De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ben wel echt bang dat het nieuwe beleid van Ajax doorgeschoten is naar gierig. Dit is het moment om stappen te zetten en je niet alleen te richten op het vierde kampioenschap , maar ook op overwintering in de CL. Als ik dan lees dat Maher te duur is en dus Duarte hoog op het lijstje staat, dan ben ik bang dat gierigheid deze ambities in de weg staat. Elke club moet soms een hoger bedrag op de tafel leggen als je stappen wilt maken. Ajax kan het momenteel gewoon niet opvangen intern, dus haal dan tenminste kwaliteit ipv een breedtespeler als Duarte.

Overmars heeft nog steeds mijn vertrouwen niet.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ligt eraan wat AZ vraagt. 10 mil zou ik persoonlijk ook niet doen. Verder wel met je eens over het algemene beleid; dat schiet veels te ver door idd.

En dan lees je over Duarte, Vd Hoorn en Van Ginkel (die is wel goed als je een type De Jong erbij wil, maar vreemd dat Overmars wel daadkrachtig is voor hem en niet voor Maher), en dan nog Derk als dé uitzondering op het 'verlengen of banken'-principe, dan vraag je je helemaal af waar ze mee bezig zijn.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat dus. 7,5 (?) miljoen bieden op van Ginkel maar Maher niet willen binnen halen voor die prijs. Siem de Jong zal gok ik nog wel een jaar blijven dus dan heb je van Ginkel niet nodig. Van de Hoorn mag van mij weg blijven.

4. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind 7.5 miljoen wel een redelijk bedrag voor Maher. 9 à 10 is gewoon te veel, hoe goed hij ook is. Ajax moet gewoon consequent blijven.
    En stel dat De Jong inderdaad blijft en enkel Eriksen vertrekt, dan vind ik het zo erg niet.

Blijf het wel jammer vinden dat Narsingh vorig jaar voor PSV heeft gekozen. Vraag me echt af hoe goed hij het gedaan zou hebben in Amsterdam.

5. Seh

Seh Guest

PSV watcher van VI. :thumbs:

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad, wat we doorkrijgen qua spelers waar we geïnteresseerd in zijn en de uitgesproken ambities loopt het compleet scheef. De bord-op-schoot scouting erger ik me kapot aan. En dan wel 7,5 neer willen leggen voor Marco en niet voor Maher. Met goed onderhandelen moet die prijs toch wel neer te leggen zijn en als het goed is, is het geld er ook. Als je echt de ambitie hebt die je uitgesproken hebt versterk je het middenveld gewoon met Maher, ongeacht of Eriksen vertrekt. Zou prachtig zijn als die twee samen zouden spelen een seizoen (Siem zie ik liever gisteren dan vandaag vertrekken). Dat heeft niets te maken met onverantwoord investeren. Toptalent kost geld en we hebben de schaapjes nu op het droge, dan zal een zo'n aankoop je niet in de problemen brengen. Sowieso dat er nog wat verkocht gaat worden en zelfs zonder zou het nog prima moeten kunnen.

Met dit gierige gedrag wordt goedkoop duurkoop. Wil je met Duarte en vd Hoorn verder gaan komen in de CL? Gaat lastig worden. Kwaliteitsinjecties zijn simpelweg nodig. Dat we 3x op rij kampioen zijn geworden ligt niet aan individuele klasse, daar hebben we simpelweg een gebrek aan. Wil je ook maar iets bereiken komend jaar moet er een nieuwe rechtsbuiten, en moet je gewoon Siem vervangen met Maher. Dan hopen dat Eriksen 1 jaar verlengt en dan zet je er gewoon een clausule in dat hij het jaar erop voor 12m weg mag.

En dan Boerrigter...Ik denk dat ze van het beleid wijken omdat ze weten dat hij toch geen verkoopwaarde heeft en hij een fractie beter is dan wat we hebben (hoe tragisch) dus dan kunnen ze hem net zo goed behouden. Denk niet dat je het moet zien als breken met het beleid omdat Boerrigter zo 'belangrijk' kan zijn.

Laatst bewerkt: 19 jun 2013
  7. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    VD Hoorn naar Ajax zou een kut transfer zijn, je betaalt miljoenen voor een matige verdediger en zet Veltman/Denswil te kijk. Slechter kan niet.

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Bosz naar Vite$$e

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
  10. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Andere keuzes op transfergebied. Dat klinkt ook gewoon alsof Eriksen helemaal niet weggaat. Wellicht dat de kans wel heel groot is dat Siem weggaat en dat ze daarom ook meer achter Van Ginkel aan zitten?

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Nee, ze willen Duarte halen. :lol:

12. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Vind dat helemaal geen slechte voetballer en die heeft toch een bepaalde drive die binnen het Ajax systeem best kan werken.

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Zul je zien dat PSV hem straks voor 8 miljoen oppikt. :emo:
    Maar het begint er dus op de lijken dat Eriksen deze zomer gewoon bijtekent.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Eriksen zal vroeg of laat toch vertrekken dan zou je nu al kunnen inspelen met de komst van Maher. De Jong blijft misschien nog een jaar. Of je wilt Serero/Fischer/Meleg laten spelen op de plek van Eriksen..

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ze hebben toch ook nog Boccara? Alhoewel dat een CVM is volgens mij.

Maar goed, genoeg talenten in de selectie.

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Onderschat Duarte niet, die jongen heeft zeker kwaliteiten die in een voetballende ploeg als Ajax thuis horen. Hij is niet bang om de duels in te gaan, heeft loopvermogen en een goede trap, ik denk dat hij ook wel mee kan in het positiespel.

18. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Voor acht miljoen hoeft ik hem ook niet. Stel dan maar lekker Serero/Andersen op, als er tenminste nog iemand vertrekt.

En we hebben Schone ook altijd nog, die het heel goed gedaan heeft afgelopen seizoen.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Die wordt niet echt als half gezien geloof ik, maar als CVM. Ik volg de jeugd niet dus ik heb geen idee welk niveau Boccara haalt.

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    VI had er zo'n tien minuten geleden ook nog een artikel over, maar die is inmiddels verwijderd. Geen idee waarom.

Dit zou echt een belachelijke en oerdomme aankoop zijn. Het is pijnlijk dat Brands qua inkopen de prioriteiten weer totaal verkeerd legt en dat hij nu weer komt met een speler van zijn AZ-tijd. Drie tot vijf miljoen voor zo'n verschrikkelijk saaie en niets meer dan 'degelijke' middenvelder, zonder enige restwaarde, is echt belachelijk. Ik zie ook niet in waarom er interesse wordt getoond, waar je met Strootman, Wijnaldum en Hiljemark al drie degelijke spelers hebt staan. Ik zie in Schaars (zeker met het beeld op toekomst) zeker geen nuttigere kracht dan Hiljemark, die 8 jaar jonger is.

Laat Brands maar eerst Bruma binnen halen en zich focussen op de rechtsback (Peruzzi wordt nog steeds gevolgd, maar haalbaarheid wordt betwijfeld) en een LCV. =(

Deel Deze Pagina