[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

  1. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    damn... damn.. en nog eens damn... wat een ervaring is deze game.
    Gisteravond was ik na 4 uur gamen nog niet helemaal uit over deze game, nou net weer 2 uur verder gespeeld en de game word er alleen maar beter op!

    ff pauze en dan gaan we weer. :thumbs:
     
  2. Wildstylez NL

    Wildstylez NL Kapitein Iglo

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat is op de save bug na echt heel slecht.

    Zit jij beetje vol spanning. Lijken hun wel onzichtbaar te zijn. Heb ook paar keer mee gemaakt dat als je iemand sneaky killed hun opeens door je heen verschijnen. En dan denk ik dat er nog een vijand is. Maar dat zijn hun dan.

    Die 10en vind ikzelf niet echt rechtvaardig. Het spel is echt heel goed. Maar er zitten wel paar vreemde fouten in die in mijn ogen niet een spel een 10 mogen geven.

    en tevens heb ik weinig spellen mee gemaakt die een 10 rechtvaardige trouwens. Geen enkel spel tot nu toe heeft ooit een 10 mogen verdienen.

    Maar ondanks alles ik vind hem echt heel erg goed. Vooral gezichten zijn subliem en hoe het verteld wordt ook.
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is een beetje te vergelijken met een goed boek. In het begin is het nog niet alles, maar hoe verder het verhaal vordert, hoe meer je erin zit.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wist helemaal niks van het spel en was echt compleet weggeblazen door het begin. Echt wow.

    Verder een klein stukje daarna verder gespeeld. Er staat nu een podium met live muziek in de straat. Leidt toch net wat teveel af :+
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    ppfff kom op even Kevf. Dit valt mij nou van je tegen, je bent een buffedwildeman. Gewoon naar buiten rennen, het beste is nog met je broek op je enkels. Op het podium springen en de eerste beste artiest dryhumpen. Geheid dat het concert over is. En een console in de cel is toegestaan.

    Nou.. met een beetje mazzel heb ik misschien (fingers crossed) nog de S.E Joel versie kunnen krijgen bij gameshoppen. Wel 85 euro (lijk wel gek) incl 6 euro (wtf) verzendkosten. En ik ben zo ziek nu van al dat positieve geklets over hoe goed en sfeervol dit spel wel niet is (stelletje etters) dat ik alsnog overweeg om morgen bij MM ofzo de normale versie te halen en later dan maar weer te verpatsen.
     
  6. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb steeds problemen. Het begint echt gaaf, maar het loopt steeds soort van vast. De beelden blijven dan stilstaan, maar het geluid loopt wel door. Ik denk de gameplay ook. Ook het laden bij het opstarten duurt wel erg lang...

    Irritant!
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik stond afgelopen zaterdag om half zes 's ochtends buiten op mijn sokken buiten om nog een laatste biertje te scoren bij de buren (studentenvereniging). Vandaag maar even rustig aan :+
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Saturn.nl heeft zowel de Joel als Ellie edition nog staan voor 69,99 en geen verzendkosten,
    Alleen lukt het mij niet om hem (Ellie edition) te bestellen.
    Kom tot aan stap 4 van het bestelproces en als ik dan op bestelling verwerken druk krijg je even het idee dat ie een nieuwe pagina laad maar daarna gebeurd er helemaal niks meer en blijf je bij de pagina van stap 4. Zowel in chrome als Internet Explorer.
    Ga me er nu echter niet druk om maken, Probeer het morgen nog wel een keer.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    JA, dit haalt me ook uit de game een beetje. Enemies lopen voorbij je companions alsof ze niet bestaan. Levert echt hele weirde situaties op.
    Verder is het qua gameplay tot nu toe vrij standaard, niks wat ik niet eerder heb gezien en gespeeld.

