1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond er coming to Europe 2013 of enkel coming 2013? Als ze hem in Europa uitstellen dan is het nog steeds geen leugen, als hij wel in de US is uitgekomen. En zeg niet dat Sony zo niet is, want zo zijn ze exact. Alles heft te maken met hun productieproces waar ze nu zelf ook nog geen kijk op hebben. Ik denk dat als het lukt om de juiste hoeveelheden te hebben voor de hele wereld, dan gaat Sony los in de hele wereld, maar als er tekorten zijn, is Europa direct de klos. En dat is bij MS niet zo, dat hebben ze al twee keer bewezen.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Het maakt volgens mij echt wel uit, je ziet dat uiteindelijk de ps3 en 360 elkaar wereldwijd niet zoveel ontlopen qua verkochte units

    als je dan nagaat hoeveel later en hoeveel duurder de PS3 eerst was dan is dat echt een heel groot voordeel voor Microsoft geweest

    vergeet niet dat voor het begin van de vorige generatie Sony met de PS2 echt oppermachtig was en het Playstation merk nog zowat synoniem was voor console

    het feit dat ze later en duurder waren met de ps3 heeft de deur open gezet voor MS, dat moet ze niet nog een keer zo gebeuren


    MS hoeft ook geen rekening te houden met de japanse afzetmarkt, want die is er voor hen niet :+

    Maar ja, het is wel zo. Wij zijn bij Sony altijd als laatste aan de beurt
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De hele kaart kostte bij launch inderdaad iets minder dan €300, maar dat is ondertussen meer dan een jaar geleden. De kaart is nu voor €150 te vinden. Als je dan rekent dat Sony eigenlijk enkel de GPU nodig heeft en deze ook nog eens per miljoen ofzo aankoopt kom je misschien op €50 per stuk ofzo (wilde gok).

    Het is zeer belangrijk te beseffen dat beide consoles gebaseerd zijn op voornamelijk componenten van meer dan een jaar oud... in de computer wereld is dit al redelijk oud wat als gevolg heeft dat je die componenten bijna bij je ontbijtgranen zou kunnen krijgen.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat raar is eigenlijk. Want Europa is altijd 50/50 waar je veel kan winnen. In de US wint Xbox en in Asië wint de PS. Zal je toch denken, alles op Europa als bedrijf.
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    "Elk nadeel hep z'n voordeel"

    Uiteraard heb je gelijk en hoeft MS enkel rekening te houden met 2 territories en Sony 3. Dat maakt het voor Sony absoluut ingewikkelder. Daar staat tegenover dat MS daadwerkelijk de units die ze hebben " eerlijker" verdeelt. Er waren te weinig Xbox 360's, maar die die er waren werden wel evenredig verdeeld. Terwijl Sony dan liever meer geeft aan de US en Japan en dan uitstelt in Europa. Overigens is dat niet perse goed of fout. Je kunt ook zeggen dat je beter goed kunt launchen in de VS en Japan en later ook goed kunt launchen in Europa. Die 5 of 6 maanden later gaat ze wereldwijd echt niet de das om doen. Het geeft ze gewoon lucht qua productie en logistiek om voldoende units te hebben.

    Europa is nou eenmaal een verdomd lastig en duur werelddeel. In Japan 1 taal, 1 handleiding, 1 stekker, in de VS 1 taal, 1 handleiding, 1 stekker. In Europa tig talen, stekkers en handleidingen. Ik geloof dat we in Europa 5 verschillende SKU's hadden voor Xbox. En ik noem maar wat als je er dan 100.000 Spaans maakt of Italiaans of Duits of Frans of Engels, of scandinavisch en daar verkopen er 10, dan heb je er 99.990 die je met een VS stekker en handleiding wel had verkocht.

    Beslissingen, beslissingen, beslissingen. En MS heeft 1 beslissing minder: Japan heeft geen miljoenen units nodig. }:]
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Sony heeft in de US nog lang niet verloren. dat ontloopt elkaar helemaal niet zoveel
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke dacht dat daar wel verschil in zat. Niet zo erg als Xbox in Asie maar toch wel een stuk. Hebben we daar precies cijfers over? Zal dat graag wel eens willen lezen hoeveel er nou waar verkocht zijn. :)
     
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Wereldwijd staan ze nu ongeveer allebei op 77 miljoen, zowel PS3 als 360. Daarbij meteen zeggende dat Xbox dus in Japan niet bestaat zeg maar en in Europa duidelijk achter loopt. Kortom, het verschil in de VS in het voordeel van Xbox is behoorlijk groot. Cijfers kun je checken.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Las wel net dat ze in de US nu voor de 27ste maand achterelkaar "gewonnen" hebben.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet het niet, er zijn vast achteraf wel uitgebreide analyses gedaan over of Sony er verstandig aan gedaan heeft maar het is gewoon een feit dat ze in de EU direct tegen een achterstand aankeken. Maar goed , zoals je al zegt ze kiezen altijd voor power en dan heb je nu eenmaal componenten nodig waar je er niet zo een paar miljoen in een paar maanden van geleverd krijgt.

