1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Zonder de nood van fysieke games, is de xbox makkelijk hackbaar en dan is die authencatie wel een goede manier om het tegen te gaan. Voor mij is het verder persoonlijk geen probleem altijd wel internet, reis behoorlijk dus heerlijk om games geliceerd te hebben op mijn account zo dat ik ze overal kan spelen. Dan ook nog het feit dat uitgevers dus kunnen bepalen of je pc/xbox licentie aanschaft of alleen xbox of pc licentie aanschaft en daarmee dus sommige games ook tussen laptop en xbox kan afwisselen met cloud save games.
     
  2. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk dat sommige game publisher een grote fout maken met het DRM gebeuren. Ik denk dat mensen de game dan niet gaan kopen, En dat DRM een grote flop word.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Normaal zie ik nooit echt snel verschil tussen 30FPS en 60FPS, maar net wat filmpjes zitten kijken van Forza en Killzone in 60FPS en nu zie ik toch wel echt daadwerkelijk verschil. Echt een stuk soepeler, hopelijk draait alles op 60FPS.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    No shit einstein , vandaar de :+

    Dat is juist het punt , als je een ander voorbeeld wilt neem dan Sim City voor de PC

    zogenaamd een online game maar alles gebeurt feitelijk client side

    dat is een voorbeeld van een publisher die feitelijk zijn drm in zijn game design inbouwt

    en dat gaan we volgende gen meer zien , ook op de PS4

    dat wil niet zeggen dat de disc based licensing van Sony niet veel vriendelijker voor de consument is maar wel dat je (omdat de publishers vrij zijn om daarme e om te gaan hoe ze maar willen) niet moet denken dat alle SP games altiijd offline te spelen zullen zijn
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    DRM heeft natuurlijk ook te maken met piraterij.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar op de consoles toch meer met klant conversie (oftewel geld verdienen aan iedereen die de game speelt, niet alleen aan de eerste klant)

    piraterij op de ps3 is echt maar minimaal
     
  7. Seh

    Seh Guest

    Oh, nu is het doemdenken. :D

    Een publisher kan bij MS ook gewoon zeggen dat ze het NIET willen.
     
  8. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  9. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Leuk, dus als je in een land woont waar censuur door betutteling eerder regel dan uitzondering is (*kuch* Duitsland *kuch* ) ben je gewoon fucked en kun je geen games importeren. :mad:

    Haha, inderdaad. Ik snap Microsoft echt niet meer. Wat is dit nou voor een apparaat? Ze zetten er nog net niet de Amerikaanse vlag erop want veel verder gaat hun geografie niet. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  11. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Dadelijk xbox spellen kunnen kopen bij digitale winkels is nice. Amazon, bol, steam; levert nog wat mooie prijzen op.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij staat er regions. Dus EU games kunnen niet op US consoles. :)
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat kan, maar dan nog doet MS het wel voor hun.

    Waarom wil je dat maar niet snappen?
    Er is al verschillende keren met MS stukken aangekomen dat MS dat zo wilt, en dan toch weer dit soort reacties blijven geven.

    Ik snap dat echt niet....|:-


    Ach, die hebben toch geen geld voor een dure console.:+
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Huh?

    volgens mij mis ik wat of ben jij in de war, weet vrij zeker dat je de digitale versies van de games alleen op de marketplace van MS kan kopen
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    idd, vrij zeker dat de One gewoon region locked word
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Wat voor reacties precies? Ik geef gewoon aan hoe het ook kan zijn.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het nog heel bewonderenswaardig dat jullie het verhaal aan de onwetende mensen steeds proberen uit te leggen. Ik stop daar lekker mee. Allemaal verspilde energie. Laat die mensen lekker denken wat ze willen. Ik koop gewoon een PS4 (waar ik voorheen de Xbox en Xbox 360 als main consoles gebruikte).

    Bovendien ben ik die RROD onzin ook niet vergeten, waardoor ik een nieuwe 360 moest kopen. Ik heb ook zo'n oude PS3 phat, en nog nooit problemen mee gehad. Ik snap eigenlijk niet hoe Microsoft het voor elkaar krijgt om zo'n bakbeest te bouwen waar hardwaretechnisch de specs minder zijn dan de PS4. De PS4 is echt een stuk kleiner met betere hardware.
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Probeer een positieve kijk op mogelijkheden met de xbox te geven, door het licencen aan account betekend het dat online retailers mee zouden kunnen doen en dus dure standaard retailers langzaam weg kunnen gaan terwijl competitie er blijft dus prijzen kunnen zakken.

    Online retailers kunnen bijvoorbeeld licenties bij publishers opkopen en die verkopen aan gamers en worden dus gelinkt aan je account waarmee je dus op de xbox of pc (dual licence is mogelijk wanneer publishers dat willen) de game kan downloaden en kan spelen. Met cloud service is het gebruik van je saves op zowel pc en xbox makkelijk mogelijk en laat je dus zonder problemen overgaan.

    Daarnaast zijn dus veel meer acties als pre-game apps mogelijk bij pre-orders waarmee je dus al dingen voor het spel zou kunnen unlocken in een vorm van mini games op je telefoon of andere functies. Al zal de tablet of telefoon wel je account moeten bevatten, maar volgens mij is dat ook mogelijk op andere telefoons dan WP.

    Ten minste als bedrijfsstudent zou ik dit als een goede evolutie zien in de console gaming, en als gebruiker voor mij persoonlijk ook. Ga ervan uit dat Microsoft wel wat verder heeft gekeken en meerdere positieve opties gevonden heeft om dit systeem te hanteren.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is mooi maar volgens mij hebben zij zelf niet goed geluisterd naar Jack Tretton en vergeten ze onderscheid te maken tussen Sony de platformhouder en Sony de uitgever

    feit blijft dat uitgevers bij Sony vrij zijn om andere manieren van ontmoedigen van 2e hands verkoop uit te proberen



    Gelukkig blijven de licenses disc based dus erger dan Uplay passes of EA accounts zal het vast niet worden

    En Jack heeft wel gezegd dat Sony de uitgever er pertinent NIET aan gaat beginnen

    Maar wat de rest doet moeten we nog even afwachten

    maar dan nog is het beter dan de 24 uurs checks van MS

    Zoals ik het nu zie word het in het ergste geval precies zoals het nu is (en heb je er dus qua SP offline vaak geen last van). Met daarnaast veel meer games die qua design al online gericht zijn icm features achter een code /paywall voor de 2e eigenaar

    zo werkt het op de PC inderdaad maar je vergeet dat je dan te maken hebt met een volledig open platform. Waar iedere aanbieder als hij wil zo in kan stappen en kan aanbieden wat hij maar in kan kopen

    de One is een volledig maar dan ook echt volledig gesloten platform. Daar is maar 1 speler op en dat is MS

    zelfde geld qua digitale verkoop natuurlijk ook voor de PS4, daar is de winkel van Sony uiteraard de enige aanbieder

    De distributie en aanschaf van de One games gaat door de MS store, daar is geen weg omheen. Dus prijsconcurrentie tussen verschillende aanbieders zal er niet zijn. De enige concurrentie waar je op kan hopen is tussen publishers onderling
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is de vraag natuurlijk. Heb je geen probleem met online zijn en het hele idee. Dan is die manier wel fijner om mee te werken ipv Origin of Uplay.
     

Deel Deze Pagina