kaart geveegt.:+

Stom ook, er werd van tevoren 3 keer gevraagt of ik het zeker wist, maar ja....nieuwsgierig he.:+

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, vandaag in bijna iedere chest een shadow. 8)

Met zo een megasterke shadow bedoel je niet zo een roodgekleurde denk ik?

Ik ben nu bij
    de voordeur van Yukiko

Hoopte alleen dat er een savepoint zou zijn voor die deur. Zit nu de hele tijd te twijfelen. Naar binnen of niet... :+ Ga ik het redden met de hoeveelheid SP die ik nu heb. Hm...

Ach, waarom het risico nemen, ik heb nog een paar dagen. Beter maar even thuis rusten. GOHOME dus, ehm, Goho-M. Maar ik ging gewoon net zo lekker.

14. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    je kunt als je bv op level 7 een Goho-M gebruikt, de volgende keer op level 7 verder gaan (weet niet of je dat wist, maar kwam er gister zelf achter bij de dungeon na deze)....handig!

Nee, ik bedoel niet zo'n rode die rond...loopt. Komt uit een treasurechest. Effe opgezocht: ding heet The Reaper...uiteraard.:+

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, dat wist ik, maar ik dacht dat er voor een boss een savepoint zou zijn. Ach, ik heb toch genoeg Goho-M's, dus dat is het probleem niet.

Heh, ben jij al aan een 2e Pt bezig? :eek:

16. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Weet niet waar je die info vandaan haalt maar of die klopt niet of die is van andere Persona games.

The Reaper Becomes the Reaped
    Defeat The Reaper

The Reaper is known since Persona 3 except it's slightly different in P4 – you have to keep on opening chests for it to appear. It is said that he appears every 20 chests or so, once you hear chains chiming you should go and open a chest but don't proceed to the next floor. The Reaper is high-levelled, has two attacks during his turn and normally uses Mind charge+Dyne spell of a character's weakness so you should be prepared to fight him. He is most often encountered in Magatsu Inaba/Madala.

Defeating him once will net you the trophy. Also, once you defeat the Reaper, you will gain an 'ultimate weapon' which has the best stats in the game. Every subsequent time you defeat the Reaper another party member will gain an ultimate weapon. If all party members (in the battle) already have ultimate items, the Reaper will drop an Omnipotence Orb which blocks all attacks except almighty so it's something to keep in mind if you want to go hunting for the Reaper.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  18. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Aahhhh....wat een heerlijk nummer blijft dat toch als je overdag rondloopt._O_

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Persona heeft sowieso een heerlijke soundtrack. :D Lekker wat anders dan standaard 'epische' muziek

En deze natuurlijk

De muziekjes ook bij de serieuzere momenten _O_ Weg vrolijkheid, shit just got serious.

Gisteren (april spoilers)

Eindelijk maar eens Yukiko gaan redden!

Sommige Shadows waren het daar niet mee eens en renden me achterna :mad:

Deze Kings zijn een pain in the ass

Het is een minimale boost, maar toch altijd fijn;

het is iig een morele boost! :+

Ah, here we are. Maar geen savepoint =(

Volgende dag wil ik ook nog wat inkopen doen, maar ik krijg de schrik van mijn leven.

Wel met leuke verwijzing naar Persona 3

Maar goed, daar zijn we dan;

Kijk eens hoe pro ik ben. Ik kreeg er zelfs een trophy voor!

le fuck

Daarna niet meer in de problemen gekomen, dus

Nog even een message samengesteld voor als ik iemands SOS beantwoord

Je leert ook nog eens wat van de game

Uhm....

^Dulle appreciates Google. :+

En ik was dus net op tijd met de redding. :cool:

Nu begint het echte jongleren tussen activiteiten/sport/social links/werk/dungeons in gaan. Argh! :p

^In diezelfde tijd zou je 3 CoD games hebben uitgespeeld. Hier? Hier heb je net de eerste 2 weken erop zitten.

20. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ha, ja tis idd niet veel maar toch leuk. Soms krijg je twee boosts, dan drukken ze denk ik tegelijk op helpen (paar keer gehad nu).

:lol:

(heb zelf een online guide op standby:+)

Ja vooral dat laatste niet vergeten, anders kom je in de volgende dungeon in de problemen....:+

Nu speel ik zowieso geen CoD (barf) maar heerlijk om weer eens zo lekker een spel ingezogen te worden.
    Ni No Kuni viel me toch wat tegen wat dat betreft, Tales of Xillia duurt nog even, dus ben blij dat ik deze gekocht heb (met dank aan de enthousiastelingen hier!).
    Ben altijd wel in voor een JRPG, maar dit is toch net wat anders dan normale JRPGs. De dingen die je moet doen lijken als je het leest echt saai (jobs, sociale contacten, praten, eten) maar het is gewoon echt leuk om te doen!
    En het verhaal slokt je ook meteen op.

Dulle, je hebt Catherine niet gedaan? Is nu via Plus gratis (nog) en is van de makers van deze games dacht ik; zelfde soort JRPG. Heb een hekel aan puzzelen maar als het verhaal net zo pakkend is als hier, dan neem ik er wel een online walkthrough bij voor de puzzles.

Deel Deze Pagina