1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha smooth move MS :9
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat lief van ms, al die restricties.

    Dat artikel is gewoon een poging om het goedpraten van alle bullshit van de afgelopen weken te verantwoorden. Ook al had het model van MS voordelen, de industrie en de infrastructuur zijn hier nog lang niet klaar voor. De nadelen zijn te groot voor het overgrote deel van de consumenten.

    De prijzen hadden de restricties moeten verantwoorden, maar dat had ik echt niet zien gebeuren met de huidige staat van de industrie. Een dergelijk model wordt pas interessant als de prijzen op die van Steam gaan lijken en als de risico's een flink stuk kleiner zijn. Anders heb je maar een berg restricties, die meer nadelen dan voordelen met zich meebrengen, ten opzichte van het oude model.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat gepraat over we zijn niet vooruit vind ik echt onzin. Zolang er geen mogelijkheid is om games digitaal te verkopen vind ik niet dat ze ons deze shit moeten forceren. Niks achteruit of stil blijven staan. Slik dat toekomst praatje niet, we zijn wel degelijk vooruit, de consument heeft invloed gehad op de visie van een bedrijf. Dit is echt een grote verandering en is vooruitgang. Dit kan door internet en social media. Ik weet nog dat een paar ontwetene hier riepen "huuh dat gezeur maakt toch niet uit ze doen het toch wel". En dat digitaal sharen komt denk ik wel, wil je niet disc swappen, dan koop je al je games toch digitaal? Er is nu iig de keus tussen beide. Ze moeten die dingen gewoon niet forceren.

    En nee ik wil geen Kinect 2. Dezelfde praatjes hadden ze bij Kinect 1. Nooit wat tofs uit gekomen. Ryse is ook naar een controller game gegaan toch? Nah ik denk dat die Kinect voor games altijd een gimmick blijft.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben 1 van de mensen die vroeg naar bed is gegaan. Wat een shitstorm :+

    Ik snap de mensen die MS laf noemen etc niet zo goed. Ik hoop niet dat er hier mensen zijn die echt zo naïef zijn om te denken dat MS een slecht boos bedrijf is uit op iedereen zijn geld en Sony een lieve jongen met een passie voor gamen en gamers en dat geld niet uitmaakt.

    Sony had net zo goed een misstap kunnen maken en zij waren dan net zo goed aan de slag gegaan om het recht te breien.

    Het was/is alleen zo dat Sony voor deze gen een weg is aangeslagen die beter past bij de core gamers.

    Ik vind het een ontzettend goede zet dat ze dit hebben doorgevoerd. Ze laten hierbij blijken dat ze echt luisteren naar hun fanbase en dat kan je alleen maar toejuichen. Dat die fanbase praat met hun geld is niet meer dan normaal, economics 1:1.

    Mijn grootste bezwaar is en blijft Kinect en indirect het hele Prism gebeuren. Dus zolang er geen versie zonder Kinect komt of dat er een hack komt waarbij je de console kan gebruiken zonder Kinect overweeg ik geen X1.


    Ik zie het gewoon niet. Ik heb nog nooit een toepassing met Kinect gezien die goed heeft gewerkt. Deze discussie is keer op keer gevoerd bij Kinecht 1.0. De tech is tof, de mogelijkheden zijn er, alleen gewoon niet voor gamen.

    De reden dat je een controller hebt is dat je razendsnel (multi) input kan leveren die de console vertaalt in complexe acties op het scherm. Zodra je overgaat naar 'echte' bewegingen irl zal je er dus altijd op achteruit gaan.
     
  5. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat het makkelijk is om games niet te swappen maar idd koop dan je games digitaal.
    Was verbaasd over hosanna die er was nadat het bericht er was dat je games niet meer hoeft te swappen alsof er iets magisch is gebeurt.

    Vond het uiteraard wel vermakelijk.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat die mensen zogenaamd digitaal willen, de toekomst in, maar ze weten dat ze de games niet digitaal gingen kopen vanwege de prijzen. Dus ze willen fysiek hun digitale games kopen zoals bij de pc. Nah de toekomst is digitaal, koop dan digitaal. Al vind ik wel dat ze games sharing kunnen doen, desnoods met 3 man ofzo maar. Maar ja, Kinect 2.0 nog los en ik ben sold
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had het prima gevonden dat alles digitaal zou zijn. Tegenwoordig koop ik bijna al m'n pc games via Green Man Gaming. Ik had verwacht dat ik gewoon keys kon redeeme op de One. Maar we zullen zien, volgens mij hadden ze nog wel plannen met family-sharing, alleen zou dat dan alleen maar met digitale producten kunnen.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    One en PS4 zijn gewoon gesloten systemen dus keys via andere sites kopen en dan redeemen gaat nooit gebeuren
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoezo? Als ik nu een fysieke game koop of een key, dat lijkt mij geen probleem. Dat de ene shop een game goedkoper verkoopt dat is toch meer dan logisch?

    Tegenwoordig vinden we op verschillende site's Xbox Live gold voor een leuk bedragje.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moeten alleen wel een patch downloaden op de release. Als je offline wilt spelen. lol.
    Laat wel zien dat ze echt ver waren en waarschijnlijk de hele productie al op stoom is
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vraag me echt af hoe die engineers/programmeurs zich voelen nu bij MS.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Care. Ze krijgen betaald.
     
  13. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien wel goed, omdat zij dit altijd al een slecht idee vonden. Bedoel dit soort beleid komt gewoon van bovenaf.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.530
    Het is het absoluut waard. En ja, we krijgen nu enkel fraaiere games..zoals het elke generatie gebeurt.
     
