1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Mclaren is in ieder geval een partnership aangegaan met Turn 10 :thumbs:

    De commentator die je hoort in de Forza 5 Announcement trailer is John Hindhaugh.
    Doet voornamelijk commentaar voor ESPN bij de ALMS en Radio Le Mans:



    In de basis lijkt het dus vwb samenwerkingen weer veel op hoe ze het met Forza 4 hebben aangepakt.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Prima commentator om naar te luisteren met de ALMS. Ben benieuwd hoe ver de samenwerking deze keer gaat.
     
  3. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoewel dit niet direct op Forza slaat, post ik het hier omdat hier toch aardig wat wheel users zijn. Ze hebben het niet specifiek over MS en Fanatek wheels, maar die twee vallen uiteraard ook gewoon in de categorie accessoires/controllers. Dat zou betekenen dat deze wellicht niet meer zullen werken op de nieuwe console...
    Imho zou dat een enorme klote streek zijn. Mocht het echt zo zijn is er misschien de kans dat Fanatek met een dongle ofzo kan komen om hun sturen alsnog te laten werken.
    Hopelijk worden Fanatek sturen niet hierdoor getroffen...

    Bron Joystiq

     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zou erg naar zijn en voor mij een veel grotere factor dan always online en backward compatibility.
     
  5. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig was ik over dit specifieke onderwerp vanochtend ook in prive chat met asjemenou over begonnen



    Ik denk dat er 4 opties zijn

    1.) Fanatec zal gewoon compatible zijn met ps4 en xb1 (ideale situatie maar meest onwaarschijnlijk)

    2.) Op te lossen met een firmware upgrade (ook hoogst onwaarschijnlijk)

    3.) Wat mental zegt, met een dongle of ander verloopstuk

    4.) Pech gehad, en je stuur /pedalen en eventueel cockpit die meer waard is dan de nieuwe console is gewoon waardeloos geworden.


    Laten we elkaar op de hoogte houden (gelukkig blijft mijn stuur wel compatible met de pc)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ze hebben wel USB 3.0 ingangen. En de Fanatec sturen zijn met USB 3.0 inderdaad gewoon op de pc te gebreuken. Misschien dat dat nog een 5e is dan. Niet meer draadloos, maar wel met de USB kabel te gebruiken.
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij doet MS gewoon weer het zelfde als met de 360. Alle Controllers/accessoires moeten via MS gelicensed worden. Dus als MS weer een licentie uit geeft, zal fanatek wel een dongle kunnen maken en een nieuwe generatie aan sturen. Afaik is dat ook de reden dat Logitech sturen niet op de 360 werken, maar bv wel op de PS3.
    Maar ze zullen hier nog wel meer informatie over geven. Het knullige is imho gewoon dat die fanatek CSRs en Madcatz sturen nog relatief nieuw zijn, zou wel nare streek zijn als die buiten de boot vallen en de gebruikers allemaal van die dongles moeten kopen..
    Dalijk beperkt zich dit met name tot de controllers en de headsets en werken die stuurtjes wel... Ik ben alleen erg cynisch hierover.
     
  8. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook al op de site van fanatec en ook op Thomas Blog gekeken, maar fanatec heeft ook nog geen mededeling hierover gedaan.

    Ik denk dat wel meerdere console racers met fanatec stuurtjes met deze vraag zitten

    Het schijnt dat Thomas het wel weet maar het valt nog onder NDA
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het is wel fijn dat er kinect bij zit trouwens. Ik weet niet hoeveel stuur bezitters er nu al een hebben, maar een groot probleem bij mij is altijd om me heen kijken aangezien wij geen pookje hebben. En met kinect kan je je hoofd een heel klein beetje draaien en dan kijk je naar rechts of links in Forza.
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik heb kinect, maar in forza werkt het totaal niet..

    .
     
  11. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Verzekering heeft uitbetaald, Ford Fiesta staat bij "Dad's Fix-it Shop" Binnenkort weer onderweg op 4 wielen!



    Mooie strijd, onboard Mclaren MP4-12C GT3

     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  12. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Motors TV Nederland
    38 minuten geleden ·
    DRINGEND!!

    Motors TV staat op de nominatielijst om van de kabel te worden gehaald door Ziggo. Dat betekent geen MX, V8 Supercars, NASCAR Nationwide Series, Blancpain Endurance Series of andere mooie motorsportevenementen meer. Wil jij ook graag dat Motors TV op de kabel blijft? Onderteken dan onze petitie op www.motorstv.nu!
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Na Sony's introductie van de PS4 is het maar zeer de vraag of ik hier straks nog ben bij FM5 jongens|:-
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ik ook. Ik heb geen idee. Probleem is dat gran turismo 6 niet naar de PS4 komt, alleen PS3. Voor mij is het Xbox of PC. Dus misschien straks PC competities dan maar! :p
     
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik heb ook sterk me twijfels of ik wel een X1 ga halen. Het apparaat trekt mij wel qua line up en het hele Xbox Live gebeuren maar op dit moment heeft de PS4 betere dingen laten zien. Bij mij gaat 1 van de 2 er zeker komen!
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Alles van de xbox vind ik beter op het always online en trading verhaal na. Kinect vind ik wel prima als die er bij zit en games waren cool. Ik hoop gewoon dat Microsoft even logisch nadenkt!
     
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Wanneer Forza 5 niet duidelijke veranderingen heeft zoals meer tracks, dynamisch weer etc word voor mij de keus al een stuk makkelijker.
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Smaken verschillen ofc, want ik had een geheel ander gevoel na de MS presentatie. Quantum break is nog enorm vaag, aangezien er geen echte gameplay was, maar lijkt nog beetje interessant. De rest qua exclusieve games vallen mij niet mee. Trouwens is de enige reden dat Sony op mij wat dat betreft een betere indruk maakte, zijn de games die nog op PS3 komen, dus dat zegt ook wel wat. Gelukkig zijn er hele goede Multiplatform games.

    Of ik een Xbox 1 zou willen kopen hangt eigenlijk af van Forza 5, lijkt de enige game te worden die ik evt echt zou willen. PS4 komt er sowieso wel vroeg of laat. Betere specs, geen kinect en ik vind dus devs als quantic dream, naughty dog en Team Ico een stuk interessanter (nogmaals, is smaak kwestie). (Al heeft Team ico eeuwen nodig per game)

    Forza heeft me tot nu toe totaal niet overtuigt. Hoewel dat nieuwe thrustmaster stuur trouwens knopjes heeft voor "Pit", "Wipers" is dat wat mij betreft geen reden om aan te nemen dat ze met dynamisch weer en dag/nacht komen. Tuurlijk ziet die game er veel beter uit dan GT6, dat is logisch, maar mochten ze met name die 2 features niet introduceren, dan hoef ik voorlopig geen X1. Ze hebben ook nog niks over nieuwe tracks losgelaten, maar denk dat deze info komende dagen wel zal arriveren, hopelijk.

    EDIT: Ow, screen in het forza 5 topic van het stuur van voren, is een heel ander stuur dan wat ze gebruiken op die stands. Dus de knoppen op het stuur hebben geen labels als "Pit" "Wipers". (bij het starten van de quick race stonden verder ook geen opties die zouden kunnen duiden op weer, wat ofc niet betekend dat ze niet ergens anders kunnen staan)

    EDIT 2: Merk dat ik wel erg cynisch klink, vooral omdat ik dit al 1x in een van die andere theads gepost had. Ben gewoon wat teleurgesteld dat er geen echte forza info is. Toch de game waar ik het van moet hebben op de xbox (enige reden dat ik afgelopen jaren nog xbox nodig had)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  19. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Dat gevoel bekruipt mij ook, nog ff afwachten voordat ik een oordeel vel
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor toekomstige cups heb ik een, al zeg ik het zelf, een fancy excel-score-model gemaakt, welke een paar handige dingen volautomatisch kan en doet:). Basis is het DTM-model, met wat tweaks waardoor je eigenlijk niets meer fout kunt doen nu.

    Doel was om het score-bijhouden zo min mogelijk tijd te laten kosten, de kans op fouten zo klein mogelijk te krijgen en het er mooi te laten uitzien.

    Eigenlijk hoef je na elke race nog maar één dingetje te doen: de finishplaatsen invullen van elke race. Hij checkt bovendien of je geen foutje maakt bij het invullen van de finishplaatsen (plaatsen overslaan/vergeten of dubbel opschrijven) en komt anders met een melding. Vervolgens zoekt hij er per deelnemer zelf de punten bij op basis van de puntenverdeling waarvoor je voor die cup hebt gekozen, telt hij de punten bij elkaar op en geeft hij ieders rangorde aan o.b.v. totaal aantal punten. Er kan ook (volautomatisch) een alternatieve puntentelling voor bijv. een endurance-race worden toegepast worden. Met een druk op de knop staan ze van hoog naar laag vervolgens :)

    Het algemeen klassement wordt gevoed door deze gegevens en vult zichzelf met ook hier weer die automatisch upgedate rangorde. Hij laat in de laatste kolom bovendien (volautomatisch :p) zien hoeveel plaatsen je gestegen/gezakt bent t.o.v. de race ervoor, inclusief leuke kleurtjes. Je moet alleen wel eventjes de laatst gereden race aangeven daarvoor. Zelfde verhaal geldt ook voor het teamklassement. O.b.v. het algemeen klassement wordt een mooi teamklassement gevuld :)

    Extra handig voor de overzichtelijkheid is dat rijen automatisch om de anderste een afwijkend kleurtje hebben. Ook na het veranderen van de rangorde bljift die kleurverdeling altijd goed :D Er blijft trouwens nog genoeg te tweaken om hem aan je eigen smaak aan te passen.

    Vind het leuk om daar zo een beetje mee te prutsen.

    Stuur maar een PM wanneer je als toekomstige organisator het modelletje een kans wil geven :)

    Raceuitslag
    [​IMG]

    Klassement
    [​IMG]

    Teamklassement
    [​IMG]



    Als ik een cent kreeg voor elke keer dat ik automatisch zeg, dan was ik nu denk ik millionair O-)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013

Deel Deze Pagina