1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] GRID 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2012.

1. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Auto's rijden in Grid 2 lekker hoor.
    Behalve die drift bakken. 8)

Multiplayer is zeer vermakelijk moet ik zeggen. \o/
    Ik doe vaak die andere Playlist: Everything, met Time Attack heb je geen last van weg piraten die je van de weg af beuken.
    Drift, Touhe en rival ofzo iets ook niet.

Of je doet een custom event en zet je: collision uit.
    Maar krijg je minder xp volgens mij.

Als je helemaal achteraan moet beginnen is het vervelend.
    Vooral die erg smalle track in Frankrijk ofzo.
    Eerst bocht is altijd raak, maar met een beetje geluk en goede stuurmanskunsten kom je er wel door heen. 8)

Collision gaat trouwens ook uit, als zo'n wegpiraat crashed met iemand anders.
    Dus kan je er gewoon door heen rijden, maar de framerate kakt wel aardig in.

Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de game inmiddels wat uurtjes gespeeld en de game valt me toch tegen.
    Vind dat er te weinig banen in zitten. Heb het gevoel eigenlijk constant dezelfde races te rijden. Heb ook niet het gevoel voor iets te rijden. Niet voor cash om nieuwe auto's te kopen of om je auto's te upgraden, dat ontbreekt volledig. Vind het nu allemaal zo doelloos aanvoelen. Voor auto's hoef je eigenlijk nagenoeg niets te doen. Vind het meer als een Dirt game aanvoelen qua racen en races i.p.v. zoals Grid 1. Nee, game valt me tegen.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het ging mij er niet om of ze lekker rijden, daar kan ik ook zelf niets over zeggen natuurlijk. Maar als ik zo de gameplay beelden zie dan lijkt het er voor mij op dat de autos draaien over de middenas. Het is gewoon niet nodig meer met de huidige generatie om zo het sturen te programmeren. Daarnaast verwacht ik zoiets nogwel bij een arcade racer als burnout b.v of een need for speed titel, maar gewoon niet bij een spel wat uit de codemasters stal komt.
    Maar nogmaals, dat is hoe het op mij overkomt. En dat hoeft niet te betekenen dat autos dan niet lekker sturen.

Ik vind het wel jammer dat als je dus een beetje normaal wil racen je dus of collision uit moet zetten of races moet rijden waarbij het helemaal niet aan de orde is. Goed, dat zijn de spelers die daar schuld aan zijn en niet zozeer het spel wellicht.

Wat ik verontrustender vind is b.v. de opmerkingen van Alonso, te weinig banen, soort van doelloos racen.

4. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Met Grid 2 zijn ze nog iets meer de arcade kant opgegaan.
    Of de auto's om de middenas draaien geen idee, maar het rijd erg goed voor een arcade racer.

Ik vind Grid 2 een stuk leuker dan Forza 4 & GT5.
    Het klopt dat je geen of nauwelijks auto's hoeft te unlocken.
    Welke race game is niet doelloos ?
    Rondjes rijden zonder bestemming ? 8)

Kwa tracks kan er wel een aantal meer bij.
    Wellicht DLC ?

Dit is de lijst trouwens:

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Toen ik mn eerste race ging rijden dacht ik echt WTF HOE MOET IK WINNEN?!??!? Ik ging goed afremmen, goed de bocht in en dan gas geven uit de bocht en iedereen vloeg me voorbij.

Totdat die gast zei dat ik moest driften :+

6. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ook erg leuk om een slechte reputatie te krijgen als ze jouw beuken.
    Ik ben dan wel een van de cleanste racers die er zijn en dan krijg ik strafpunten omdat hun mij rammen in elk hoekje dat ze kunnen vinden. :emo:

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  7. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Iemand trouwens tips om sneller te ranken in multiplayer? Ik heb toch de nodige uren geraced dit weekend, maar nog pas bij level 9. Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie ofzo.

Wel eindelijk die Audi S5 kunnen aanschaffen.

8. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Een careermode waar je hard moet werken voor je centen, om je gemaakte schade, upgrades of nieuwe wagens te betalen.
    Klein beginnen, om uiteindelijk te eindigen als een wereld-top raceteam. Teammaten en monteurs aantrekken, betere en mooie garages kopen wat vervolgens weer betere sponsoren en tuning-mogelijkheden met zich meebrengt etc.
    Dit soort zaken zouden ze makkelijk moeten kunnen toevoegen aan een spel zodat er ook eens wat uitdaging/diepgang buiten het circuit bijkomt.

