[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NaiZuro

NaiZuro War, war never changes...

Leuk Bevonden:
    74
    Lijkt me niet dat het de bedoeling van Microsoft is dat wij nooit meer een console van hun gaan kopen na deze.

2. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat Cloud gebeuren zwaar overschat wordt en dat het echt niet zo gaat werken dat je maar gewoon net zo'n mooie spellen als een PC kunt draaien omdat je het wel even allemaal kan downloaden. Het zal vast voor online spellen werken zoals MMO's, maar ik geloof niet dat het echt zo is dat je de kracht van de console 4x zoveel is door wat dingen in te laden.
    Maargoed, we zullen zien wat Microsoft daarmee van plan is, maar ik denk dat het vooral marketing praat is dan wat anders.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    We gaan het zien. Maar ze lijken het aardig serieus te nemen. Zelfs Forza 5 maakt er al gebruik van las ik. Hoe en wat....no idea.

4. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Volgens mij stond die RTL app er ook bij.

5. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ze gaan dus in de Cloud berekeningen overnemen van de Xbox die je niet 100% lagfree nodig hebt, zoals dingen aan de andere kant van de map of grote HD textures streamen.
    Maar ook menus kunnen ze al klaar hebben staan voor je op de Cloud zodat je niet vanalles nog moet inladen tijdens een game. Vooral menus met veel outfits/custom shit kunnen soms lang duren.

Denk aan dat je met je op je Faggio in GTA5 rondknort en ze dus alles in je directe omgeving op de Xbone uitreken en alles in de verte stream je als het ware van de servers. Hierdoor kun je natuurlijk vele malen meer in de directe omgeving laten uitrekenen waardoor je dus veel meer (en gedetailleerder) voetgangers/autos kunt zien etc.

Zeker in MMOs/open wereld spellen en games zoals Battlefield gaat dit erg schelen :)!

Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  6. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs dan haal ik alsnog liever een console die krachtiger is met lokale GPU en CPU, bijvoorbeeld de PS4. Zo vanzelfsprekend vind ik always internet connection echt nog niet. Heb hier regelmatig een kleine bump van een paar minuten, of soms gewoon een grotere storing. Daarnaast heb ik files nog steeds liever lokaal zodat ik er controle over heb.

7. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bron? Of denk je dat het zo wordt?

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Kan me niet eens meer herinneren dat mijn internet er uit heeft gelegen maar vind het ook niet echt een geslaagd plan... Iedereen die een paar MMO launches heeft meegemaakt weet dat het altijd de eerste paar dagen (soms weken) de servers er vaak uitliggen en alles lagged, simpelweg omdat de servers zo hard genuked worden dat ze gaten in de grond smelten.

Dat lees je toch overal :) zo gaat het dus ongeveer worden

Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  9. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het een prachtig systeem, maar ik wil het op E3 wel met een enorme techdemo gedemonstreerd zien worden.. Anders blijft het grote praat zonder proof..

10. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dus je koopt 1 xbox voor ~500 euro en zij zetten voor de koper meer dan duizend euro aan rekenkracht extra in de cloud? Wat een stel gulle mensen bij MS 8)
    Enige manier waarop ik dit zie gebeuren als ze de xbox beetje als een Onlive/Gaikai type service gaan inzetten met een passende subscription model om al dat cloud computing mee te financieren.
    Misschien ben ik gewoon te cynisch voor dit soort PR gelul. Maar ik geloof echt niet dat ze je een console verkopen voor 500 euro en er nog eens 3x zoveel rekenkracht gratis bij doen.
    Misschien komt er met de jaren langzaam een overgang waarin het zwaartepunt van computing op de PS4/Xbox one naar streaming wordt gelegd. Aangezien internet verbindingen wel steeds beter worden, zal het kwa lag misschien wel te doen zijn. Zal uiteraard niet zonder een maandelijkse fees kunnen, maar zal interessant zijn om te zien wat de bedrijven van plan zijn.

Ik waag te betwijfelen dat forza iets in de richting van cloud computing nodig heeft. Het is een launch titel en de console heeft voorlopig power genoeg. Dus om dan nu al een game te launchen die niet offline niet gespeeld kan worden, lijkt me sterk. Ze zullen wel dedicated servers inzetten, maar dat is geheel wat anders (en enorm wenselijk, zoals gisteren nogmaals bleek)

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Subscriptionmodel is er al.. het heet xbox live gold

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is gewoon voor de toekomst ook. We gaan toch al langzaam naar de cloud. Hopelijk bij next next gen helemaal. Die 60 euro die je gaat betalen waarschijnlijk voor Live gaat een onderdeel ook daar naartoe. Ook weer een reden dat ze 60 euro kunnen vragen voor Live per jaar waarschijnlijk. Ik vind het wel een toffe ontwikkeling. Zie Sony ook wel meer doen in de komende jaren met Gaikai ipv van PS3 games streamen wat alleen een jaar ofzo nodig is.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Nu alvast maar even wat jaartjes Live inslaan denk ik zo :+

14. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb sinds SimCity een schijthekel aan Cloud computing gekregen.. Bereid je maar voor op login queue's, random DC's en andere errors op de release day..

15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Jup :+ scheelt wel dat EA (:emo:) nu niet de servers regelt maar Microsoft

16. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Kan me vergissen, maar afaik zijn er maar paar kleine features die het gebruiken en die stonden tot voor kort uit. Volgens mij is het vooral een PR excuus geweest om always online goed te praten, want kan vast prima zonder.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hou eens op met die cloud shit te geloven. Voor game is dat totaal niet haalbaar, levert een veel te grote latency op. Bovendien moet een game ook offline speelbaar zijn.

De cloud gaat alleen wat bregen als opslag, voor saved games, maar ook voor bijvoorbeeld extra content (maps worden niet langer lokaal geladen, maar uit de cloud). De cloud maakt de game niet sneller of mooier ...

18. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ergens gelezen dat cloud games (Kan) opschroeven naar mooiere weergaven van een game.

'Cloud kan voor betere graphics Xbox One-games zorgen'

De grafische kwaliteit van Xbox One-games kan verbeterd worden door bepaalde processen en berekeningen via de cloud te laten verlopen. Dat meldt Microsofts general manager van Redmond Games Studios and Platforms, Matt Booty, tegenover Ars Technica.Booty reageert op de vraag hoe Microsoft zijn 300.000 geplande servers voor Xbox One gaat inzetten. Volgens hem hoeven lang niet alle grafische en technische processen binnen een Xbox One-spel direct berekend te worden. "Zaken die ik vertragingsgevoelig zou noemen, zijn geraakt of beschoten worden in een racegame, of de reacties op botsingen. Dat soort dingen moeten direct berekend worden en corresponderen met je controller".Wat betreft zaken als belichting, denkt Booty dat de cloud een uitkomst kan bieden. De ingezette servers zouden dan een deel van de vereiste rekenkracht op zich kunnen nemen, zodat die van de Xbox One-spelcomputer zelf niet belast wordt. "Een voorbeeld daarvan is belichting. (...) Zulke zaken behelzen vaak gecompliceerde berekeningen vooraf, maar hoeven niet noodzakelijk ieder frame geüpdatet te worden."

Zonder internet

Ars Technica kaart hierbij een aantal kanttekeningen aan, zoals wat er gebeurt als de internetverbinding wegvalt. Volgens Booty hebben ontwikkelaars altijd al oplossingen moeten vinden voor een wisselende kwaliteit van de graphics. Bijvoorbeeld als er nog een deel van de spelwereld ingeladen moet worden. "Een van de spannende uitdagingen is dat we een hele nieuwe verzameling aan technieken hebben om te managen wat op de cloud afgeschoven wordt en wat er terug komt."Geplaatst op 24 mei 2013 door Marcel Vroegrijk

19. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen expert maar ik zie dat niet gebeuren. Er zal toch een grafische kaart allemaal die effecten op het beeldscherm moeten toveren, dat kan niet zomaar door een internet verbinding gedaan worden.
    Maar we zien wel wat ze ermee doen, het zal vast de toekomst zijn, maar voor nu is het vooral PR praat denk ik.

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het zou best kunnen werken hoor. Als je een groot level wilt laden heb je daar een bepaald aantal resources voor nodig. De power. Als je alles op de console wilt renderen heb je dus ergens een limiet. Maar als je bepaalde stukken die je niet direct nodig hebt weg sluist naar de cloud, dan hou je dus meer resources, meer power, over. En dat is niet alleen grafisch, maar kan ook ram geheugen of extra processor power zijn. En dat kan dan weer gebruikt worden voor mooiere shaders, 'cascades' die je schaduw effecten mooier maken en meer kleine props op de vloer, meer details.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina