Dat is mooi maar volgens mij hebben zij zelf niet goed geluisterd naar Jack Tretton en vergeten ze onderscheid te maken tussen Sony de platformhouder en Sony de uitgever
feit blijft dat uitgevers bij Sony vrij zijn om andere manieren van ontmoedigen van 2e hands verkoop uit te proberen
Gelukkig blijven de licenses disc based dus erger dan Uplay passes of EA accounts zal het vast niet worden
En Jack heeft wel gezegd dat Sony de uitgever er pertinent NIET aan gaat beginnen
Maar wat de rest doet moeten we nog even afwachten
maar dan nog is het beter dan de 24 uurs checks van MS
Zoals ik het nu zie word het in het ergste geval precies zoals het nu is (en heb je er dus qua SP offline vaak geen last van). Met daarnaast veel meer games die qua design al online gericht zijn icm features achter een code /paywall voor de 2e eigenaar
zo werkt het op de PC inderdaad maar je vergeet dat je dan te maken hebt met een volledig open platform. Waar iedere aanbieder als hij wil zo in kan stappen en kan aanbieden wat hij maar in kan kopen
de One is een volledig maar dan ook echt volledig gesloten platform. Daar is maar 1 speler op en dat is MS
zelfde geld qua digitale verkoop natuurlijk ook voor de PS4, daar is de winkel van Sony uiteraard de enige aanbieder
De distributie en aanschaf van de One games gaat door de MS store, daar is geen weg omheen. Dus prijsconcurrentie tussen verschillende aanbieders zal er niet zijn. De enige concurrentie waar je op kan hopen is tussen publishers onderling
Laatst bewerkt: 12 jun 2013