    Ze zullen wel weten wat ze doen. Maar als je dan terug kijkt naar hoe dominant de PS2 was en hoe gelijk op de 360 en PS3 uiteindelijk in de US en EU gaan eindigen dan denk ik toch wel dat die achterstand daar een grote rol in gespeeld heeft.

    Nou zaten zij natuurlijk ook nog met het punt dat ze Bluray wilden pushen en dat maakte het ook allemaal niet makkelijker..

    Ik hoop in ieder geval dat al die geheimzinnigheid er stiekem op duid dat beide partijen en klaar voor zijn en ze qua launch allebei straks wereldwijd vlak bij elkaar zitten. En dat Sony niet weer een half jaar later komt.

    Hoe directer de concurrentie hoe beter voor ons :+


    Wiki even total console sales 7th generation en je hebt ze :)

    Azie is eigenlijk maar een kleine markt want in China mag je geen consoles invoeren en in Korea spelen ze starcraft :+

    Omdat Europa op 1 hoop word gegooid is Japan de '3e' markt maar in aantallen is het veel minder dan US en EU

    Denk dat als je bijvoorbeeld de UK los zou bekijken dat die in hun eentje niet zo ver achter Japan zouden zitten.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Blijft toch wel ziek om te zien wat de Wii en NDS gedaan hebben btw. Bizar gewoon.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Voordal die Wii he, dat de nieuwste 'gameboy' stiekem meer verkoopt dan de rest bij elkaar snap ik nog

    maar dat die Wii het zo geweldig zou gaan doen.. had ik echt nooit gedacht
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik werkte toentertijd in een gameszaak. En de vraag naar de Wii was gewoon insane. Werd helemaal gek van dat ding na een tijdje. Mijn baas reed 3x per week naar Duitsland om ze daar maar te kopen en wij verkochten ze dan hier aan onze pre orders.
     
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoe gaat dat eigenlijk nu met de WiiU? Ik heb het idee dat het helemaal niet loopt of heb ik dat mis?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Klopt, gaat bepaald niet goed

    ten eerste omdat er nog te weinig interessante games voor zijn maar ook omdat Nintendo qua marketing niet duidelijk heeft kunnen maken (aan het casual Wii publiek) dat het om een nieuwe console gaat

    ze hadden met gewoon Wii 2 moeten noemen
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het zit imo ook veel te dicht bij de Xbox en PS. Het is nu ook wel een andere console maar de Wii was echt totaal anders dan de 360 en PS3. Snap niet waarom ze het concept veranderd hebben, het gooien met de Wii controller was juist selling point voor veel families.
    Ze hadden het gewoon Wii2 moeten noemen idd en gewoon de Wii upgraden met betere controllers etc.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Idd, hoe tof zou een Wii 2 zijn als die gewoon dezelfde specs had als de PS4 en de One nu en gewoon met een verbeterde controller van de Wii? Maargoed, aan de andere kant kan je je ook afvragen of pure Nintendo games wel grafische verbeteringen nodig hebben. Third party support sowieso, want je zag/ziet her en der al dat publishers de Wii U als een baksteen laten vallen.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gelukkig niet iedereen; Ubisoft doet zijn best.
    Voor de rest; velen zullen inderdaad wachten tot de userbase wat groter is.
    Maar zodra er een nieuwe Mario uitkomt is die achterstand ineens weg en wordt het ook voor third party publishers weer interessant.

    EA daarintegen niet....maar we weten nu de echte reden waarom die ineens van gedachten zijn veranderd.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ubisoft doet hun best? Die stellen gewoon een game keihard uit omdat die naar andere consoles moet gaan, dat vond ik een bijzonder slechte actie van hen.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Okay, dat was een naaistreek, en ook qua DLC zijn ze niet ideaal, maar ze gedragen zich niet als het een verwend kind tegenover Nintendo en blijven de console supporten.
     

Deel Deze Pagina