Nu is het een hele lange lijst van races die je moet afwerken die aan de hand van een Youtube-gimmick (welke raceliefhebber boeit het nou hoeveel online likes/fans hij heeft, racen is zijn passie niet Youtube).
    Forza doet het met Google-earth, GRID met Youtube, wat een inspiratie zeg... 8)

Halverwege seizoen 4 was ik alle tracks al zo zat omdat ze tot in den treuren achter elkaar herhaald worden. En de enkele real world circuits die er aanwezig zijn worden amper gebruik, wtf?!
    De AI maakt het er ook niet beter op, elke race heeft precies het zelfde verloop als de 100 voorgaande races. Slecht, heel slecht!

Over de arcade feel van de game klaag ik niet eens, dat weet je als je een game als GRID koopt. Over de graphics zal ik ook niet zeiken, die zijn gewoon goed. Maar naar mijn idee is het bij deze game echt graphics boven gameplay geworden, triest!

Als ze op deze weg door blijven gaan met racespellen is het voor mij écht einde oefening. Dan bied Call of Duty en Fifa nog meer vernieuwing, elk jaar!!

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Erg goed gezegd, heb precies hetzelfde! Heb het gevoel constant hetzelfde te doen, compleet doelloos gewoon. Vind het gewoon echt saai worden. Zoveelste race game van Codemasters waar ik snel maar klaar ben de laatste tijd.

10. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    A.d.v. de filmpjes en de reacties hier ben ik blij dat ik de game niet gekocht hebt, niet dat ik vaak nieuwe games koop maargoed. Aangezien Codemaster van te voren al aangaf dat de focus op arcade lag kan je ze daar niet op beschuldigen maar ik had de game toch wel heel anders verwacht.

11. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Eerst indruk ondanks dat ik redelijk negatief was voor het spelen..

VETTE SHIT!!!!!!!

- Graphics prachtig
    - Sound geweldig goed
    - Hoe rijdt het? Heerlijk hoor! Echt een prima mix tussen arcade en sim
    - Hele mooi omgevingen
    - Fijne besturing waarin je de layout van de buttons zelf kunt indelen

Ik zeg toch een dikke aanrader hoor!

Kopen die hap!

12. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Serious:emo:

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Het neigt idd meer naar arcade maar daar is opzich niets mis mee zolang het fijn rijdt. Ik had idd beter kunnen zetten, een klein hintje sim :)

Maar wat klinkt die Ford Mustang Mach 1 toch als een beest zeg, ik ben er al hele tijd mee aan het rijden op circuit.

14. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Benieuwd of je ook nog zo positief over het spel bent als je het iets langer dan 3 races gespeeld hebt, en online bent geweest... ;)

De mijne is vanaf donderdag voor maximaal 3 tientjes over te nemen. :emo:

15. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Blijf me er wel mee vermaken want ik vind het altijd wel leuk om in racegames gewoon in mn eentje rustig over de baan te rijden, beetje genieten van het geluid. Klinkt trouwens goed als je dichter langs een muur rijdt, een bepaalde reverb wordt dan beter hoorbaar.

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    even een vraag over de limited edition voor de pc

Ik krijg de extra content in steam niet geactiveerd, jullie wel?

17. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Is er een manier om die lelijke sponsor stickers te verwijderen? Ik wil graag een cleane Alfa zien zonder stickers.

En waar is de mogelijkheid om oneindig rondjes te oefenen op een bepaalde track?

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Toch wel bizar imo hoe de meningen verdeeld zijn over Grid 2. Zumpelvelder en Alonso zijn toch wel vrij negatief. Terwijl anderen het wel tof vinden. Eerlijk gezegd had ik dat niet helemaal verwacht van Grid 2. Codemasters heeft toch wel een beetje een reputatie als het gaat om race-spellen en als ik de nadelen zo lees dan zijn ze ietwat de weg kwijt.
    Ik weet eigenlijk niet zeker meer of ik hem wel of niet ga halen nu. Misschien dat ik het wel een kans geef aangezien ik ook arcade racers wel kan waarderen, maar ik denk wel dat ik dan mijn verwachtingen naar beneden moet stellen.

19. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Gewoon eerste worden in een volle server, hark je zo 35.000 koffie punten binnen met die pLay list events.
    Met time attack bijvoorbeeld heb ik de meeste punten gehaald denk ik, heb je ook geen last van sjonnies op de weg.
    Vrijdag avond begonnen en zondag avond zat ik al op level 25.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gezien de vele uren die ik in Grid 1 heb gestoken en hoe goed die game in elkaar stak, vind ik dat Grid 2 echt flink onder doet voor het eerste deel. Vraag me toch echt af wat ze in de tijd tussen deel 1 en deel 2 hebben gedaan. Want de enige verbetering die ik zie, zijn de graphics die mooier zijn geworden. Alhoewel, de game heeft zeer duidelijk framerate issues. Iets wat in een race game killing is! Dus ook dat noem ik niet echt een vooruitgang.

Deel Deze Pagina