De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heel vet :cool: Niet kopen he! ik zie je rijbewijs alweer verdampen haha!

    Ik had op de speed ook veel powerwheelies verwacht maar eigenlijk valt dat best mee (of tegen hoe je het maar wilt zien).
    Moet echt ff met de koppeling erbij om het voorwiel te laten stijgen.

    Laatste tijd meer poetsen dan rijden :mad:

    [​IMG]
    Speed Triple by hvoostende, on Flickr
    [​IMG]
    Speed Triple by hvoostende, on Flickr
    [​IMG]
    Speed Triple by hvoostende, on Flickr
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat wheelies in zijn 2 met koppeling wel erg makkelijk gaan op jouw Speed? Z1000 van een vriend van mij kan je bij elk toerental een wheelie maken zolang je de koppeling er bij pakt :thumbs:

    Nog 5-6 maandjes sparen en dan hoop ik te kunnen shoppen naar een 690 SMC

    [​IMG]
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Zoals sommigen weten heb ik in het verleden een street R gehad.
    Wil nu een van deze maanden kijken voor een niet al te dure motor (occasion)

    En zit een beetje te twijfelen tussen een yamaha r6 en een cbr 600fs.
    Beide zullen zo rond bouwjaar 2001 t/m 2003 zijn.

    Wat denken jullie? En zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
    Laatste keer dat ik motor heb gereden is alweer bijna 2 jaar geleden:+
     
  4. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zo lees over deze types gebeurt het bij de R6en uit die periode heel vaak dat cilinderwanden scheuren of afbrokkelen met alle gevolgen van dien. Over de CBR zie ik weinig slechts daarnaast.
     
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja serieus joh? Hmm toch dingen waar ik dan misschien op moet letten.
    Van de cbr 600f lees je dan weer over problemen met de nokkenas kettingspanner.
     
  6. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja NAKS en de spanningsregelaar hoor je idd wel. Die zijn gelukkig wel relatief goedkoop te fixxen, in vergelijking tot een nieuwe cilinderbalk/compleet blok...
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Handmatige kettingspanner erin draaien en probleem is opgelost. Zelf vind ik de CBR mooier. Maar weet je zeker dat je een sportfiets wilt?
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Tsja.. kan niet echt iets leuks vinden voor mijn budget kwa naked.
    Hebben jullie nog leuke suggesties dan?

    Dat was dus ook een beetje de reden waarom ik naar de 600 F keek, aangezien die iets minder supersport dan een R6 is.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Maatje van me wil zijn CBR600F te koop zetten 2003 is hij geloof ik:

    [​IMG]
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is geen F-sport ;p


    Wat is je budget? Hornet 600/900, Ducati Monster, Yamaha FZ6 (zeker een aanrader), oudere type z1000?
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @ Hantheman

    BEn inderdaad opzoek naar een F sport ;) toch bedankt.

    @Sjorrit

    €3500,-

    Zal is kijken naar je benoemde modellen.
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Doh! |:- las een paar keer 600f

    Even gauw:

    Tuono
    Kawa Z750
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wel veel km op de teller.
    Of moet ik me daar niet zo blind op staren?:+
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Is wel wat om mee te nemen inderdaad :) maar meer KM's zal ook wel de reden zijn voor de lagere prijs.

    Heb zelf nu ook een motor met wat meer KM's gekocht echter ken ik het volledige onderhoud + vorige (en ook eerste) eigenaar.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vraag me even af wat het verschil tussen de F4i is (die mn maatje heeft) of de F-sport?

    Btw hij heeft wel een andere kuip er op.
     
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    @Han, hoeveel KM zit er op je Triple dan? Meer dan 60K ?
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nee 40k
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de Tuono heb ik alleen maar slechte ervaring. Vriend had er een, elk ritje gezeik. Op een gegeven moment namen we hem maar niet meer mee omdat we geen zin in stilstaan hadden :9
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Italiaan he:+

    Ben toch een beetje geschrokken van het verhaal van de R6 uit de jaren 01 tot 03.

    Ben toch weer richting de cbr 600fs aan het speurneuzen.
    Maar kwam ook weer een hele mooie 600 rr tegen.

    Nu weet ik dat de rr een stuk sportiever zit dan de F.
    Maar hoeveel schelen deze twee modellen qua koppel en vermogen?
    Kan hier weinig over vinden op internet.
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Is eigenlijk alleen het kontje:

    Sport:
    [​IMG]

    de gewone:
    [​IMG]

    Tandwiel verhouding is ook iets anders, dacht groter tandwiel achter (sneller optrekken bij lage toeren)



    de RR heeft zo'n 7-8pk meer, koppel is hetzelfde. Verschil tussen de FS en de RR is vooral gewicht en zithouding. Met de FS kan je prima een dagje toeren doordat de clipons en zithouding relaxed is. Bij de RR is de zithouding wat extremer en meer op circuit gebruik gericht.

    Al gekeken naar een FZ6?

    naked:
    [​IMG]

    toering:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina