[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ha, en dat moet dan een Murakami fan zijn. :+ Norwegian Wood is verdorie zijn grote klassieker. :+8)

2. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Het eerste deel uit van de Riyria serie, om eerlijk te zijn wel lekker om een fast-paced fantasy te hebben. Merk dat ik qua wereld een beetje dragon age 1 er in stop en verwacht ook nog de grotere vijand te komen.

Al met al voor mensen die iets snels tussen door willen hebben met genoeg spanning en mooie momenten dan is deze serie het zeer waard (oké pas 1 deel gelezen :) )

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik wil ook weer gaan lezen :mad:

Als ik bezig ben met een boek heb ik hem zo uit, maar dan moet ik wel een beginnen en dat lukt me niet 8)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Begin maar met het aanmaken van een Goodreads account, misschien kom je dan wat meer in de mood om daadwerkelijk een boek op te pakken! :cool:

geen idee hoe je dat moet helpen, maar dan heb ik weer een friend extra op GR. :+

5. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Vooruit :+

Ga wel weer met de Sven Hassel boeken bezig, erg indrukwekkende boeken, alleen een totaal ander genre dat jullie lezen :+ (oorlog).

Ik heb echt geen idee welke boeken ik heb gelezen, dat wordt even graven in mijn geheugen :+

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nou, als je positief genoeg bent haal je ons misschien over om wel die boeken te lezen. De meeste staan hier wel open voor suggesties. :cool:

Behalve als ze van Yellow komen!

:+

7. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Haha 8)

Misschien ga ik ook wel eens Fantasy boeken lezen, moet alleen mijn oude hobby weer even actief laten worden.

Hoef ik ook geen next-gen consoles meer te kopen :+

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is dus óf lezen óf next-gen consoles? :+

Vergeet trouwens niet dat Goodreads een android/iOS app heeft waarmee je je boeken gemakkelijk kunt inscannen via de barcode ipv alles handmatig in te moeten voeren.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die app vind ik eigenlijk maar vervelend werken (geen idee of die Android app hetzelfde werkt), ik gebruik altijd de site gewoon. Veel beter overzicht en die barscanner duurt lang. ;)

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vind je? Ik voel me net altijd een cassiere als ik een paar boeken achterelkaar moet scannen. *piep, piep, piep* :+ Vind het iig een stuk sneller gaan dan zelf de isbn nummers in te moeten voeren.

Voor de rest gebruik ik gewoon de site.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Pas maar op, straks krijgt hij je standaard fantasy lijstje nog. Standaard! :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Op dat lijstje staan tenminste stuk voor stuk goede boeken. :cool: Wat wil je dan, dat ik slechte boeken aanraad?! :+

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, hij scant op zich wel goed. Maar ik vul ook nooit ISBN-nummers in om een boek te vinden, typ altijd gewoon de titel of de schrijver en vind het boek dan bij edities.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Bah, nee ik wil echt *precies* hetzelfde boek als wat ik in handen heb. :+ Ook al heeft een andere misschien dezelfde cover etc. Als het niet mijn ISBN nummer is wil ik het niet!

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dat heb ik dan totaal weer niet, doen jullie trouwens wel eens een serie in het algemeen plaatsen en beoordelen of altijd losse boeken? Of beide een beetje extra punten verdienen voor de challenge *)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ligt eraan hoe ik de serie in mijn bezit heb. Maar op De Noorderlicht trilogie na heb ik van series altijd losse boeken. Dus zo plaats en beoordeel ik ze ook. :p (al heb ik bij de rating van het laatste Flamel ook wel een beetje de kwaliteit van de hele serie in gedachte gehouden)

Als ik echt wil cheaten tijdens de challenge moet ik de Donald Duck pockets toevoegen! :+ (die hebben immers gewoon een ISBN nummer)

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of de Suske & Wiske strips! :+

Ik doe hetzelfde als Dulle, ligt aan het boek dat ik lees. Vorig jaar heb ik de Chronicles of Narnia gelezen, en dat waren 7 boeken in een boek, dus beoordeeld als 1 boek. Hetzelfde voor de LotR trilogie. Beoordelingen doe ik meestal op het boek zelf, maar als serie heeft het misschien bonuspunten (of niet). Als je kijkt naar wat ik 4/5 sterren geef is het totaal niet vergelijkbaar. De ene 4 sterren is niet zo goed als een andere 4 sterren, maar is het wel waard als serie zeg maar.
    Ik vind die sterren altijd maar moeilijk, iets kan heel leuk om te lezen zijn, maar niet echt hoogstaand. Is het dan 4 of 5 sterren waard? Qua vermaak 5, maar het is geen topboek.

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind altijd dat ik te snel al vier sterren geef terwijl 3 sterren ook gewoon goed zou is. Probeer 5 toch gewoon beperkt te houden tot degene waarbij ik na het uitlezen gewoon nog even voor me wil uitstaren.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    In dat opzicht geef ik wat te snel 5 sterren. SOMS, niet al mijn 5 sterren zijn waardeloos! :+
    Maar ik bekijk het zo met 5 sterren; als ik na het boek niet denk dat X en Y beter had gekund en er gewoon van genoten heb is het 5 sterren waard. Alles daaronder heb ik klachten die het genot van het boek beïnvloed hebben.

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde zeggen dat ik in principe ook niet zoveel 5 sterren geef, maar toen zat ik even op GR te kijken. :+ Het valt wel heel erg mee, in verhouding met hoeveel boeken ik heb gelezen. Ik merk dat ik wat laatste delen van series 5 sterren heb gegeven. Dat je hem dan uit hebt en het een goed einde heeft, en dat je dan in the moment BAM 5 sterren geeft. ;)
    Misschien een keer herlezen, en dan kijken of ik het nog steeds 5 sterren waard vind.

Geven jullie trouwens weleens 2 sterren? Ik vind 3 eigenlijk al aardig laag, dan denk ik na het lezen al van 'meh'. 2 sterren geef ik alleen aan boeken die ik niet heb uitgelezen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina