Toch echt wel een geweldige game hoor. Het bouwt zich echt fantastisch op en die conversaties tussen Ellie en Joel zijn gewoon echt heel erg mooi gedaan. Naughty Dog kan dat als geen ander, dat je je echt bekommert om game characters. Ik was er even bang voor dat de game een overvloed aan infected encounters zou hebben, maar ik zit op 64% en er is juist een prima balans tussen de encounters met infected en met menselijke vijanden. Ook echt gaaf al die characters die je onderweg tegenkomt.
TLOU geeft gewoon de topkwaliteit die we gewend zijn van de Uncharted games, maar dan veel serieuzer, donkerder en realistischer. Het is al eerder gezegd dat het best raar is hoe de partner/follower A.I. soms kan reageren, dat Ellie bijvoorbeeld gewoon pal voor een infected OF menselijke vijand staat en er gebeurd niets...maar ik denk wel dat dit lastig te programmeren is ook. Ik stoor me er in elk geval echt niet aan. Wel vind ik het heel gaaf dat Ellie zichzelf nuttig maakt door met bakstenen te gooien als een vijand mij te grazen neemt, ook de A.I. van de andere followers is goed en ze knallen er lekker op los en gelukkig ook raak.
Even eten en dan weer verder. Ik wil deze badboy uitspelen en daarna de review volledig schrijven. Oh zie net dat ik op 61% zit en heb er 10 uur en 43 minuten over gedaan. Gotta love it wanneer een game lekker lang is.
Laatst bewerkt: 17 jun 2013