1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oja, da's waar. Zal er waarschijnlijk wel geen Multiplayer inzitten, boeiden, toch maar een racegame die niemand wil spelen :+
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Een gozer die afgestudeerd is in technische informatica vertelde mij dat die DDR5 (dat was het toch? :+) van Sony niet lekker schijnt samen te gaan met de hardware van AMD. In vergelijking met de X1 zou het een stuk minder makkelijk zijn om dingen mee te doen.

    Nu praat ik iemand na, maar ik ga er even vanuit dat hij wel weet waar hij het over heeft.
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    dat gevoel kreeg ik er ook bij idd. Verder vond ik die rare opspringende roze popups in beeld ook zeer storend.

    Wel jammer, want ik hoopte stiekem dat dit een game zou zijn met mooie omgevingen en supercars in de stijl van de Oude Need for Speedgames.

    zoals die nieuwe NFS Rivals, ook weer veel te veel chaos en drukte in beeld.
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    En de ontwikkelaars zeggen dat het geweldig is om games op de PS te ontwikkelen.
    Met alle respect voor die vriend van jou, maar ik denk dat zij wel meer weten waar ze over praten.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het zal in ieder geval een stuk makkelijker zijn dan die Cell structuur :+
     
  6. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    In een no time word ik hier ff afgemaakt, haha!

    Alleen snap ik niet hoe Pascal er bij komt dat Xlive 60 euro gaat kosten.
    Prijs ligt nu op €40 per 12 maand of soms zelfs 13 maand. En ik heb begrepen dat de xbox live abonnement die je hebt afgesloten op de x360 ook gewoon geldt voor de xone.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  7. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Discussie al een tijdje gevolgd, interessante voors en tegens..

    Ik beschouw mezelf als een casual gamer met hardcore trekjes, ik kan me prima dagen in een game vastbijten maar hou op z’n tijd ook van filmpje kijken, social network en andere activiteiten.

    Als xbox fan was ik eigenlijk automatisch voor Xbone, na het PS4 nieuws flink aan t twijfelen geslagen, zeker met de tactiek van Sony (kom maar bij ons, wij laten alles bij het oude) maar nu ik er meer over nadenk neig ik toch naar de Xbone.

    Voornaamste reden is denk ik de lange termijn visie van Microsoft: hoe hardcore je ook gamed, de ontwikkeling en integratie van diverse media functies en social media blijft doorgaan. Ik krijg met de Xbone het idee dat dit het uitgangspunt is waar het platform voor ontworpen is en dat digitale distributie de standaard en onomkeerbaar wordt.
    Zeker als de publishers merken dat er door de (toegegeven nu te strenge) regels van Microsoft op termijn blijkt dat er veel minder omzetverlies is.

    De PS4 richt zich op de `pure game ervaring` maar ik denk dat zij in de knoei gaan komen met hun systeem als zij de zelfde totale ervaring willen gaan bieden die de toekomstige doelgroep (hardcore/casual/twijfelaars/nieuwe consumenten/non-gamers) wil hebben.

    Wat Microsoft nu al laat zien: het vloeiend overschakelen, swappen en tegelijkertijd apps draaien gaat voor Sony wellicht een te zware klus worden, met als gevolg een zuchtende en steunende console in het midden van de console cyclus, ondanks de RAW game power. Dit is mijn gevoel :p

    Als het nieuwe DRM Eco systeem van Microsoft werkt, kan wellicht ook de prijs omlaag richting PC retail games, en dan heeft Sony een groot probleem, aangezien ze het hele account licensing systeem wat ze nu niet hebben (en hun USP) moeten gaan aanpassen, en je dus je hele presentatie van deze E3 2013 onderuit haalt, aangezien de werkelijk getoonde exclusive games gewoon matig waren en ze met non-games talk een slag hebben kunnen slaan.

    Voor mij ook niet onbelangrijk, hoe gaan de third party games eruit zien en draaien? Dat de system exclusives het onderste uit de kan gaan halen van beide consoles is duidelijk. Maar wat is de rol van een betere GPU met DDR5 geheugen wat minder geschikt is voor grafische toepassingen ten opzichte van iets minder krachtige maar zeer goed op elkaar afgestemd hardware.

    Ik kijk persoonlijk liever naar een bloemblaadje van 4000 polygonen wat soepel in de wind waait dan naar een bloemblaadje met 6000 polygonen wat hapert. Hoe hoger het detail, hoe meer artifacts gaan opvallen, denk ik zo.

    Hoe dan ook, iedereen heel veel plezier met zijn of haar keuze :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Klopt, maar we gaan nu uit van de adviesprijs, echte prijs zal wel voor 20 euro minder te krijgen zijn (al is de prijs in een paar jaar wel steeds wat omhoog gegaan!).
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Mooie, onderbouwde post! Daar zit ik ook in mijn maag mee, het kan wel allemaal goed werken voor de Xbone, maar ja..

    Gelukkig hoef ik nu niet te beslissen :+

    E: Oeps.. dubbelpost, meer posten mensen! :+
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat zeur je nou Jorrie... geniet van je PS4 bij launch, kijk het een tijdje aan en ga alsnog ook voor XBO. Tegen die tijd heb je vast leuke bundels, zeker met Halo.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    I dont give a fuck about apps switchen. Als ik wil bellen of chatten of whatever ligt mn telefoon naast me. Wil ik tv kijken ligt mn remote naast me. Ja leuk, de xbone switched naar je game als je een multiplayer match hebt gevonden. Mag hopen dat dit niet langer dan 30seconde is. Dan wat heb je aan dat switchen. Alleen de mainstream vindt dat leuk. De helft van die functies kunnen we niet eens in Nld gebruiken.

    Als blijkt dat de PS4 3x (oid) meer verkoopt in jaar 1 dan de Xbone, zal je zien dat MS degene zal moeten zijn die zich moet aanpassen en met een zuchtende console zal zitten. Vooral met die landen die ze overslaan

    En trouwens, DDR5 is juist beter geschikt voor gpu toch? Dus waarom maak je je daar zorgen over. Zoveel verstand heb ik daar niet van, but I wont worry about that.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Hoe moet ik dat bekostigen dan? Mijn vakantiebaantje in de keuken levert nou ook weer niet zoveel op.. :+

    Maar ik zal inderdaad misschien wel voor beide consoles gaan, nadeel is dat je wel voor beide moet betalen om multiplayer te doen. Ach.. First World Problems :+
     
  13. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Jij had toch rijke ouders?
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nee, hoe kom je daarbij 8)
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, WTF?! 8)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee dat is Doelie, niet Jorrie :+
     
  17. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    LoL, ja iets vertelde mij dat je rijke ouders had.

    Ik dacht die zit hier 24/7 op xbw, die zal wel rijke ouders hebben. :D
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Komt door stage, ik wacht op documenten voor stage die ik maar niet krijg waardoor ik niks te doen heb :emo:
     
  19. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Oke, cool man.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, ik leg het even uit :+

    Anyway.. Maar weer ontopic? :+
     

Deel Deze Pagina