Ik ben blij voor je dat jij in een maatschappelijke omgeving leeft waarin het blijkbaar totaal niet speelt. Ik zelf heb het eigenlijk ook te goed voor woorden en dat besef ik ook. Echter in mijn omgeving zie ik de veranderingen nu hard doorzetten:
- De winkelstraat waarin ik leef is de luxere winkelstraat van Groningen, leegstand begint een groot probleem te worden. De voormalige winkeliers zijn stuk voor stuk failliet.
- Meerdere vrienden zijn werkloos geworden. Vooral de mensen met tijdelijke contracten kunnen oprotten. Helemaal als er daarnaast gezondheidsklachten spelen.
- In 2 schrijnende gevallen gaat het om mannen met een gezin en een koophuis. Door het koophuis kom je niet in aanmerking voor bijstand maar de WW is wel eindig.
Dat soort zaken spelen meer en meer. Natuurlijk moet Nederlanders af en toe stilstaan bij wat echt noodzakelijk is. Daarnaast hebben wij een uitkeringsbeleid van k*t. Het is te gemakkelijk om er in te komen, te gemakkelijk om er in te blijven en daarnaast is het tegenwoordig heel normaal om een uitkering te hebben. Vroeger schaamde je je kapot als een uitkering had.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...joen-Nederlanders-kunnen-niet-rondkomen.dhtml
Toch speelt de overheid hier een belangrijke rol in. Iemand stelde laatst ergens op een forum: ik snapte zelfs als 12 jarige al dat ik, als het slecht ging met mijn stad in Simcity, ik moest gaan investeren om de economie er bovenop te helpen.
De heren in de politiek lijken dat echter niet te snappen. Banen verdwijnen, bestedingen zakken en ook de algehele motivatie begint te ontbreken 'dan maar in de ww'. Kansen lijken er voor niet meer te zijn, tenminste niet zoals eerst.
Het wordt echt hoog tijd voor een omkering. Er moet een dikke streep door de EU worden gezet en gewoon weer terug naar een vrije handelszone. Daar hadden we baat bij, nu ben je zo sterk als de zwakste schakel. Daarnaast geloof ik niet in een centrale aansturing van een orgaan (Europa) wat op gebied van economie, arbeidsmarkt, huizenmarkt en cultuur per land zo verschillend is.
Het zet ook de poort open voor misbruik. Er ligt in de kamer al vanaf oktober vorig jaar de vraag hoe het kan dat ws meer dan 10.000 (!!!!!) EU ambtenaren meer verdienen dan Rutte. Omzigt trekt aan een dood paard, niemand die wat doet.
Ook grote bedrijven zoals Montesanto ruiken kansen om via Europese regelgeving verschrikkelijke zaken door te drukken zoals het recht op verstrekking van zaden voor planten en bomen.
De bizarre fraudegevallen rondom Bulgaren en Polen zijn iedereen ook wel bekend.
Rompuy de ongekozen leider van dit geheel. Welke malloot heeft het ooit verzonnen. Zonder noemenswaardige tegenstand komt hij met dit soort plannen:
https://www.brusselnieuws.be/artikel/ei-van-van-rompuy-kost-minstens-327-miljoen
Nederland is onderhand 1 van de grootste nettobetalers aan de EU en wordt tegelijk tegen gehouden om weer een eigen flexibele economie te voeren.
Nigel Farage zag dit in 2005 al aankomen en iedereen lachte hem uit. Ik zou echt graag willen dat we hier een persoon hadden een partij die weerstand biedt aan deze ziekelijke economische keuzes die er gemaakt worden. Sure Geert Wilders is tegen, maar een alternatief heeft hij ook niet,
en mbt die 6 miljard: iedereen zag het aankomen behalve Dijsselbloem natuurlijk
Klik om te vergroten...