Ik weet het niet, er zijn vast achteraf wel uitgebreide analyses gedaan over of Sony er verstandig aan gedaan heeft maar het is gewoon een feit dat ze in de EU direct tegen een achterstand aankeken. Maar goed , zoals je al zegt ze kiezen altijd voor power en dan heb je nu eenmaal componenten nodig waar je er niet zo een paar miljoen in een paar maanden van geleverd krijgt.
Ze zullen wel weten wat ze doen. Maar als je dan terug kijkt naar hoe dominant de PS2 was en hoe gelijk op de 360 en PS3 uiteindelijk in de US en EU gaan eindigen dan denk ik toch wel dat die achterstand daar een grote rol in gespeeld heeft.
Nou zaten zij natuurlijk ook nog met het punt dat ze Bluray wilden pushen en dat maakte het ook allemaal niet makkelijker..
Ik hoop in ieder geval dat al die geheimzinnigheid er stiekem op duid dat beide partijen en klaar voor zijn en ze qua launch allebei straks wereldwijd vlak bij elkaar zitten. En dat Sony niet weer een half jaar later komt.
Hoe directer de concurrentie hoe beter voor ons
Wiki even total console sales 7th generation en je hebt ze
Azie is eigenlijk maar een kleine markt want in China mag je geen consoles invoeren en in Korea spelen ze starcraft
Omdat Europa op 1 hoop word gegooid is Japan de '3e' markt maar in aantallen is het veel minder dan US en EU
Denk dat als je bijvoorbeeld de UK los zou bekijken dat die in hun eentje niet zo ver achter Japan zouden zitten.
Laatst bewerkt: 30 mei 2013