    De stealth is ook wat gaar. Ze horen alles. OOK een silent takedown (sluipen, driehoekje en dan vierkantje). Als ik dat doe bij een guard die met de rug naar me toe staat, dan keert de guard 25m verder zich direct om, dus so much voor silent takedowns.

    takedown zijn overigens soms wel lekker bruut (met een balk in je handen bijvoorbeeld)

    Sfeertechnisch wel top, zeker wat verder in de game (bij mij regent het nu).

    En collectibles (niet gears & craft mats) zoeken voelt in deze game nog onnatuurlijker dan normaal. We worden achterna gezeten en ik kan op mijn gemak lekker collectibles gaan zoeken, de ai wacht wel en meer van dat soort dingen.

    Leuke game, maar geen 10, not even close.

    EDIT:
    ook zo iets irritants, wil je handmatig saven, gaat ie eerste een autosave maken |:-
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Silent takedown doe je met vierkantje inhouden? Ik heb nog niet gehad dat iemand dat hoorde. Wel als je 1x vierkantje drukt
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb dat ook geprobeerd en gebeld. Hij staat wel op de site maar is niet meer op voorraad. Stap 4 idd. Dacht dat het aan de site lag, dus gebeld. Na ongeveer 20 min. in de wacht kreeg ik te horen dat het kwam doordat het niet op voorraad was. Toen ik vervolgens zei dat het niet echt handig is en dat ze dan een foutmelding op die site moeten zetten, in plaats van gewoon niet verder kunnen gaan, werd heel aardig de verbinding verbroken......
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een winkelketen is het toch ook he, Die Saturn/Mediamarkt...
    Bedankt voor je reactie in elk geval, Scheeld mij weer een zinloze email wisseling. (Kan namelijk niet bellen.)

    Haal de game dan wel op een later tijdstip, Eerst Uncharted 3 maar eens uitspelen.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja het verschilt, bij MM arena heb ik eigenlijk vrijwel alleen maar goede ervaringen. Dat ze geen van de special editions binnen hebben gekregen is natuurlijk vervelend in deze situatie. Maar tja, als je ze niet krijgt dan is er weinig aan te doen als winkel. Wel een beetje een vreemde situatie als zo'n grote winkelketen want b.v Gamemania heeft ze wel binnen gekregen.
    Dit van Saturn viel echter wel tegen. Zorg gewoon dat je site up to date is. Dan nog niet eens gesproken over de rest.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Thanks haha. Maar dit is wel jammer. Ik had em zelf ook in preorder. Was een of ander gedoe dat de game niet bij Sony is besteld maar die leverancier waar het wel was besteld had geen CEs
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Dat de website de CE wel heeft kun je als MM/Saturn-winkel ook weinig aan doen. Site staat er los van en is sowieso een dramatische website.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat begrijpt niemand. En is ook stupid tbh.
     
  17. Wildstylez NL

    Wildstylez NL Kapitein Iglo

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    3
    En ligt het trouwens aan mij. Het lukt me gewoon niet om lekker te richten midden in combat. Kan wel realistisch zijn. Maar iemand die al die tijd in een wereld leeft zoals die is in het spel zou toch wel beter kunnen
     
  18. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik vind het tot nu toe een geweldige game en ben verbaast dat ze dit nog uit de PS3 kunnen krijgen. Kvind de graphics heel mooi van de characters.

    heb tot nu toe niet veel problemen gehad met de AI. ze zien me altijd als ik zichtbaar ben, ookal steekt men hand maar een beetje uit de cover, dus is wel realistisch..

    morgen maar eens verder gaan
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, vierkantje ingedrukt, en dat horen ze dus echt. Ook als ik een shiv gebruik (2x driehoekje)

    Ik vond het schieten ook wat lastig, maar heb de sensitivity 2 tikjes omlaag gedaan en nu werkt het prima ...
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Uitgespeeld. Geweldig. Winter <3


    Ik heb 'm 100% completed in 15 uur en 2 minuten. 77 collectibles. Zouden dat ze dan allemaal zijn? Ik heb wel m'n Skyrim loot modus gebruikt (lees: alles grondig doorzoeken), maar ik ben vast niet zó grondig geweest.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013

Deel Deze Pagina