Heb eergisteren een uurtje gestuurd met een k1300r die motoport een week daarvoor als inruil binnen had gekregen
In het begin wat aftasten maar al na 10 min voelde ik mij alweer thuis op de veel sportievere zithouding en bijna 3 keer het vermogen van de v strom.
De BMW is zo slank van opbouw omdat het frame over het blok loopt dat je niet het idee heb dat je met zo'n dik ding aan het stoeien bent.
Hij gaat kinderlijk eenvoudig om,is belachelijk stabiel en remt mede door de interessante voorpartij het asfalt de straat uit.
De aandrijflijn en versnellingsbak zijn waanzinnig.....reed voor het eerst met cardan maar man wat voelt dat solide en direct aan.
Bijna nul speling in transmissie en een bak die zwemt in de olijfolie.
En het motorblok......absurd......da's het eerste wat in mij opkwam toen voor het eerst het gas er goed op ging.
De Honda X11 die ik vroeger had kon er ook wat van maar deze 4 pitter zet voor mij een nieuwe standaard.
Zo makkelijk te rijden en zijdezachte gasresponse ook bij lage toeren samen met dik 100 nm koppel al bij 3000 toeren maakt het bij rustig ploffen een goedzak.
Maar met een paar drukken op de knoppies en alles in de sportstand veranderd de BMW na 5 a 6 duizend toeren in een mechanische koppensneller.
De toerenteller wilt het liefst 2 keer in de rondte en de trekkracht is eindeloos.
Het gemak waarbij deze 1300 cc toeren maakt lijkt gewoon op een 1000cc supersport....onwerkelijk gewoon.
In combinatie met de Quickshifter ga je zo vreselijk hard van je plek dat bijna alles door de duitse gehaktdraaier gaat......verslavend leuk.
Tis wel gek de eerste keer om gewoon vol het gas erop te houden en zonder te koppelen zo door je versnellingsbak te rammen maar het werkt subliem en naadloos met te gekke naverbrandings knallen.....heerlijk
Uurtje was zo voorbij op die manier en met tegenzin ging de dikke plofmof weer terug naar de stal.
Nog 6 weken wachten en wat YouTube filmpjes kijken.......Pfffffffffff.....ik heb er zin in
Klik om te vergroten...