1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Sony pusht actief PS4-ontwikkelaars voor games met 60fps op 1080p-resolutie

    Bron: http://tweakers.net/nieuws/89286/sony-pusht-actief-ps4-ontwikkelaars-voor-games-met-60fps-op-1080p-resolutie.html
     
  2. solideric

    solideric Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, dacht echt dat je een geintje maakte. Persoonlijk maakt het mij ook niet zoveel uit.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je moet je gewoon niet zo aanstellen, ik zie wel met meerdere posts van je dat je wat kinderachtig reageert op berichten.

    Ik beslis wel na de E3 of enkele maanden na de release van de consoles, ik zal hem toch niet meteen kopen, beste is rustig af te wachten :)
     
  4. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat ik zo kinderachtig reageer maar ik heb gewoon een mening over bepaalde zaken. ik ben t wel met je eens trouwens, rustig afwachten tot na de E3 en dan pas beslissen.
     
  5. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    ik maakte geen geintje nee maar zo serieus ben ik ook weer niet hoor! waar hebben we t over, een logo ;)
     
  6. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Uiteindelijk willen we beidde consoles hebben,
    maar ik zie niemand 600 euro's neerleggen voor een ps4 of xbox-one.
    Dus de console die het cheapest is, is al gauw wat aantrekkelijker.
     
  7. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ben ik het op zich wel mee eens.
    Is er geen PS site met een degelijk fora als XBW ?

    Een beetje de Xbox One bashen terwijl er nog amper games getoond zijn.
    En volgens mij draait het met consoles om de games.

    Let maar op na de E3 dan komen ze er massaal op terug.
     
  8. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb van de week ook de Xbox One reveal live gekeken en was toen wel redelijk positief. Het was echt een praatje gericht op de visie van Microsoft en dan vooral op de Amerikaanse markt met al dat tv en sportgedoe, maar dat laatste is op de afgelopen paar E3's ook niet anders geweest. Ik vond het er op lijken dat Microsoft de lijn die het de afgelopen paar jaar volgde (Kinect, veel extra apps) gewoon doortrok. Voor veel van die dingen heb ik geen interesse (ik heb geen Kinect en ook geen Gold), maar daar heb ik me de laatste jaren niks negatiefs van gemerkt. Waarom zou dat nu met de opvolger veranderen?

    Maar de afgelopen week heb ik op 'het internet' toch aardig wat negatieve geluiden gelezen over de Xbox One en die negativiteit is wel blijven hangen bij mij. Dingen als 'de Xbox moet elke 24 uur online zijn', 'je kan geen used games meer gebruiken' en 'de Kinect is verplicht en staat altijd aan' vind ik eigenlijk aardig storend. Toch zijn dit niet de punten waarover ik echt ben gestruikeld. Het zou me niks verbazen als Microsoft (een gedeelte van) deze punten terugdraait in de uiteindelijke versie, zeker gezien de negativiteit van afgelopen week. En ook al zouden ze in de Xbox One zitten, dan vallen ze voor mij eigenlijk wel mee. Mijn internetconnectie is goed genoeg om online te komen, ik koop bijna geen used games en die Kinect hoef je natuurlijk niet echt te gebruiken. Nee, ik ben eigenlijk vooral gestruikeld over de vraag of de PS4 simpelweg niet gewoon meer biedt voor mij.

    Ik heb de PS3 nooit echt gemogen. In de afgelopen jaren zijn er aardig wat games geweest die beter waren op de 360 dan op de PS3 (Skyrim en RDR, twee van mijn favoriete games, komen zo snel even in me op) en zeker in het begin van de generatie vond ik de Xbox exclusives leuker/interessanter dan de PS3-exclusives. Toen ik mijn 360 net had, heb ik bijvoorbeeld heel veel plezier beleefd aan Gears of War, Mass Effect en Halo 3. Daarnaast vond ik de PS3-controller echt crap vergeleken bij de 360-controller en heb ik altijd het idee gehad dat Microsoft zijn zaakjes wat beter op orde had dan Sony.

    Maar wat ik tot nu toe heb gezien van de volgende generatie is dat beeld aardig verdwenen. Naast de minpunten van de Xbox One die ik hierboven had genoemd (altijd online, geen used games) lijkt de PS4 qua specs daadwerkelijk beter te zijn dan de Xbox One, wat voor de games natuurlijk alleen maar beter kan zijn. Het lijkt erop dat Sony nu meer focust op gaming dan Microsoft. De Xbox One lijkt te veel te focussen op apps die ik nooit zal gebruiken (al die sport en tv dingen) om een console te maken die voor van alles en nog wat gebruikt kan worden. De PS4 lijkt gewoon een gameconsole te willen zijn. Nou is dit punt nogal oneerlijk aangezien Microsoft zelf zei dat ze de E3 willen gebruiken voor games, terwijl Sony bij de aankondiging al wat games liet zien. Maar dat beeld zit nu wel in mijn hoofd. Daarnaast heb ik eigenlijk ook niet zoveel meer met de exclusives die Microsoft nu heeft, de laatste Gears of Wars en Halo's heb ik niet gekocht en voor de 360 zijn weinig nieuwe exclusieve IP's uitgebracht de afgelopen twee jaar. Sony is daarentegen goed bezig met games als The Last of Us. Ik ben benieuwd wat beide bedrijven op de E3 ons gaan laten zien.

    Als laatste heb ik nog het punt van online gamen. Ik heb geen Xbox Live Gold, dus ik speel geen multiplayer op mijn 360. Nou vind ik multiplayergames ook niet zo interessant, dus dat is niet zo erg. Toch vond ik het wel leuk om zo nu en dan eens online te spelen, maar ik vind de prijs van Gold wat te hoog aangezien ik ook weer niet zo veel game. Mocht de Xbox One weer Gold hebben en de PS4 nog steeds gratis online, dan is dat toch weer een extra pluspuntje voor de PS4. Zeker omdat de focus van veel nieuwe games toch meer richting online mogelijkheden is komen te liggen.

    Ik heb nog absoluut geen keuze gemaakt en ik kijk uit naar de E3 om te zien wat Microsoft, Sony en andere gamebedrijven voor ons in petto hebben. Toch is de afgelopen week mijn voorkeur aardig verschoven van Microsoft richting Sony.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  9. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony @hate on Xbox

    [​IMG]


    #9gag
     
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vind het sowieso triest met die logo's. Je mag best kritiek hebben op één of beide consoles, maar dan hoef je niet meteen de ander heilig te verklaren en zo'n dom logo in je afbeelding te zetten.

    Bedrijven zijn nooit heilig. Ze maken een product dat jou aanstaat of niet. En het verleden is geen garantie voor de toekomst. Dat je de 360 geweldig vond betekent niet dat dat hetzelfde is voor de Xbox One. Dat je de Playstation 3 geweldig vond betekent niet dat je dat vind van de Playstation 4. Zo werkt concurrentie nou eenmaal en dat zorgt ervoor dat beide producten beter worden.

    Kijk gewoon wat beter voor jou is en kies daarvoor en ga niet andermans keuze afkraken. Heb kritiek op het product en verklaar je keuze, maar ga niet de ander bekritiseren omdat hij/zij voor iets kiest.
     
  11. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Helemaal mee eens. Trieste sukkels met hun domme logo's, bah.
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    :):
     
  13. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    "Hoe durven jullie de console die ik ga kopen te beledigen?!:'-(:'-(:'-("
     
  14. FreakinDell

    FreakinDell Reflex Prime

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon allebei kopen!
    Klaar!:+
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Boeit niets. Echter vind ik het gigantisch hilarisch hoe sommige mensen direct na het evenement ineens met PS4 avatars aankwamen. Of ze waren aan het trollen, of ze hadden serieus hun besluit al genomen zonder ook echt maar een procent gameplay van een Xbox One game gezien te hebben. Gewoon dom.
     
  16. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Mijn analyse komt nog .. :)
     
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    inderdaad ze hebben nog bijna niks gezien en nu al een conclusie kunnen trekken.
    Dat kijk je toch ook niet verder dan je neus lang is |:-
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Aaah, Fanboy-war; dit heb ik gemist :D
     
  20. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    We noemen alleen de cons op van de Xbox One en leggen uit waarom we het jammer vinden. Dit is hoe ik vind dat het er nu op dit moment voor staat, vind jij dat niet? Even goede vrienden. Maaaaarrrr als échte gamer kan je mij niet wijsmaken dat je op z'n minst mwoahhh denkt na de reveal.

    Elk stukje info dat ik heb kunnen vinden over Xbox One en PS4 heb ik gelezen en/of gezien, op het moment steekt de PS4 er, vanuit gamers perspectief, gewoon met kop en schouders bovenuit... Vergis je niet, ik ben inmiddels mijn 3e Xbox360 aan het verslijten en heb er een ps3 voor de leuk bij staan & zweerde ook bij de nieuwe xbox een paar maanden terug, maar op het moment helaas niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013

Deel Deze Pagina