Een careermode waar je hard moet werken voor je centen, om je gemaakte schade, upgrades of nieuwe wagens te betalen.
Klein beginnen, om uiteindelijk te eindigen als een wereld-top raceteam. Teammaten en monteurs aantrekken, betere en mooie garages kopen wat vervolgens weer betere sponsoren en tuning-mogelijkheden met zich meebrengt etc.
Dit soort zaken zouden ze makkelijk moeten kunnen toevoegen aan een spel zodat er ook eens wat uitdaging/diepgang buiten het circuit bijkomt.
Nu is het een hele lange lijst van races die je moet afwerken die aan de hand van een Youtube-gimmick (welke raceliefhebber boeit het nou hoeveel online likes/fans hij heeft, racen is zijn passie niet Youtube).
Forza doet het met Google-earth, GRID met Youtube, wat een inspiratie zeg...
Halverwege seizoen 4 was ik alle tracks al zo zat omdat ze tot in den treuren achter elkaar herhaald worden. En de enkele real world circuits die er aanwezig zijn worden amper gebruik, wtf?!
De AI maakt het er ook niet beter op, elke race heeft precies het zelfde verloop als de 100 voorgaande races. Slecht, heel slecht!
Over de arcade feel van de game klaag ik niet eens, dat weet je als je een game als GRID koopt. Over de graphics zal ik ook niet zeiken, die zijn gewoon goed. Maar naar mijn idee is het bij deze game echt graphics boven gameplay geworden, triest!
Als ze op deze weg door blijven gaan met racespellen is het voor mij écht einde oefening. Dan bied Call of Duty en Fifa nog meer vernieuwing, elk jaar!!
Klik om te vergroten...