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
  16. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb het idee dat er nu meer mensen zijn die door krijgen dat de initiële ideeën van Microsoft helemaal zo slecht nog niet waren...

    En er zou altijd al een dat one patch komen, zegt Whitten in het interview met Giantbomb
     
  17. Xboxhater

    Xboxhater I'm Just Joking

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    psx-sense

    Het was gisteravond laat een flinke headline toen Microsoft aankondigde hun hele DRM-plan te herzien vanwege kritiek afkomstig van hun gebruikers. Dit werd gemengd ontvangen, aan één kant zijn gamers blij dat er geen DRM is maar aan de andere kant is het raar dat Microsoft ineens op alles terugkomt. Men vertelde dat de console ‘gemaakt’ was rondom de DRM-regels en dat ze niet zomaar even een knopje om kunnen zetten en dit kunnen veranderen. Dit is nu dus gebeurd en dit geeft een beetje het gevoel of alles wat ze op de E3 verkondigden met een korrel zout genomen kan worden, zo melden gamers in menig comments sectie op gamesblogs.
    Ook is men benieuwd wat nu eigenlijk de echte reden is van het veranderen van de DRM-regels. Was het de talloze grappen in Amerikaanse talkshows die Microsoft belachelijk maakte? De staande ovatie bij Sony? Het feit dat gamers het niet accepteerden, maar ze het toch wilden proberen? Polygon ging in gesprek met Microsoft maar echt veel relevante informatie over de verandering kreeg men niet los.
    Microsoft ontweek de vraag dat ze de regels over een paar jaar niet weer gaan veranderen, aangezien het ze nu ook behoorlijk makkelijk afging om de hele visie van de Xbox One, waar ze zo achter stonden, om te gooien.

    Ook wordt er betwist of Microsoft niet gewoon bij haar beslissing moest blijven en aantonen dat het wel degelijk een goed systeem is. Nu doet men eigenlijk Sony na en spelen ze op safe in plaats van proberen te laten zien dat ze goede ideeën hebben.
    Het zijn immers altijd de drastische veranderingen die zorgen voor innovatie. Microsoft was bijvoorbeeld ook de eerste met het betalen van online multiplayer, toen verklaarde iedereen ze ook voor gek en dat is nu ook normaal geworden. Zelfs Sony gaat straks met de PS4 geld vragen voor de online multiplayer, omdat dit gewoon voor inkomen zorgt en ruimte voor investering in het netwerk.
    De console wars worden nu ook anders, waar we eerst twee consoles hadden met een totaal verschillende visie gaat dit hiermee een beetje verloren. Microsoft kijkt wat voor Sony werkt en loopt vervolgens mee, wellicht verstandig voor de korte termijn wat betreft pre-orders. De kans is alleen groot dat Microsoft later wel degelijk terugkomt op deze regels als ze een fijnere marktpositie hebben weten te veroveren, want dan kunnen ze zich het wel permitteren DRM-regels te hanteren. Iedereen heeft dan immers al een Xbox One en zo kunnen ze veilig laten zien dat hun systeem wel of niet werkt.


    Als dit werkelijk hun doel is dan spelen ze het spel met de consument erg vies. Groot aantal consumenten kopen de xbox one omdat er geen drm en always online zit, vervolgens is de kans groot dat over een aantal jaar later deze twee opties alsnog toegevoegd gaan worden omdat xbox one op deze twee opties is gebouwd en teveel al hebben geinvesteerd op dit gebied.

    Ik vind dit niks anders dan een laf besluit. het kan misschien wel een juist besluit zijn, maar dat hoeft niet altijd positief te zijn. Het gaat erom onder welke omstandigheden je dit besluit heb genomen. Ik zie de toekomst niet rooskleurig in voor de toekomstige xbox gamers. Ze zijn nu al zo wispelturig. Ben benieuwd wat voor drastische veranderingen er nog meer gaan komen.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat zijn gewoon speculaties om een nieuwsbericht te hebben. Zou er niet op letten of serieus nemen. En ik denk dat het een goed besluit is. Teveel negativiteit eerst
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Tsjonge zeg, als een van de weinigen waarschijnlijk vind ik dit helemaal geen goed nieuws...
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoezo er op gebouwd is?

    er staat misschien wat infratructuur al klaar aan de kant van ms maar de console zelf had bij disc based licensing geen steek anders hoeven zijn

    kijk maar naar de PS4

    vind het echter wel verbazingwekkend dat MS dit doet , ik dacht dat ze zich wel uit dit gat zouden marketen maar al dat gezeik van 'ons' heeft dus blijkbaar echt effect :+

    ik wel

    zoals ze het nu zeggen krijgen we alle voordelen van de digitale mogelijkheden zonder de nadelen

    oftewel voor je online aangeschafte games blijven dezelfde DRM regels gelden als je nu al hebt voor XBLA en GoD games maar voor de games die je in de winkel koopt geld gewoon disc based licensing

    en Ja , uiteindelijk zullen we misschien over 5 jaar in een situatie zitten waar we vrijwel alles in de marketplace kopen en we dus alsnog in dezelfde drm situatie belanden als waar we nu allemaal tegen protesteren

    maar dan is het een keuze /natuurlijk ontwikkeling geweest en word het je niet door de strot gedrukt

    ik ben hier heel blij mee, als dit echt 100% zeker en bevestigd is is dit zo ongeveer the best of both worlds voor gamers

    disc based licensing + de MOGELIJKHEID om het platform als een download only apparaat te gebruiken

    je krijgt nu dus gewoon de keus en de vrijheid
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013

Deel Deze Pagina