De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Zo lijkt ie wel uit een Lucky Luke strip te komen.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Voetbalzone.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Want Strootman is van hetzelfde niveau als Büttner en de concurrentie is voor beiden spelers even hoog? Strootman is op het moment de beste PSV'er by far en kan echt een hele grote gaan worden. Hij kan zowel controlerend als box-to-box spelen: Hij is fel op, zoekt altijd het randje op, heeft een goede pass, een drang naar voren en een leidersinstinct.

Daarnaast heeft Büttner Evra voor zich staan, waar bij United het centrale middenveld de laatste jaren al niet de best bezette posities zijn. Anderson (25 en speelt amper), Carrick (31 en nog maar eenjarig contract), Cleverley (2:cool: en Kagawa (24 en nummer 10). Ik snap United wel.

(laatste maanden zat Strootman overigens wel in een dip, hopen dat PSV volgend jaar als een collectief gaat voetballen onder Cocu. Dat zal Strootman ten goede komen. Misschien dat hij dan ook niet overal hoeft te lopen en gewoon in z'n taak kan blijven)

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan ze dan ook 20 miljoen betalen?

Zou een werelddeal zijn voor PSV.

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Eerder 8 á 10 lijkt me.

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik kan werkelijk waar niet begrijpen hoe het mogelijk is dat mensen dit kunnen zeggen. En dan zelf 15 miljoen eisen voor Eriksen met een één-jarig contract. *mompelt iets over een bril*

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    _O_

Hij had nooit naar Italië moeten gaan :+

8. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vraag me af wat er was gebeurd indien ManU hem had gekocht van Ajax. Ik denk niet dat hij daar was gefaald.

Blijft een "als... dan ... "

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Miljoentje naar Ajax. :)

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
  11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Waar heeft Strootman meer laten zien dan Eriksen? Waar heeft Strootman meer rendement gehad dan Eriksen? Waar is Strootman beslissend geweest in de toppers dit seizoen?

Besides, ik heb nergens gezegd dat Eriksen 15 miljoen moet kosten. Dat is de prijs in de ogen van Ajax. Ik knijp in mijn handjes als hij voor 10 miljoen weggaat, omdat hij inderdaad dat 1-jarige contract heeft.

Edit: je verwijt mij te kijken door een bril, waar je zelf in ieder geval zéker doorheen kijkt.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Strootman staat op een andere positie, dus hun rendement vergelijken op basis van beslissend zijn in toppers is natuurlijk een beetje raar.

Strootman is in mijn optiek gewoon een uitstekende speler die zich steeds goed heeft aangepast. Ook bij het hogere niveau van het Nederlands Elftal bijvoorbeeld. De overstap Sparta-PSV heeft hem ook weinig moeite gekost. Denk dat ie in de juiste omgeving zeker uit kan groeien tot een zeer nuttige speler (op z'n minst) op niveau.

En waarom ie geen 15 miljoen gaat kosten? Omdat ie bij PSV speelt natuurlijk, en niet bij Ajax. Ajaxspelers staan er nou eenmaal beter op in het buitenland. Vanwege de betere opleiding, de grotere naam, de betere recente prestaties en waarschijnlijk trekken ze ook vaak meer geld uit deals omdat ze gewoon voet bij stuk houden en harder onderhandelen. Los daarvan speelt Eriksen natuurlijk op een creatievere positie, en dat levert doorgaans meer knaken op. Ook kun je wel beargumenteren dat Eriksen een groter talent is dan Strootman, denk ik.

Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  13. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Als je sec kijkt naar hoe Strootman heeft gepresteerd, zie ik weinig dat 20 miljoen rechtvaardigt in ieder geval. Over het algemeen onopvallend, aanvallend alleen van waarde als er diepgang ligt (hij heeft wel een goede lange steekpass), verdedigend statisch (hij was zo makkelijk te bespelen tegen Ajax, bleef maar in het centrum hangen). Deze man wordt volgensmij nog steeds gehyped op basis van die wedstrijd tegen Ajax toen hij nog bij Utrecht speelde. Sindsdien heeft hij eigenlijk niet zo sterk/bepalend meer gespeeld.

