1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Onlangs de afstudeercollectie van een meisje gefotografeerd samen met een vriendin, kleine preview:




    [​IMG]
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Uit het niks opeens een kras op mijn spiegel, heel apart als je er altijd een lens op hebt gehad en enkel met lucht (blaasbalg) de stof hebt weggeblazen. Het heeft uiteraard geen invloed op de pics maar het is wel gruwelijk irritant en ook precies een week voor mijn vakantie >.> Iemand toevallig een plekkie (Z-H) waar ik zoiets kan laten fixen?
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Spiegel of sensor?

    En is het niet gewoon een hardnekkig haartje wat blijft plakken? (Zelf ook gehad namelijk, Verdween uiteindelijk vanzelf.)
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Spiegel, anders zei ik wel sensor :+ En nee, tis echt een kras. Las van de week met googlen ook al dat ik niet de enige ben die er uit het niets iets op krijgt, slaat echt helemaal nergens op ook.
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Vannacht voor het eerst wat foto's van de donkerte gemaakt. Maar zoals te zien is er nog wel wat oefening nodig :+

    [​IMG]
    Sunny night by Kas van Vliet, on Flickr
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Met de sluitertijd die je nu gebruikt hebt, zijn de sterren al bewogen!

    Weer een keer rondje tuin gedaan
    [​IMG]
    Garden bug by Bas Wouters, on Flickr
    [​IMG]
    Garden Snail by Bas Wouters, on Flickr
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  7. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb sinds een paar dagen een 600d gekocht, harstikke blij mee. Maar nu heb ik het probleem dat wanneer ik in manual wil schieten, ik alleen maar zwarte foto's krijg. Waarschijnlijk ben ik iets heel doms aan het doen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om gewoon een foto te krijgen. Met andere modi dan manual lukt het wel.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Staat je sluitertijd niet veel te snel?
     
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Haha, ja dat was het. Thanks! :thumbs:
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74

    Jaa maar hoge ISO kreeg ik weer teveel ruis :confused:

    En diafragma stond al helemaal open.
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hoi allen,

    Op pagina 132 van dit thread vroeg ik om wat koop advies.
    Deze zomer ga ik met mijn vriendin een reis door Thailand en omstreken maken en om deze trip vast te leggen willen we graag een camera kopen.
    Hoewel we er beiden nog geen ervaring met spiegel reflexcamera’s hebben werden we erg enthousiast van foto’s van vrienden en willen we ons er graag meer in verdiepen.

    Zo was ik zelf al uitgekomen op de CANON EOS 1100D + EF 18-55 IS II.
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/produ...-II-Zwart,10259,350653,167599.html?langId=-11

    Matrix en Taab suggereerde vervolgens de Nikon D3100 als alternatief.
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/produc...5-5.6G-VR,10259,350653,159929.html?langId=-11

    Ik heb beide camera’s onder de loep genomen, maar moet bekkenen dat ik niet echt tot een gefundeerde keuze kan komen tussen beide.
    Beide camera’s zijn deze week scherp geprijst bij de media markt (16% ‘vakantie voordeel’) dus wil graag zo snel mogelijk een keuze maken.
    Wat denken jullie?

    Tenslotte suggereerde iemand nog de Fuji X20. Hoewel ik de compactheid van een systeem camera wel kan waarderen, ligt deze wel echt een prijsklasse te hoog. Systeem camera’s rond de 300 euro lijken dan wel weer een pak minder te zijn dan de 2 bovenstaande camera’s.

    Tnx voor de hulp! Aan het einde van de zomer zal ik hier het resultaat showen :)
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je moet je er niet te druk om maken, schijterwt. Zowel de Canon als de Nikon zijn prima camera's waar je geen spijt van zult hebben.

    Ik zelf ben een Nikon-gebruiker, met plezier. Voor slechts 169 euro koop je er een 35mm F1.8 prime lens bij: super scherp en de vaste brandpuntsafstand pusht je creativiteit. :) Great value for money!


    Weet wel dat Nikon inmiddels de opvolger D3200 heeft uitgebracht, maar die is tevens een stuk duurder.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Precies. Het maakt niet zo gek veel uit welke van die twee je koopt. Als budget een issue is, ga je gewoon voor de goedkoopste. Anders welke je fijner in je handen voelt. Je kunt ook even beide menu's doornemen. Ik vond die Nikon iets fijner en logischer, maar dat verschilt natuurlijk. Ik heb die 35mm lens ook en die is echt heel tof. Als je naar Thailand gaat en je wilt ook dieren fotograferen dan is een tele of supertelelens ook een aanrader (veel mm's). Als budget hier weer een issue is dan kun je gaan voor de 50-200mm.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  15. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Maakte zojuist een foto van onze tuin met mijn HTC One X+ (dus daarom niet superHD) en de eerste foto is de genomen foto en de tweede is na bewerking.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Graag comments/tips erop. :cool:
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Imo is 't niet zo'n boeiend beeld

    Mooi die lichte kleuren
     
  17. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Probeerde een grauw gevoel te geven aan de foto, maar bent een beginneling. De ideeën zijn er, nu de uitvoering nog. :)
     
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Zou een vette minimalistische foto kunnen zijn als je 'm met de schuur als hoofdtextuur op de achtergrond zou nemen.
     
  19. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Que? Ben nog niet echt in de termen gemasterd. 8)
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Lekker opbouwend advies. Ga ik toch ook niet over jouw foto's zeggen zo..
     

Deel Deze Pagina