En als je dan nog kijkt naar de transferbedragen die PSV normaliter ontvangt de laatste jaren, is 20 miljoen helemaal een jackpot. Dzsudszak, die al veel meer had bewezen, was nog het duurst met zijn 14 miljoen. Gomes, verantwoordelijk voor tenminste één titel, ging ook voor iets dergelijks.

14. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik gun het iedere Nederlandse ploeg om zoveel mogelijk geld te verdienen aan een transfer van hun topspeler. Geen enkel bedrag is realistisch. Je moet maar een ploeg zo gek hebben zoals Liverpool die eventjes 30 miljoen op tafel wilt leggen. Dus wat Strootman of Eriksen waard is ga ik me niet over uitspreken. Je moet nog altijd een vragende club hebben die nood heeft aan zo'n speler.

Neymar vertrekt voor 57 miljoen naar Barça waar hij nog altijd kan floppen. Dan heb je de belachelijke hoge bedragen die Porto en Benfica elke keer vragen en ook krijgen. Wat zou het mooi zijn als dit ook zo voor de clubs in Nederland was. Ik juich het alleen maar toe.:9

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft de Portugese clubs zit er wel meer onder het oppervlak. Veel van hun spelers zijn deels eigendom van dubieuze investeringsmaatschappijen en louche zaakwaarnemers, die er vanzelfsprekend veel baat bij hebben om een hoge transfersom te krijgen voor die spelers. En die zaakwaarnemers hebben weer connecties bij andere clubs waardoor ze makkelijk naar die club overgebracht kunnen worden.

Is de vraag of je je daar mee in wil laten.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En Porto en Benfica spelen structureel op een hoger niveau en betalen veel meer salaris (= betere spelers en de volgende financiële stap moet hoger zijn wil het voor hen een verbetering zijn). Plus dat er uit de Portugese competitie gewoon veel betere spelers zijn voortgekomen.

Dat zaakwaarnemergebeuren is leuk, maar dan nog moet de kopende club wel het bedrag op tafel willen leggen voor een speler.

17. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat zaakwaarnemersnetwerk ook wel invloed heeft op de kopende club.

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ajax speelt met de punt naar achteren en PSV niet, maar ze staan allebei linkshalf. Als PSV met de punt naar achteren zou spelen, speelt Strootman in precies dezelfde rol als Eriksen. Strootman is echter veel minder creatief dan Eriksen en moet het meer van zijn loopvermogen en duelkracht hebben.

Daarnaast kijken grote clubs áltijd naar het rendement van een speler; hoeveel goals en hoeveel assists, zuiverheid in de passing, etc. Ik had het daarbij niet enkel over de toppers trouwens. Maar die statistieken zijn sowieso overduidelijk in het voordeel van Eriksen. Een goede speler is ook beslissend in toppers. Strootman was dat dit seizoen in geen enkele topper. Nuff said.

Dat zal best, maar dan mag hij het wel wat vaker gaan laten zien, vind ik. Strootman heeft inderdaad goede wedstrijden gespeeld in Oranje, waar het niveau hoger ligt. Op dat punt kan je ze echter niet met elkaar vergelijken, want het Deens nationale elftal is van minder hoog niveau. Laat Eriksen meevoetballen bij Oranje, bij wijze van, en hij valt ook meer op.

19. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Strootman en Eriksen vergelijken is appels met peren vergelijken. Snap dat de PSV-ers Strootman beter vinden en de Ajacieden Eriksen. Genoeg hierover gesproken lijkt mij wel.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dijks voor een seizoen naar Heerenveen. Goed voor zijn ontwikkeling. Blind zal toch basis staan en daarachter Boilesen.

Deel Deze Pagina